Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 2.0 TSI - Wypadanie zapłonów

sebolm 03 Sie 2013 23:48 31332 59
  • #31
    sebolm
    Poziom 12  
    Witam Panowie! Passat już załatwiony tzn.lekko z partyzanta ale działa idealnie, ogólnie i tak idzie do sprzedania. Jak wcześniej pisałem na zatkanym ssaku chodziło ok, no więc po "sznurku" doszedłem do zaworu regulacyjnego na filtrze odmy. Konkretnie jest tam taka membranka ze sprężyną, która jest dociągana przez podciśnienie z kolektora ssącego. Okazało się że to podciśnienie nie dawało rady pokonać sprężyny i dociągnąć membranki, która z kolei zamykała jakieś tam zaworki w tym całym pos.aym zespole odpowietrzania silnika. No więc mając na półce stary taki zespół z dziurawą membraną wziąłem sprężynę, obciąłem jeden jej zwój, poskładałem, błędy skasowałem, odpaliłem i do dziś czyli prawie miesiąc jest ok. Nawet błędów związanych z czujnikiem ciśnienia paliwa już niema. Panowie ja nie wiem o co w tym chodzi dokładnie ale na pewno ma to związek z kondycją silnika oraz dynamiką par oleju w tym cudownym silniku. Podejrzewam że w starszym silniku byłaby to usterka niezauważalna dla sterownika i kierowcy, a w tym "mózgu" na kołach to jest problem,który uniemożliwia normalną eksploatację samochodu. Pozdrawiam i nie życzę takich strupów do naprawy.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mam jeszcze jedną sprawę. Tym razem Golf IV 1.6 SR AKL. Klient skarży się na brak mocy po nagrzaniu oraz wysokie spalanie i delikatne przerywanie na jałowym biegu. Jeden jedyny błąd na Vagu to Czujnik Halla - niezrozumiały sygnał. Czujnik Halla podobno wymieniony na nowy ori. U mnie wymienione kable+świece+czyszczenie przepustnicy. Sprawdziłem na kanale 022 synchronizację rozrządu na 2 i 3 poz. były zera co wskazywało by na brak impulsów z czujnika wału, więc go wymieniłem. Po zamontowaniu kanał 022 już pokazywał ok czyli 26 i 86 jak nic nie pomyliłem. Przez chwilę bez błędów ale nadal lekko poszarpywał. Niestety po ok 3 min. znów błąd czujnika Halla i na 022 znów dwa zera. Przewody do samego sterownika sprawdzone i jest ok. Napiszcie mi czy na czujniku wału po zapłonie ma być 12V czy napięcie jest dopiero generowane przez poruszający się wał?
  • #32
    tatoswinka
    Poziom 10  
    sebolm
    Witam. Temat dość stary ale mam pytanko.
    Czy ta sprężynka jest w samym zespole odmy, czyli tym elemencie z tworzywa z okrągłym "talerzem", który jest przykręcony do pokrywy zaworów?. Od niego odchodzi przewód do kolektora wlotowego. U mnie jest taki sam przypadek z silnikiem BZB. Prawdopodobnie zasysa lewe powietrze przez ten przewód z odmy i na wolnych obrotach lekko czuć, że przerywa. Czy po odpięciu od kolektora przewodu z odmy i zaślepieniu tego króćca samochód jeździł tak jakiś czas ?. Chciałbym odpiąć, zaślepić i pojeździć dzień czy dwa zobaczyć jaka będzie różnica.
    Pozdrawiam
  • #33
    matimon22
    Poziom 25  
    sebolm napisał:

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mam jeszcze jedną sprawę. Tym razem Golf IV 1.6 SR AKL. Klient skarży się na brak mocy po nagrzaniu oraz wysokie spalanie i delikatne przerywanie na jałowym biegu. Jeden jedyny błąd na Vagu to Czujnik Halla - niezrozumiały sygnał. Czujnik Halla podobno wymieniony na nowy ori. U mnie wymienione kable+świece+czyszczenie przepustnicy. Sprawdziłem na kanale 022 synchronizację rozrządu na 2 i 3 poz. były zera co wskazywało by na brak impulsów z czujnika wału, więc go wymieniłem. Po zamontowaniu kanał 022 już pokazywał ok czyli 26 i 86 jak nic nie pomyliłem. Przez chwilę bez błędów ale nadal lekko poszarpywał. Niestety po ok 3 min. znów błąd czujnika Halla i na 022 znów dwa zera. Przewody do samego sterownika sprawdzone i jest ok. Napiszcie mi czy na czujniku wału po zapłonie ma być 12V czy napięcie jest dopiero generowane przez poruszający się wał?


