Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Polo 9N 1.4 TDI silnik AMF. przerwy w pracy silnika.

05 Cze 2013 19:02 25449 42
  • Poziom 28  
    Proszę o pomoc osoby, które spotkały się z podobnym problemem. A mianowicie w Polo 9N z silnikiem AMF z rana po ujechaniu kilkuset metrów zaczyna przerywać silnik ( tak jakby zapłony wypadały). Chwilami mam odczucie że chodzi na 2 cylindry.Po przejechaniu około 2-3 km problem ustępuje i silnik chodzi prawidłowo do końca dnia. Można go wtedy gasić i wielokrotnie odpalać i problem nie wraca. Aż do następnego dnia kiedy wszystko zaczyna się od nowa . Filtr paliwa wymieniony ok 500 km temu, silnik nie dymi i gdy już pracuje prawidłowo ma właściwą moc. Proszę o sugestie : W czym tkwi przyczyna ?
  • Poziom 28  
    Nikt nie spotkał się z tym problemem ?
  • Poziom 16  
    Jak wygląda EGR? Może wymaga wyczyszczenia
  • Poziom 28  
    Byłem u znajomego i podłączyliśmy VAG 4,9 Zapisały się takie błędy :
    - Czujnik obrotów- błąd sporadyczny
    - Wtryskiwacz 1 przerwa błąd nie związany z osprzętem.
    Błędy zostały usunięte i jutro zobaczę czy zmieniło to coś w pracy silnika.
    Teraz pytanie do znawców: Proszę napiszcie co oznacza ten błąd z wtryskiwaczem ? Jak to naprawić ?

  • Poziom 34  
    zwrócić uwagę na wiązkę elektryczną zasilającą Pompowtryskiwacze.
  • Poziom 28  
    damdam napisał:
    zwrócić uwagę na wiązkę elektryczną zasilającą Pompowtryskiwacze.


    Do tego chyba trzeba zdjąć pokrywę zaworów ?
  • Poziom 33  
    Tak. I podoginać MINIMALNIE piny we wtyczkach pompek.
  • Poziom 28  
    Dziękuję za dotychczasowe rady ale nurtuje mnie treść zapisu tego błędu - "błąd nie związany z osprzętem". Czy ta kostka pompowtryskiwacza to osprzęt ? Bo jeśli tak to chyba nie to jest przyczyną awarii. Jak uważacie ?
  • Poziom 28  
    Mam też takie pytanie. Czy kostki pompowtryskiwaczy łatwo się rozłączają czy też jest jakiś sposób dzięki któremu można to zrobić ?
  • Poziom 33  
    Delikatnie z wyczuciem pociągasz i wychodzi. Oczywiście nie za przewód a wtyczkę. Ja nie stosowałem żadnych "myków".
  • Poziom 28  
    Czyli nie ma jakichś zatrzasków ?
  • Moderator Samochody
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Wtryskiwacz 1 przerwa błąd nie związany z osprzętem
    Drugą częścią tego błędu się nie sugeruj, to jakiś "kwiatek" z tłumaczenia. Sam błąd oznacza przerwę w obwodzie zasilania/sterowania wtryskiwacza.
  • Poziom 28  
    Byłem dzisiaj u mechanika który podłączył nowszy VAG a mianowicie VAG CAN PRO, i zapisany jest taki błąd :
    - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1, błąd 18074
    A korekcje dawki w bloku 13 wynosiły ( na biegu jałowym )
    1) -0.28
    2) -0.14
    3)+0.33
    Co o tym sądzicie ?
  • Poziom 28  
    polonez15 napisał:
    Tak. I podoginać MINIMALNIE piny we wtyczkach pompek.


    Jutro sam chcę się za to zabrać, te piny to takie zwykłe konektorki i w którą stronę je wygiąć ?
    Mogę to zrobić np. szczypcami telefonicznymi ?
  • Poziom 28  
    Zrobiłem to co zaplanowałem i zamieszczam kilka fotek zrobionych podczas działań:
    Fotka 1 widok po zdjęciu pokrywy zaworów.
    Fotka 2 widok przed zdjęciem wtyczki.
    Fotka 3 już po zdjęciu wtyczki.

