Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva 1,7 ctdi 2006 rok - nierówna praca silnika i stukanie

05 Cze 2013 12:56 12627 15
  • Poziom 8  
    Witam,

    miesiąc temu kupiłam używanego Opla Merivę 1,7 CTDI, 125 KM, rocznik 2006, przebieg (wg licznika) 87 000 km, sprowadzony ze Szwajcarii.

    Samochód kupiłam w komisie, więc liczyłam się się z tym, że licznik mógł zostać przekręcony i że samochód może mieć jakieś wady, jednak tylu usterek się nie spodziewałam. Oto krótka historia mojej Merivy.

    Na początek wymieniłam rozrząd, filtry i olej. Standardowa procedura.
    Następnie, co jakiś czas samochód zaczął wpadać w tryb serwisowy, pojechałam więc na diagnostykę. Okazało się, że jest problem z turbiną. Po rozkręceniu okazało się, że turbina była przekręcona, a wiązka kabli zasilających przecięta. Nie działał też jakiś czujniczek. Wszystko zostało naprawione. Sama turbina okazała się jednak być sprawna. Po naprawie samochód zażądał przeczyszczenia filtra DTP, co zostało zrobione. Po tych zabiegach samochód nadal falował na obrotach i od czasu do czasu wpadał w tryb serwisowy. Mechanicy sprawdzili układ dolotowy, wymienili kilka czujników i filtr paliwa. Dodatkowo okazało się, że nieszczelna jest też chłodnica klimatyzacji, która została wymieniona. Ikonka trybu serwisowego przestała się zapalać. Praca samochodu znacznie się poprawiła, jednak po przejechaniu tysiąca kilometrów (kilka dni temu) pojawiły się nowe objawy, które wydają się nasilać.
    Na postoju:
    - falowanie na obrotach
    - samochód pracuje nierówno
    - zgasł dwukrotnie: raz pracując na wolnych obrotach, raz przy ruszaniu
    - trzeba go długo grzać przed odpaleniem, inaczej jest problem z uruchomieniem silnika
    W czasie jazdy:
    - pracuje równomiernie i nie traci mocy, ale czasem szarpie, jakby nagle brakowało mu paliwa lub ktoś przyciskał hamulec
    - pracuje głośniej, coś stuka choć nie zawsze. Im więcej gazu, tym głośniejsze i częstsze stuki stuki.
    - czasem też coś jakby wpadało w rezonans i brzęczało pod maską

    Przepraszam za mało profesjonalny opis, jestem mało "techniczna". :(

    Nie będę ukrywać, że jestem załamana i że naprawy przekroczyły już wielokrotnie założony wstępnie budżet. W warsztacie bywam przynajmniej raz w tygodniu, a najgorsze jest to, że nawet nie jestem w stanie sprawdzić, czy mechanicy faktycznie naprawiają to, co powinni i tak, jak powinni. Kompletnie się na tym nie znam. Dlatego postanowiłam napisać na forum i poradzić się ludzi mądrzejszych ode mnie w tematyce samochodowej.

    Może ktoś z Was, forumowiczów ma pomysł, co może być przyczyną tych objawów.
    Będę wdzięczna za sugestie i podpowiedzi.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 21  
    Witam.Po pierwsze diagnostyka i jakie sa bledy,objawy wskazyja na czujnik polozenia walu korbowego.Abys zaoszczedzila troche wcisnij pedal gazu i hamulca do konca przekrec kluczyk w stacyjce aby zaswiecily sie kontrolki na wyswietlaczy licznika jezeli sa pokaza sie kody w schemacie ECN xxxxxxx zapisz je i bedzie cos wiecej wiadomo.
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie,

    Otóż też miałem ten problem z merivą na początku i okazało się że po wymianie filtra paliwa stukanie wtrysku ustąpiło.
    Do dziś zastanawiam się jaki to ma wpływ czyżby się zapowietrzał wtrysk?
    Ewentualnie spróbować zmienić stację CPN może coś z paliwem nie tak.
    A falowanie na obrotach i to że samochód pracuje nierówno to trudna sprawa chyba będzie trzeba fachowca.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 8  
    Witam,

    Dziękuję za odpowiedzi. :)

    Sprawdziłam błędy i nic... błędów brak.

