Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra II 2.0 di szarapanie, brak mocy, gaśnięcie błąd p1220

kondek77 06 Cze 2013 18:26 2502 3
  • #1 06 Cze 2013 18:26
    kondek77
    Poziom 1  

    Mam pytanie, kupiłem Astrę II 98 rok diesel 2.0, zauważyłem brak mocy, szarpanie, gaśnięcie ale na rozgrzanym silniku. Rano auto zapala i jedzie normalnie.
    Podjechałem do mechanika, komp pokazał błąd p1220 i coś z EGR.
    Powiedział, żebym sprzedał to auto jak najszybciej bo trzeba naprawić sterownik pompy. Czytam i trochę się to nie zgadza, że to sterownik. Czy to nie pompa?

    Miał ktoś podobny problem?
    Bardzo proszę o pomoc.

    0 3
  • #2 06 Cze 2013 20:16
    decybel91
    Poziom 39  

    szukaj w google pompa VP44 regenracja.

    0
  • #3 06 Sty 2014 16:31
    naprawa-pomp.com

    Poziom 12  

    Błąd p1220 to niestety ta droższa opcja czyli zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku. Nie uszkodzi nam to sterownika. Jak samochód na sprzedaż to wlać literę miksolu na 20 litrów paliwa i się może poprawi. Możemy też sprawdzić dolną cieńką parę przewodów czy nam nie spękała i nie robi zwarcia, bo będzie właśnie ten błąd. Można sprawdzić też czujnik obrotów pod sterownikiem - rezystancję między poszczególnymi czterema pinami, powinna wynosić do około 200 omów. Czujnik jest też namagnesowany wyłapuje wszystkie opiłki, robi się ślepy i też mogą być różne objawy.

    0
  • #4 27 Lis 2014 08:43
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Witam wszystkich !!! Miałem taki sam przypadek z Vectrą sąsiada-- brak mocy i szarpanie silnikiem od 2 tys obr. Bardzo prosto można sprawdzić czy to wina pompy czy niedrożności przewodów !!!! Tak tak -- w moim przypadku to była niedrożność w układzie paliwowym !! Jak sprawdzić ??? Baaaardzo prosto--- odpinamy przewód paliwowy odejściowy do pompy wtryskowej z filtra paliwa i wężykiem igelitowym zasilamy paliwem pompę wtryskową z bańki 5-ki. Podwieszamy baniak na zamku otwartej maski (wężyk igelitowy musi być pełny ON). Zapalamy silnik i dodajemy gazu-- jeśli usterka się "straciła" to będzie przytkany ---- albo filtr paliwa, albo przewód paliwowy łączący zbiornik z filtrem. albo smok w zbiorniku----- innej możliwości niema. Zaznaczam --- tylko w przypadku że silnik pracuje normalnie zasilany z zewnętrznego zbiorniczka ! Ja dmuchając w przewód paliwowy zasilający nie czułem oporu -- powietrze dosyć lekko szło do zbiornika - ale jak chciałem zaciągnąć paliwo ustami to zupełnie się nie dało-- podciśnienie się robiło i paliwa nie zaciągnąłem do wężyka ( wężyk należy do tego celu użyć przeźroczysty i długi -- by wykluczyć możliwość napicia się paliwa !!). Wężyk oczywiście założony na końcówkę wężyka zasilającego wyjętą z filtra paliwa. Żeby nie ryzykować napicia się paliwa można spróbować zaciągnąć paliwo jakimś urządzeniem ssącym (np sprężarka ze starej lodówki).
    Wyciągnąłem smok ze zbiornika i --- takiego smoka jeszcze nie widziałem !!! dodam zdjęcie --- zobaczcie sami. Ot i cała przyczyna szarpania !!
    Myślę że komuś moja relacja się przyda i niejednemu uratuje portfel.

    0
  Szukaj w 5mln produktów