Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 - Blokada obrotów na zapłonie Ducati

04 Cze 2013 19:20 2961 11
  • Poziom 11  
    W moim simsonie zastosowałem zapłon który seryjnie montowany jest w skuterach takich jak np. Malaguti F12. Zapłon oryginalnie posiada elektroniczną blokadę obrotów na poziomie 13 tyś obrotów. Chciałbym wykonać ogranicznik dzięki któremu mógłbym płynnie regulować przy jakich obrotach ma występować odcięcie. W internecie można znaleźć jedynie idiotyczny "układ" który składa się z kondensatora i potencjometra który nijak ma się do regulacji tych obrotów. Bardzo bym prosił was, jeśli ktoś z was zna jakiś układ, albo potrafiłby wykonać schemat według którego mógłbym takowy ogranicznik wykonać byłbym wdzięczny. Na pewno można zbudować coś takiego na jakimś układzie scalonym. Nie jest na tyle zaawansowany aby sam zaprojektować coś takiego dlatego jeśli ktoś byłby w stanie takie coś zaprojektować byłbym bardzo wdzięczny.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Na samym zapłonie blokada obrotów nie wystarczy... Bo jeśli takową zrobisz to jeśli manetkę gazu odkręcisz na max a blokadę ustawisz np. na 4000obr/min to będzie strzelało z wydechu, będzie się zalewał... ponieważ gaźnik będzie podawał za dużą ilość paliwa...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Sprawa zapłonu jest najtrudniejsza. Z resztą już sobie poradzę. Chociaż i tak nie powinien strzelać ani się zalewać, poza tym nie będę korzystał z tego cały czas.
  • Poziom 38  
    Jeśli chcesz mieć płynną regulację obrotów to wręcz jest to nie możliwe do wykonania na samym zapłonie... Sprawa jest prosta gdy chcesz zrobić blokadę na stałe. Aby wykonać płynną regulację obrotów musisz kontrolować wiele rzeczy(regulować)...
  • Poziom 11  
    a zbudować układ który odcinał by przy 9000rpm dałoby się zbudować??
    Albo na innych obrotach z zakresu 8000-10000rpm?? Mogłyby być nawet sztywno ustalone obroty ale w tym zakresie.

    Przeczytałem twój post drugi raz, mówisz że w przypadku sztywnego zakresu obrotów sprawa jest prosta. Jeśli mógłbyś podesłać mi schemat dla układu którym uzyskałbym to odcięcie przy 9000RPM to byłoby wspaniale.
  • Poziom 38  
    Prosta w tym sensie że inne elementy silnika możesz ustawic, wyregulować do ograniczonych obrotów przez zapłon... A jeśli chodzi o sam ogranicznik obrotów, to podaj więcej informacji na temat tegoż zapłonu
  • Poziom 11  
    Jest to zapłon Ducati Energia. Na stojanie znaduje się 5 ceweki i mpulsator. Zapłon wytwarza 80W mocy. Powiedz jakie jeszcze informacje są potrzebne.
  • Poziom 11  
    Zapłon elektroniczny do silnika 2T. Do cewkomodułu idą 3 kable ze zapłonu. Wytłumacz mi dokładniej o jaki rodzaj ci chodzi?? Jakie są opcje wyboru :)
  • Poziom 38  
    AC CDI czy DC CDI ? + jeszcze model tegoż cewkomodułu..
  • Poziom 11  
    Z zapłonu wypływa prą przemienny. Jest prostowane dopiero przez regulator napięcia który podaje stały do akumulatora jednak nie jest on powiązany z zapłonem. Do cewkomodułu dopływa prąd przemienny. A cewkomoduł jest standardowy, jeszcze oryginalny włoski 3 pinowy. Nie ma podane na nim żadnego modelu.
  • Poziom 11  
    W takim razie da radę coś z tym zrobić??