Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9TDI AJM brak turbo

06 Cze 2013 09:49 4680 4
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich,
    Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi się rozwiązać przyczyny. Dodam, że EGR mam zaślepiony już od dłuższego czasu. Rzeczy, które dotychczas sprawdziłem:
    1. Wymiana wszystkich węży podciśnienia.
    2. Zamieniłem N18 z N75.
    3. Sprawdziłem zawór zwrotny podciśnienia (biało-czarny „korek” między wężami) i wydaje się być dobry, bo można go „przedmuchać” tylko w jedną stronę.
    4. Sprawdziłem wychylenie sztangi za pomocą strzykawki i wężyka (wychyla się).
    Początkowo auto sporadycznie traciło moc (łapał tryb awaryjny) przy przyspieszaniu pod górę. Wystarczyło, że na chwilę wyłączyłem silnik i wszystko wracało do normy. Potem auto coraz częściej zamulało, zwłaszcza po dłuższej jeździe. Jak zamieniłem N18 z N75 pomogło na jeden dzień (może to tylko sprawa rozpięcia węży). Teraz jeżdżę w trybie awaryjnym i już nic mu chyba nie pomaga. Jedna rzecz, która nie daje mi spokoju, to zauważyłem, że jak wszystko chodziło dobrze (auto ma moc i dobrze chodzi turbo), to przy wyłączaniu stacyjki nie trzęsło silnikiem. Natomiast po jeździe w trybie awaryjnym przy wyłączaniu trzęsie całym silnikiem. Czy może mieć na to wpływ EGR (jest zaślepiony) lub gaszak przy EGR, bo w sumie jest podłączony do N75?
    Czy ma ktoś jeszcze jeszcze jakieś pomysły. Nie mam możliwości zrobienia Logów, zresztą turbo i tak nie działa. Turbinę chciałby wyeliminować i rozbierać dopiero na samym końcu. Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Turbo zawsze będzie działało chyba że się zatrze. Jak sprawdzałeś turbo to ile sztanga się wychyla może się rusza ale za mało.
  • Poziom 31  
    Sztanga turbo pracuje w zakresie ok. 2 cm?
  • Poziom 42  
    skrzat napisał:
    Natomiast po jeździe w trybie awaryjnym przy wyłączaniu trzęsie całym silnikiem

    Sprawdź czy działa klapa gasząca..
  • Poziom 11  
    Po długich poszukiwaniach w końcu odpuściłem sobie i zawiozłem samochód do mechaniora. Tak jak przypuszczałem turbina jest w dobrym stanie i nawet nie trzeba było jej czyścić. Mechanik był doświadczony i uczciwy, także majątku nie zostawiłem. Wiadomo wiedza kosztuje, a ja jedynie dowiedziałem się, że problem był z „zaworem odpowietrzającym”, ale co to za pieruństwo i czy to rzeczywiście było to, czy może to jakaś zawodowa tajemnica (początkowo myślałem, że to odma). Dziękuje wszystkim i pozdrawiam.