    [

    Dodano po 2 [minuty]:

    VW Polo 9N 1.4 TDI silnik AMF. przerwy w pracy silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    VW Polo 9N 1.4 TDI silnik AMF. przerwy w pracy silnika.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    VW Polo 9N 1.4 TDI silnik AMF. przerwy w pracy silnika.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Był kłopot ze zdjęciem wtyczek bo bardzo mocno trzymały. Widać od nowości nie ruszane.Ale przy pomocy kombinerek i zdecydowanym pociągnięciem zeszły jak należy. Tam jest taki drobniutki zatrzask ale niczym się tego nie wciska tylko bez obaw trzeba ją zdecydowanie pociągnąć.I zatrzask sam przeskakuje. Później można już palcami zakładać i zdejmować do woli.Czas operacji dla osoby która to robi pierwszy raz to około 2 godź. Jutro będzie próba podczas jazdy i okaże się czy to poskutkowało.
  • Admin grupy Samochody
    No wow :D Jestem pełen podziwu :D i te fotki do tego :D
  • Poziom 28  
    Dziękuję za uznanie. Nie pisałem wcześniej o efektach mojej pracy w myśl zasady aby nie zapeszyć. Ale minęło już ponad 10 dni i auto sprawuje się dobrze.Tak więc tę metodę rozwiązania problemu można wszystkim którzy mają ten sam kłopot polecić. Dodam jeszcze aby tę naprawę instalacji rozpoczynać od czyszczenia okrągłej wtyczki wiązki wchodzącej w głowicę.Dziękuję osobom, które starały mi się pomóc i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam mam ten sam problem z pracą mojego silnika dzisiaj biorę się za prace o moich rezultatach poinformuję pozdrawiam i dzięki za dobrą radę.
  • Poziom 9  
    No niestety odkręciłem pokrywę i wyczyściłem styki i je trochę podgoiłem na pompo wtryskiwaczach bez rezultatu. Pewnie trzeba będzie wtrysk wymienić, a podczas jazdy przy obciążeniu i zmianie biegu dymi na czarno :cry:
  • Poziom 28  
    A sprawdzałeś korekcje wtrysku w bloku 13 ? Czy są zapisane jakieś błędy w sekcji silnik ? To Ci dużo powie na temat ich stanu a przede wszystkim który tak mocno leje i jest do wymiany.Możesz jeszcze spróbować zastosować środek do czyszczenia wtrysków ' Liqui Moly Diesel Spulung"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    3214 napisał:
    Pewnie trzeba będzie wtrysk wymienić

    Albo samą wiązkę wymienić/naprawić. To nie jest jedyne miejsce, gdzie należy sprawdzić. Powinieneś prześwietlić przewody wiązki żarówką, minimum 55W.
  • Poziom 9  
    środek do czyszczenia pompo wtryskiwaczy dolałem i nic, oddałem polo do mechanika zobaczymy może on coś wybada mam nadzieje że nie pompo wtryskiwacz no ale zobaczymy jak odda to napisze co ją bolało pozdrawiam i serdecznie dziękuje za dobre rady :D
  • Poziom 9  
    No niestety muszę nowy pompowtryskiwacz kupić, jednak siadł pompowtryskiwacz :cry:
  • Poziom 28  
    To później napisz jaki pompowtryskiwacz (oznaczenia ) kupiłeś i jakie są efekty. I czy według symboli jest to taki sam jak miałeś.
  • Poziom 9  
    Witam nr. pompowtrysku 045-130-073 T, inne też pasują ale trzeba wtedy cały komputer przestawiać i dobierać dawki paliwa a to trochę roboty, ten wtrysk to raczej popularny model ceny używanego zaczynają się od 100 zł no a nowy w salonie VW kosztuję 2600 zł (trzeba zdać stary wtrysk), cena w skodzie po regeneracji 2500 zł, a nowego 3200 zł. Zgadnijcie co wybrałem :| . Zamówiony wtrysk ma przyjść w poniedziałek - wtorek i zobaczymy wtedy jak będzie silnik w polo chodził.
  • Poziom 28  
    Mamy zgadywać ? Znając życie kupiłeś na Allegro. Pozostaje tylko kwestia ceny i co ważniejsze czy naprawdę będzie sprawny. Nie wyjmowałem swoich wtrysków i nie wszystkie cyfry odczytałem . Widać tyle co na zdjęciach wyżej zamieszczonych. Twoje mają też oznaczenia dużymi literami BJ ? Podobno to ważne. interesuję się tym bo gdyby mi przyszło wymieniać to wiedziałbym co wcześniej kupić. I jeszcze jedno - masz też silnik AMF ?
  • Poziom 9  
    Pompowtrysk wymieniony, cena 300 zł na razie jeździłem tydzień ale silnik chodzi równo i ładnie mruczy cała impreza kosztowała mnie 600 zł. Nr pompowtrysku 045130073T i silnik AMF identyczny jak twój, no zobaczymy jak długo ta używka będzie się sprawować :D .
  • Poziom 28  
    Właśnie mija pół roku od momentu kiedy zrobiłem tę naprawę i cały czas silnik sprawuje się bezproblemowo. Mam nadzieję, że następny wpis zrobię dopiero po upływie roku od awarii i też będzie to sygnał o dobrym sprawowaniu się pompowtryskiwaczy.
  • Poziom 9  
    No i d... blada poszedł mi następny pompo wtrysk pewnie znowu kilka stówek w plecy na ale co poradzić już dużo do wymiany mi nie zostało pozdro