Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )

05 Jun 2013 05:34 7443 21
  • Level 22  
    Witam !

    Problem jest tego typu, posiadam laptop Toshiba z Win XP SP3, laptop ma karte wifi wiec lacze sie poprzez wifi z utworzoną w w domu siecią do rutera NETIA SPOT.
    Jak chce sie polaczyc z wybrana siecią mam komunikat Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )
    W menadzerze urzadzen nie widze nic co by mowilo o problemie z kartą wifi Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )
    W polaczeniach sieciowych mam tak Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )
    Everest pokazuje to Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )

    Moze ktos spotkal sie z podobnym problemem i jakos to rozwiazał ?

    Andrzej
  • Level 40  
  • Level 22  
    Leszcz72 wrote:
    Czy bez włączonych zabezpieczeń na routerze także nie możesz się połączyć?

    Nie mam pojecia za bardzo ale poprzez NETIASPOT lacze sie po wifi z innym laptopem ale na nim mam Win 7 i internet mam ?
    Zabezpieczenia Rutera z ktorym sie lacze i mam polaczenie z internetem z tym innym laptopem sa takie;
    Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )
  • Level 31  
    Toshiba ma kartę w standardzie 802.11b, Spot pracuje w standardzie 802.11g/n. Tu leży problem. Druga sprawa że karta w laptopie może nie obsługiwać WPA.

    Napisz co jest do wyboru w menu rozwijanym tryb 802.11
  • Level 22  
    lysy1980 wrote:
    Toshiba ma kartę w standardzie 802.11b, Spot pracuje w standardzie 802.11g/n. Tu leży problem. Druga sprawa że karta w laptopie może nie obsługiwać WPA.

    Napisz co jest do wyboru w menu rozwijanym tryb 802.11

    Laptop Toshiba wykrywa moją siec ale się z nie moze połączyc (Screeny )
    P.S
    Jak ustawie na Ruterze tylko 802.11b to owszem wykrywa siec ale jak juz wpisuje prawidlowy klucz to mam info o blednym kluczu ?
  • Level 31  
    Ustaw 802.11 b/g/n ale jest małe prawdopodobieństwo żeby Twoja karta obsługiwała WPA. Ratuje Cie wtedy zakup karty na USB (będzie niewygodna) lub PCMCIA (bardziej wygodna - mniej będzie wystawała poza obrys laptopa)

    Możesz też przełączyć szyfrowanie na WEP jeśli Spot to obsługuje ale wtedy to nie ma sensu.
  • Helpful post
    Level 40  
    Wyłącz uwierzytelnianie na routerze.
    Skonfiguruj sieć bezprzewodową i dopiero kombinuj z zabezpieczeniami.
  • Level 22  
    Leszcz72 wrote:
    Wyłącz uwierzytelnianie na routerze.
    Skonfiguruj sieć bezprzewodową i dopiero kombinuj z zabezpieczeniami.

    Czy te uwierzytelnianie to chodzi o zakladke bezpieczenstwo i tam gdzie jest WPA i WPA2 to ustawić na "brak"
  • Helpful post
    Level 31  
    Tak.
  • Level 39  
    A czy przy próbie łączenia wciskałeś przycisk "połącz" na routerze? Bo masz tę opcję na nim włączoną, więc dla każdego nowego urządzenia WiFi musisz przycisk wciskać przy pierwszym połączeniu...
  • Level 22  
    voitek1 wrote:
    A czy przy próbie łączenia wciskałeś przycisk "połącz" na routerze? Bo masz tę opcję na nim włączoną, więc dla każdego nowego urządzenia WiFi musisz przycisk wciskać przy pierwszym połączeniu...

    Jezeli piszesz o tym przycisku na NETIASPOT z tyłu urzadzenia z ikonką Wireless to niestety jak nacisne to owszem biała dioda na NETIASPOT mruga ale w niczym to nie pomaga i nie mozna nawiazac polaczenia po wifi z nowym np.Laptopem.
  • Level 39  
    1. Skasuj wszystkie połączenia WiFi z lapka ("zapomnij sieć").
    2. We właściwościach kart w TCP/IP v.4 ustaw na auto-config
    3. Restart lapka.
    4. Po restarcie wciskasz na routerze "połącz".
    5. W trakcie migania diody wyszukaj sieć w lapku i połącz.
  • Level 22  
    Quote:
    1. Skasuj wszystkie połączenia WiFi z lapka ("zapomnij sieć").

