Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy gaznik do skutera 2t leje paliwo

04 Cze 2013 20:26 18348 17
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    1) Podaj dokładnie co to za model skutera (nazwa i rok produkcji).
    2) Na dzień dobry widać że nie jest to gaźnik od tego modelu. Strasznie przekrzywiony i dlatego wylewa się z niego paliwo.
    3) Jak nie będziesz miał oryginalnego lub zamiennika to szkoda twojej pracy
    4) Wpiszesz sobie model twojego skutera z dopiskiem silnik w google zaznacz grafiki i będziesz widział jak dokładnie powinno wyglądać połączenie twojego silnika z gaźnikiem.

    Jak podasz 1) to postaram się poszukać ci odpowiedni gaźnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Mictronic napisał:
    J
    Wydawało mi się, że gaźnik jest tak banalnym urządzeniem, że pasuje do większości skuterów w pewnej granicy pojemności skokowej.


    Masz rację.
    Pewne natomiast jest, że jeśli producent gaźnika nie przewidział pracy w innym położeniu niż pionowe - to nie uda Ci się go wyregulować. Jeśli jest kompletny, prawidłowo poskręcany to musi działać. O regulacji poziomu paliwa w komorze iglicy znajdziesz w internecie wiele artykułów.
    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-i...on=1&biw=1366&bih=679&bav=on.2,or.r_qf.&cad=b

    Prawidłowo wyregulowany powinien być szczelny, nawet jeśli nie przykręcisz go do silnika. Warunek - musi być w pionie.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje...
    Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika!
    Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest (i często stosowane) minimalne przechylenie (kilka stopni) osi przelotu w stronę cylindra/głowicy/silnika ale tylko w płaszczyźnie pionowej. Czyli nie wolno, choćby była taka możliwość, dopuścić aby krawędzie komory pływakowej równoległe do osi głównej były na różnym poziomie.
    Masz źle zamontowany króciec lub jest on od innego motorka. Nie zapewnia on (lub mocowanie silnika/itp) prawidłowego ułożenia gaźnika. Bez poprawienia tej sytuacji nie zrobisz kroku do przodu!
    Koło tylne powinno mieć błotnik! Nie może być tak, że cały syf z koła leci prosto na gaźnik!
    A gaźnik wcale nie jest banalnym urządzeniem jak tobie i innym się wydaje...
  • Poziom 20  
    DLaczego nikt nie podpowie, zeby poprostu nieco obnizyć poziom paliwa w komorze pływakowej? To może odnieść porzadany skutek.
  • Poziom 42  
    Bo najczęściej nie ma takiej możliwości!
    Poza tym jak gaźnik jest mocno pochylony, to poziom paliwa bez wylewania byłby tak niski, iż silnik by nie pracował.
    Trzeba zapewnić prawidłowe położenie gaźnika a dopiero potem sprawdzać poziom paliwa.
    Chyba, ze ktoś potrafi jeździć jak w cyrku na pochylonym lub podniesionym motorku...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Jeśli sprzedawca twierdził że gaźnik pasuje do Piaggio, to daj mu "subtelnie" do zrozumienia że się myli.
    Staraj się zwrócić ten gaźnik. Po pierwsze nie jest "plug&play" do Piaggio, a po drugie zupełnie niezestrojony z tym silnikiem.
    Musiałbyś podać oznaczenie modelu z ramy i oznaczenie z silnika, aby można było powiedzieć jaki gaźnik powinien być fabrycznie. Stosowano tam Dellorto PHVA 12, PHVA 14 lub Weber OM 12, OM14. Aby strojenie pasowało, musiałbyś kupić oryginalny używany gaźnik dokładnie z takiego samego modelu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Brak kranika podciśnieniowego nie miało wpływu na pracę gaźnika. Przecież paliwo nie powinno wyciekać z gaźnika kiedy jest podawane do niego.
  • Poziom 19  
    U mnie piaggio Zip 2t rocznik 96 gaźnik dellorto phva 12, mimo że mam uszkodzone podciśnienie w kraniku i cały czas leje do tego gaźnik jest pod leciutkim kątem bo nie udało się go prosto ustawić to i tak nic nie leje i nie wycieka. Dlatego najlepiej kupić oryginał i się nie denerwować i to bym polecił zrobić tobie ;)
  • Poziom 20  
    Niestety kolego,masz nieodpowiedni gaźnik. Jest to typowy gaźnik do chińczyków 2t. Dodatkowa rurka służy do podłączenia zbiornika z olejem - taki gaźnik miał również za zadanie dozować sobie automatycznie olej ze zbiorniczka. Automatyczne ssanie również musi być podłączone do instalacji/modułu.Gdyby gaźniki były typu plug&play byłoby zbyt pięknie :)