Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

livebox - nagminna utrata synchronizacji

sp7eqc 05 Cze 2013 11:00 1653 7
  • #1 05 Cze 2013 11:00
    sp7eqc
    Poziom 10  

    Witam serdecznie .
    Chciałbym się was poradzić w sprawie żle działającej neostrady w wersji do 10 mbit .
    Problem polega na tym iż łącze to traci synchronizację co powoduje częste rozłączanie sie netu .Poniżej moje parametry lini .
    Mógł by mi ktoś powiedzieć jakie wartości w (db)-ach powinny być aby neostrada działała stabilnie bez błędów crc z prędkością 10 mbit bez utraty synchronizacji ?
    1.tłumienie bliski koniec - ?
    2.tłumienie daleki koniec - ?
    3.sygnał/szum bliski koniec - ?
    4.sygnał/szum daleki koniec - ?
    livebox - nagminna utrata synchronizacji

    0 7
  • #2 05 Cze 2013 12:26
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Powodem jest niski SNR margin : 6dB dla odległego końca - zgłaszaj u dostawcy.

    0
  • #3 05 Cze 2013 13:38
    terrade
    Poziom 36  

    6 dB jest normalne - taki jest Target Margin i tyle powinno być (na sprawnej linii).

    sp7eqc napisał:
    Mógł by mi ktoś powiedzieć jakie wartości w (db)-ach powinny być aby neostrada działała stabilnie
    Stabilne i normalne, a tu mamy:
    -zbyt duża rozbieżność tłumienia 28.9/10.2
    -zbyt wysoki Margin 20 dB - niby dobrze, ale to nienormalne dla tłumienia aż 28.9 dB
    Łatwo się domyślić, że to 10.2 jest w miarę prawdziwe, po prostu 28.9 dB jest sztucznie zawyżone usterką, realnie możesz mieć pewnie 17-19 dB (i że stąd jest to ogromne 20 dB - tu też ważne czy stabilne, bo z obrazka nic nie wynika, nawet CRC/HEC nie widać).

    Zatem cała instalacja do sprawdzenia przy wyłączonym routerze zaczynając od filtra (czy jest podpięty normalnie do gniazdka czy może bezsensownie do telefonu - jeden taki już sobie załatwił 1 Mb/s takim pomysłem od DLM-u, SNR nieznacznie spada a tłumienie ostro rośnie). Jeśli tak ostro rwie to wkrótce będziesz mieć dużo mniej (a nawet przy 13 dB tłumienia można mieć 1536 1.2 Mb/s od DLM-u).

    0
  • #4 05 Cze 2013 16:30
    sp7eqc
    Poziom 10  

    Jezeli chodzi o błędy crc to było ponad 30000 przed resetem wartości .
    Zgłosiłem dzisiaj po raz który z rzędu zobaczymy co powie .
    Jak do nich dzwoniłem to babka poradziła mi żebym napisał pismo o wymianie kabli na lini klient - szafa i że niby ja mam pokryć część kosztów .Parodia .
    Już tyle razy zgłaszałem problem mechanicy byli mierzyli i co i nic to samo , tak jak walka z wiatrakami .
    Mbo mi się też wydaje że te 6 db to jest problem zdaża się że wskoczy na 9 ale bardzo żadko i wtedy jest w miare spokój .
    Jeżeli chodzi o filtry pod telefony to jest wszystko ok .
    Robiłem nawet testy , że odłaczałem aparat tel z lini nic to nie zmieniało .

    0
  • #5 07 Cze 2013 09:35
    sp7eqc
    Poziom 10  

    Właśnie dzwonił pan operator i poinformował mnie iż technik stwierdził , że na centrali jest wadliwy zasilacz .
    Poinformował mnie też , że parametry które wam pokazałem na obrazku powinny umożliwić prace 40 mbit , że są to bardzo dobre wartości .
    Także nie wiem czy mam się śmiać czy płakać .
    Technicy będą usuwać awarię zasilacza 12-06-13 także będe was informował na bierząco.

    0
  • #7 13 Cze 2013 13:37
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Nie sądzę żeby wcześniejsze, marne parametry były winą portu na DSLAM. Tłumienie obniżyło się jakbyś przesunął się 1,5km bliżej do centrali :D - albo przełączyli do innego obiektu albo wymienili uszkodząną parę w kablu. Teraz parametry są pod VDSL.

    0
  • #8 13 Cze 2013 17:09
    sp7eqc
    Poziom 10  

    no z chęcią bym wziął ten 40 mbit vdsl ale nie jest dostępny u mnie
    Zobaczymy jak to teraz chodzi te 10 mbit .
    Dzięki wszystkim za pomoc .

    0