    Witam. Ten błąd wskazuje na nieprawidłowe ustawienie rozrzadu. Dość łatwo to zweryfikować w tym silniku. Jesli pada czujnik to zwykle jest błąd "no signal":d
  • #34
    sebolm
    Poziom 12  
    Kolego tatoswinka po pierwsze ta sprężynka jest pod tym okrągłym kapslem co jest w zespole odmy na pokrywie zaworów. Bardzo musisz uważać przy jego ściąganiu bo łatwo połamać zatrzaski. Po drugie możesz odpiąć przewód od kol.ssącego i go zaslepić i spokojnie jezdzić. ja tak testowałem auto przez 4 dni i nic się nie działo. Tylko owiń sobie czymś tą rurkę z odmy bo po jakimś czasie może ci z niej trochę oleju nakapać. Ja już po samym odłączeniu tej rurki i zatkaniu kol.ssącego miałem efekt idealnie równej pracy silnika.
  • #35
    tatoswinka
    Poziom 10  
    OK dziękuję za odpowiedź. U mnie silnik niby chodzi ok przy bardziej dynamicznej jeździe, ale na wolnych obrotach i przy ruszaniu, zmianie na 2 bieg silnik dziwnie się zadławia. Poczytałem już wiele tematów i kolejnym etapem jest odma. Wygląda na to, że coś jest nie tak z powietrzem. Samochód też dość sporo pali, może brak powietrza rekompensuje dawką paliwa. Nie jestem w tym super specjalistą. Na wolnych obrotach jak odkręcę korek oleju silnik przez chwilę zadławia się, a następnie chodzi ok. Przez korek delikatnie zasysa. Nie sprawdzałem na wyższych obrotach. Po odpięciu odmy i zatkaniu kolektora na wolnych obrotach silnik również chodzi ok. Nie testowałem przy takim układzie normalnej jazdy. Wolałem poczekać na info od bardziej doświadczonej osoby. Jutro odepnę, zaślepię, a przewód od odmy jakoś zabezpieczę - może jakiś pojemnik czy mała butelka. Przejadę się i zobaczę jaka jest różnica. Dzięki i pozdrawiam.
  • #36
    sebolm
    Poziom 12  
    No widzisz już masz pierwszy objaw, że po odkręceniu korka oleju coś się dzieje, czyli zakłócona zostaje dynamika gazów w odmie i właśnie ta puszka na pokrywie próbuje to wyregulować. To może być objaw że z silnikiem już jest coś nie tak, np.delikatne przedmuchy i nawet nowy zespół odmy może Ci nie pomóc w moim przypadku też był wymieniony na ori i dalej to samo. Po prostu ten silnik jakby nie miał właśnie tak rozbudowanej i precyzyjnej odmy to byś nawet nie odczuł problemu, a tak delikatne zużycie silnika w starszych modelach jeszcze pomijalne i nieodczuwalne tutaj powoduje takie cyrki. Jeżeli masz to samo co ja miałem to masz dwa wyjścia, albo robisz kapitalkę silnika albo "partyzantka" na odmie i jezdzisz dalej. Napisz jeszcze jaki masz błędy jak ci zaczyna wariować.
  • #37
    tatoswinka
    Poziom 10  
    Nie strasz mnie remontem. Dzisiaj robiłem trasę i jeździ super. Gdzieś czytałem, że ten silnik ma delikatne podciśnienie na wolnych obrotach. Ma 140 kkm więc chyba nie czas na remont. Jedyny błąd to wypadanie zapłonów
  • #38
    sebolm
    Poziom 12  
    Dokładnie tak jak pisałem wcześniej gdyby nie ten rozbudowany system odm i pomiarów ciśnien i podciscien w silniku to by się nic nie działo, a tak silnik głupieje. Jeżeli zaślepiłeś odmę i jest ok to pokombinuj ze sprężyną membrany i ciesz się jazdą póki możesz.
  • #39
    tatoswinka
    Poziom 10  
    Niestety zrobiłem eksperyment - odłączyłem przewód odmy od kolektora, kolektor zaślepiłem, a koniec przewodu wsadziłem do małej butelki. Po zrobieniu 25km wyskoczył EPC i Err na wyświetlaczu. Samochód nie chciał przyspieszać. Podpiąłem minivaga i były dwa błędy związane z przepustnicą (nie spisałem niestety bo to było w trasie). Zdjąłem zaślepkę, wpiąłem przewód i skasowałem błędy. Wszystko jest ok. Butelka była raczej czysta poza dwiema kroplami oleju, ale ten olej widziałem wcześniej w przewodzie. Samochód generalnie nie bierze oleju. I to chyba tyle info z eksperymentu.
  • #40
    dob12
    Poziom 21  
    Podepnę się pod temat.
    Mam podobny przypadek a Audi A6 z silnikiem TFSI 2.0
    Na wolnych nie równo pracuje ,