    Jak to rozumieć "zapomnij siec" ?
    U mnie na XP nie ma protokolu TCP/IP v4 jest tylko we wlasciwosciah karty sieciowej TCP/IP
  • Level 39  
    Zależy od systemu Win.

    Panel sterowania\Sieć i Internet\Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi
    i usuń sieci WiFi
  • Level 22  
    voitek1 wrote:
    1. Skasuj wszystkie połączenia WiFi z lapka ("zapomnij sieć").
    2. We właściwościach kart w TCP/IP v.4 ustaw na auto-config
    3. Restart lapka.
    4. Po restarcie wciskasz na routerze "połącz".
    Na ruterze nie mam zadnego przycisku polacz tylko jak pisalem wyzej jest przycisk z ikonka Wireless WPS
    5. W trakcie migania diody wyszukaj sieć w lapku i połącz.

    Ta instrukcja kompletnie nic nie daje bo przy pkt 4 oraz pkt 5 jak wyszukam siec i mam sie polaczyc to mam to co w pierwszym poscie ,pierwszy screen od gory
  • Level 39  
    Zmień na routerze algorytm szyfrowania na AES (bez TKIP).
    Sprawdź poza tym jakie tryby szyfrowania obsługuje Twoja karta...
  • Level 22  
    voitek1 wrote:
    Zmień na routerze algorytm szyfrowania na AES (bez TKIP).
    Sprawdź poza tym jakie tryby szyfrowania obsługuje Twoja karta...

    kolega lysy1980 napisał;
    Quote:
    Toshiba ma kartę w standardzie 802.11b, Spot pracuje w standardzie 802.11g/n. Tu leży problem. Druga sprawa że karta w laptopie może nie obsługiwać WPA.

    Napisz co jest do wyboru w menu rozwijanym tryb 802.11
  • Level 40  
    Czy udało się nawiązać połączenie pomiędzy komputerem a routerem bez jakiegokolwiek uwierzytelniania (szyfrowania)?
  • Level 39  
    Ściągnij najnowsze sterowniki do karty ze strony producenta.

    Cytujesz innych, a sam nie odpisałeś co zrobiłeś:
    1. Sprawdziłeś kartę? Co masz w jej właściwościach? Masz wybór a/b/g/n?
    2. Zmieniłeś zabezpieczenia?
    3. Ustawiłeś TCP/IP na auto w karcie?
    4. Możesz połączyć się z wyłączonym szyfrowaniem w routerze?
  • Level 22  
    Leszcz72 wrote:
    Czy udało się nawiązać połączenie pomiędzy komputerem a routerem bez jakiegokolwiek uwierzytelniania (szyfrowania)?

    Koledzy nie moge nic na razie dzialac bo na 2 laptopach w tej chwili ktos cos robi i zmieniajac ustawienia rutera NETIASPOT stracą polaczenie z netem.
    Jak tylko bede mial mozliwosc ustosunkowuje sie do wytycznych w temacie.

    EDIT EDIT

    Wiec tak;
    Zrobilem na NETIASPOT bezpieczenstwo z WPA WPA2 na brak oraz Tryb z 802.11 g/n na 802.11 b/g/n.
    1. Restart Laptopa z WIN XP szukam sieci i mam komunikat patrz 1 screen.
    2. Reset rutera NETIASPOT efekt siec wykryta i caly czas na laptopie z WIN XP trwa sprawdzanie tozszamosci , siec niby chce sie polaczyc ale sie nie łaczy ?
    W zakladce polaczenia , polaczenie niby jest ,pokazany jest czas , pokazane tez sa wyslane i odebrane pakiety ale internetu nie ma ?
  • Level 22  
    lysy1980 wrote:
    Dostajesz IP od Netia Spota?

    Temat juz nieaktualny poniewaz laptop oddalem do rodziny w Warszawie.
    Ja go mialem aby go postawic na nogi czyli reinstalacja systemu.
    Chcialem aby u mnie dzialal po wifi nie udalo sie, ale internet byl bezproblemowo po kablu ethernet.
    Tym niemniej dzieki za zainteresowanie i chęć pomocy w rozwiazaniu problemu.