Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usuwanie "śmieci" z grafiki -

Rdr1 04 Cze 2013 21:08 1953 8
  • #1 04 Cze 2013 21:08
    Rdr1
    Poziom 11  

Dzień dobry!

Dnia 18-03-2013 na forum www.algorytm.org w dziale geometria-obliczeniowa-i-grafika-komputerowa zadałem takie pytanie:

Proszę o pomoc. Jestem tzw "niedzielnym programistą". Określenie zapożyczone od kierowców. Napisałem sobie programik który usuwa mi z zeskanowanych tekstowych obrazków pojedyncze piksele i piksele które stykają się jednym bokiem z innymi. To działa i korzystam z tego często. Ale jeśli mam kartkę która jest kserowana, nieraz wielokrotnie, to na niej są setki kropeczek wielopikselowych. Nie wiem jak mam je usunąć. Normalna, kropka w tekscie na takim obrazku ma około 20 pikseli. Chciałbym znaleźć i usunąć wszelkie plamki wielopikselowe które mają mniej pikseli niż taka kropka. Nie wiem jak się do tego zabrać. Chodzi mi o algorytm wyszukiwania. Zaczynam od 4 pikseli, wyszukuje, usuwam. Jeśli nie znajdzie 4 szuka większej ilości itd. Może mnie ktoś podpowiedzieć jak mam się zabrać za to zadanie

Licznik czytano doszedł do 1000 ale odpowiedzi ani jednej. Czy na forum Elektrody ktoś mógłby mnie oświecić.

pozdrawiam Ryszard

0 8
  • #2 04 Cze 2013 21:20
    marcinj12
    Poziom 40  

A co to są "zeskanowane tekstowe obrazki"??
    20px to całkiem spora kropka - jeżeli na obrazku znajduje się tekst, ze śmieciami pousuwasz sobie wszystkie kropki a być może i kreski w takich literach jak i, j, ż, ś, ć, ó... Dobrze to przemyślałeś? :)

0
  • #3 04 Cze 2013 21:23
    lekto
    Poziom 35