    Co ciekawe, samochód wczoraj szarpnął w czasie jazdy kilka razy i jakby mu się poprawiło. Falowanie w zasadzie ustało. Coś ciągle stuka i cyka, ale gdy otworzyłam maskę i słuchałam skąd owo cykanie / stukanie dobiega, to nie jest to silnik, tylko coś jakby w głębi, bardziej w stronę kabiny pasażerskiej. Silnik pracuje równo. Gdy wcisnę sprzęgło skuki / cykanie ustaje, gdy puszczam wraca. Jest równomierne i nie zależy od prędkości. Cyka też na postoju. Cieszę się, że silnik pracuje równo, aczkolwiek ciągle zachodzę w głowę, co to było.

    Filtr paliwa wymieniałam tydzień temu.

    Tankuję zawsze na tej samej stacji, markowej.
  • Poziom 21  
    Jednak proponuje podjechac na komputer i sparwdzic dokladnie bledy ta metoda nie pokazuje wszystkich bledow,jesli pokazywal ci sie samochod z kluczykiem tzn.ze jakies bledy byly i sa zapisane w pamieci sterownika jako nieaktywne,wtedy bedziesz wiedziala co moglo byc przyczyna i czy nie bedzie tego w przyszlosci.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdecydowanie auto do diagnostyki. Jeśli było szykowane na sztukę, do sprzedaży, można spodziewać się wszystkiego, od przetartych wiązek po...???
  • Poziom 8  
    Witajcie.

    Auto zdiagnozowane, wszystkie 4 wtryskiwacze Denso do naprawy, a jeden podobno to już nawet do naprawy nie bardzo się nadaje, bo tak rozwalony.

    Czy ktoś z was zna miejsce, gdzie można takie wtryskiwacze naprawić w miarę tanio. Ja dostałam cenę 500 zł netto za sztukę. To niestety za dużo na moją kieszeń. :(

    Proszę... muszę dziś podjąć decyzję, co dalej. Warsztat postawił ultimatum albo robimy albo zabieram samochód.
  • Poziom 8  
    Wtryskiwacze prawie nowe, na gwarancji zakupione, zamontowane dziś i po południu dostaję telefon, że samochód na nich działa gorzej niż na tych starych (rzekomo) popsutych. Mówię wam, nie mam siły. Znacie jakiegoś dobrego mechanika z Warszawy lub Piastowa, Pruszkowa, generalnie z tej części Warszawy i okolic, który zna się na silnikach diesla i ich naprawie.
  • Poziom 21  
    Po wymianie wtryskiwacze nalezy je zaprogramowac do sterownika silnika.
  • Użytkownik obserwowany
    i nic to nie da, jak poleża troche poza silnikiem to sie psują
    oddaj te tryski i niech oddadza ci kase
  • Poziom 12  
    Witam mam podobny problem. czy udało się naprawić autko? jeśli tak to czy na nowych wtryskach czy regenerowanych jeśli na regenerowanych to gdzie były regenerowane i na jakich częściach
    Pozdrawiam Makary
  • Poziom 8  
    Witam,

    wtryski w końcu nie zostały wymienione. Wymieniony został jedynie zawór ciśnienia paliwa i jak na razie samochód jeździ bez zarzutu. Choć wtryskiwacz jeden słychać i niestety pewnie będzie konieczna wymiana w niedługiej przyszłości.
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich. Może tutaj znajdę odpowiedz na mój problem:( U mnie sytuacja wygląda następująco. Silnik pracuje do 3tys obr. jak traktor, wali taki metaliczny dźwięk. Po tych mniej więcej 3tys. jak by go poszczało i chodzi jak zegarek i normalnie przyśpiesza, nie słychać tego walenia. Do tych obrotów jest też słaby i dymi na czarno, ale nie ma tragedii. Na biegu jałowym jest w miarę ok, choć wydaje mi się że praca powinna być miękka, a pracuje prawie jak np. stary merc w124. Każdym dieslem jak jeździłem to od dołu ciągnie jak marzenie a mój dopiero dostaje mocy po 2500tys., wiem ze turbo dopiero chwyta ale u mnie jest duża różnica odczuwalna. Do tego gdy jest rozgrzany to ciężko odpala, a gdy zimny to ledwo dotknę kluczyk i chodzi, ledwo ruszy wałem i pyka. Wymienione miałem do tej pory: turbo, zrobioną głowice, inne wtryski, czujnik wału oraz wałka rozrządu a teraz pompa wtryskowa. Silnik sprawdzony na ciśnienie w cylindrach i jest ok, rozrząd podobno też nie przestawiony. Błagam proszę o pomoc, bo już nie mam siły. Z góry bardzo dziękuje.
  • Poziom 7  
    witaj i poradziles sobie z problemem ? bo widze ze nikt nie odpisal

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.