    Czasy wtrysków ok 0.8-1 ms ,MAF 2,2
    Korekta lambda wynosi wtedy 25-29 % do czasu złapania pierwszego błędu
    008825 - Leak in Air Intake System

    Wtedy obroty się stabilizują i korekta spada do 10-15%

    z czasem dochodzą koleje błedy:

    001287 - Idle Control System RPM
    P0507 - 001 - Higher than Expected.
    008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
    000665 - Boost Pressure Regulation

    I zapala sie lampka mil.

    Podobno wspomniany wyżej zawór był wymieniany na ori.
    Sprawdziłem szczelność w dolocie (psikałem plakiem w okolicach elementów dolotu,nie spowodowało to nigdzie zmiany obrotów)
    Po odkręceniu korka pokrywy zaworów sinik zmienia na chwile obroty i sie stabilizuje ,po za ty jest tam dość duże podciśnienie (dość mocne zasysania korka)Na rozgrzanym silniku
    95 stopni.

    Auto ma podjechać pod koniec tygodnia to zrobię test z odpięciem od ssącego.
    A czy na przykład uszczelką pod pokrywą zaworów może mieć wpływ na zasysanie lewego powietrza do układu(wg rysunku przechodzą tam kanały do zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej.
    VW Passat 2.0 TSI - Wypadanie zapłonów

    Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem w tym silniku.
    Gdzie jeszcze można szukać
  • #41
    sebolm
    Poziom 12  
    Uszczelka również może mieć wpływ. W tym silniku bardzo ważna jest szczelność skrzyni korbowej. Najpierw sprawdz dokładnie szczelność całego systemu odpowietrzania silnika.
  • #42
    kubas10
    Poziom 25  
    Podepnę się do tematu. U mnie także po zdjęciu przewodu pomiędzy odmą a kolektorem ssącym silniki chodzi równo. Inaczej wypadanie zapłonu mam na 4 cylindrach, natomiast ecu rejestruje na 3 i 4. Ciśnieni sprężania na zimnym:
    I 10;
    II 10;
    III 9;
    IV 8;

    Na gorącym silniku nieznaczny wzrost. W autodacie w danych diagnostycznych ciśnienie ma dość duże rozpiętości od 7 do 14 bar. Czy u mnie kończy się już silnik czy może rozrząd się rozjechał ? Założyłem nową odmę oryginalną z aso i nic nie dała. Podciąłem sprężynkę 4 krotnie i każda z prób nieznacznie tylko poprawiła pracę silnika ale ogólnie jest do dupy. Kody błędów:
    -wypadanie zapłonów na 3 i 4;
    -mieszanka zbyt uboga;
    Proszę o opinię.
  • #43
    sebolm
    Poziom 12  
    Wypadało by jeszcze podpatrzeć jak pracują sondy, sprawdzić szczelność wydechu. Ew. świece do kontroli
  • #44
    kubas10
    Poziom 25  
    Dzisiaj założyłem kolejne nowe świece i nowe cewki NGK i na zimno znowu tragedia na gorąco trochę lepiej. Teraz po odpięciu odmy także od czasu do czasu przerywa i wypada zapłon na 3 cylindrze, na gorąco na każdym z cylindrów po 10 barów. Zauważyłem pewną zależność:
    jak się odepnie odmę i wciśnie gaz to wydech praktycznie nie dmucha, co innego jest jak się odmę wepnie. Po zdjęciu korka wlewu oleju brak reakcji. Tam nie powinno być podciśnienie (tzn na pracującym silniku nie powinno być ciężko ten korek zdjąć ?)
  • #45
    dabu
    Poziom 32  
    Ten silnik to trup, jeśli faktycznie ciśnienie prawidłowo pomierzone.
  • #46
    kubas10
    Poziom 25  
    To czemu na gorącym silniku gdzie ciśnienie jest po 10 barów wypada zapłon an 3 cylindrze na odpiętej odmie ?
  • #47
    gsisoprano
    Poziom 15  
    Dalej masz problem z odmą i separatorem.
    A jakie kolega swiece wkrecił?
  • #48
    kubas10
    Poziom 25  
    Świece NGK PFR7S8EG, potem zmieniłem na Beru Z347 ale nie było żadnej poprawy na tych świecach. Teraz także po odłączeniu odmy wypada zapłon nieokresowo na 3 cylindrze i leciutko poszarpuje na biegu jałowym. Oprócz tego mam olbrzymi wyciek oleju silnikowego zimmeringiem wału od strony koła zamachowego !
  • #49
    gsisoprano
    Poziom 15  
    Dolot chyba trzeba wyjąc i wyczyscić on tez powoduje problemy

