Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mińsk 125 - Prądnica nie daje napięcia

05 Cze 2013 21:55 5724 8
  • Poziom 9  
    Witam,

Jestem posiadaczem motorku Mińsk 125. W motorze nie ma iskry co wynika moim zdaniem z niesprawnej prądnicy/iskrownika. Schemat instalacji wygląda tak:

Iskrownik/pradnica tak:

Te 4 wyjścia są oznaczone, kolejno od góry (3, 0, D, D1).

Nie znam się praktycznie wogóle na elektryce, cała moja wiedza pochodzi z tego co wyczytałem na forach (głównie na tym:)).
    Więc podobno jest to zapłon CDI a prądnica jest dwufazowa co ja rozumiem tak że są dwa niezależne układy, jeden zasila światła a drugi zapłon + cewka która (w skrócie) wywołuje iskrę - impulsator - na zdjęciu jest to ta mała czarna kostka podłączona do wyjść D i D1. Wg mnie napięcie powinno być na wyjściach 3 i 0. Wyjście 0 zasila światła , wyjście 3 zasila zapłon. Wygląda na to że część zasilająca światła działa poprawnie - jak kopie kopniakiem to lampa przednia się zaświeca, dodatkowo sprawdziłem wyjście 0 w taki sposób że podłączyłem do niego i do masy żarówkę która po użyciu kopniaka się zaświeca - podobny test dla złącza 3 nie powoduje świecenia żarówki..

Stąd moje pierwsze pytanie: czy na złączu 3 powinno być napięcie?..

Schemat połączeń w stojanie jest dla mnie zupełnie niezrozumiały, wygląda on mniej więcej tak:

czyli jest 8 cewek z czego 2 są inne od pozostałych i odizolowane (czemu?..) co wg mnie oznacza że te 6 zasila światła a pozostałe wyróżniające się 2 służą do zasilenia zapłonu. Jeżeli chodzi o połączenia jakie są tam w środku to schemat wygląda mniej więcej tak (tak jak wcześniej wspominałem nie znam się na elektryce więc prośba o wyrozumiałość jeżeli są tutaj jakieś błędy, bardziej chodziło mi o pokazanie co z czym się tam łączy):