    Dodano po 11 [minuty]:

    VW Passat 2.0 TSI - Wypadanie zapłonów
  • #50
    sebolm
    Poziom 12  
    No to kolego jak sam piszesz masz olbrzymi wyciek oleju ze skrzyni korbowej więc automatycznie masz nieszczelny układ odpowietrzania nie?
  • #51
    kubas10
    Poziom 25  
    Nieszczelny ? a może zapchany ?

    Dodano po 48 [sekundy]:

    W tym silniku jest jeszcze wstępny separator na bloku silnika
  • #52
    golfiarz1
    Poziom 2  
    Koledzy mam problem z moim VW Golfem VI 1.4 TSI 160 PS

    Samochód przy pełnym obciążeniu zaczyna się dławić, czasami zapala check engine i EPC. Po podpięciu do komputera, wypadanie zapłonów na różnych cylindrach, czasami tylko na 1, czasami na trzech nie ma reguły. Świece zostały wymienione na nowe, cewki sprawdzone podmieniane z innego samochodu też to samo. Diagnoza kolejna łańcuch do wymiany. Wymieniłem łańcuch na nowy ori, nadal dzieje się to samo, jednak po wymianie rozrządu w innym zakresie obrotów (2-5tys) wcześniej przy starym łancuchu (rzekomo rozciągniętym) problem pojawiał się przy około 5 tys obrotów.

    Dodam że jeśli gaz wciskam powoli do powiedzmy 50 % auto jedzie bez dławienia się.
    Zauważyłem wzrost spalania, a kolega powiedział mi że auto lekko kopci na szaro przy mocniejszym wciśnięciu pedału na wyższych obrotach, tak jakby nie dopalało paliwa.

    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Pozdrawiam
  • #53
    Kasięńka
    Poziom 2  
    Witam.
    pisze w sprawie przerywania czy też szarpania Passata 2.0 TFSI, czy ktoś z was sprawdzał przepływomierz już.Miałem ten problem co tu opisujecie po prostu cuda niewidy, a to że silnik złom a to że to rozrząd a to odma i tak dalej szkoda gadać pojechałem do kolegi podłączył pod komputer i wyszło że to przepływomierz też nie chciało mi się wierzyć że to wszystko od tego ale po wymianie ustały bule.
  • #54
    bary2004_2005
    Poziom 9  
    Witam, mam pytanie do was trochę z innej beczki odnośnie ssania i odpaleniu na zimnym silniku czy spalanie na poziome 6l/h i zwiększone obroty przez 1m - 1,5min jest normalne ? często odpalanie ponowne jak jest rozgrzany np na 60, 70st również odpala na ssaniu, pozdrawiam
  • #55
    sebolm
    Poziom 12  
    Tak całkowicie normalne. Jest to poprostu ssanie. W starych dieslach trzeba było je włączać samemu, a tutaj jest to automatycznie. Jeśli po tej minucie wraca do normy to raczej ok.
  • #56
    bary2004_2005
    Poziom 9  
    Panowie, a który czujnik temperatury powietrza dolotowego czy czujnik temperatury płynu chłodzącego może odpowiadać za załączanie się ala ssania automatycznego ? bo ja czuję że coś broi bo czasami załącza się a czasami nie przy podobnych parametrach zewnętrznych
  • #57
    sebolm
    Poziom 12  
    Witam. We wspòłczesnych silnikach sterownik zwiększa dawkę paliwa i obroty silnika na podstawie informacji z kilku czujników ale przede wszystkim z cz.temperatury płynu chłodzącego. Najlepiej jest obserwować jego wskazanie na kompie w czasie pracy silnika.
  • #58
    kubas10
    Poziom 25  
    Podłącz tester na zimnym silniku, wybierz interesujące cię parametry i zobacz fazę nagrzewania. Miałem kiedyś vw w którym czujnik temp. silnika był uszkodzony w taki sposób że krzywa narastania temperatury zmieniała się nieliniowo.
  • #60
    mateuszyo
    Poziom 10  
    Uszczelniacz wału od strony skrzyni powoduje wyżej wymienione problemy z wypadaniem zapłonu. Pozdrawiam.