Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SHL m11 - Problem z obrotami silnika

07 Cze 2013 17:33 5817 15
  • Poziom 8  
    Silnik niechętnie odpala ale jak odpali to nie wkręca się w obroty.Przerywa ,dusi go ale jak ruszę to pod obciążeniem zbiera się i jadzie ładnie,ma siłę Regulacja książkowa. Platynki nowe, iskra ładna,dysza w gaźniku 180 iglica na trzecim ząbku (od góry) tłok pierścienie nowe cylinder po szlifie.Nie mam pojęcia co się dzieje
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 30  
    Sprawdź, czy na pewno, przerywacz jest dobrze ustawiony.
    Jak ustawiłeś skład mieszanki ?
  • Poziom 8  
    Przerywacz jest na 0.3 (nowy) i stator maksymalnie opóźniony tj. na 4mm przed GM (niema możliwości fizycznie zmniejszyć przyspieszenia) Może koło zamachowe jest od innego modelu i ma przesuniętą krzywkę? Choć bardziej obawiam się problemów z gaźnikiem bo jak psiknę sprajem to odpala ładniej ale się nie wkręca. Śruba paliwowa nie reaguje wkręcona prawie do oporu a jeszcze silnik pracuje kręcenie nią nie powoduje zmian. Mieszanka paliwo/olej 1:50 etylina95/ miksol. Iglica ma być na trzecim rowku ale od dołu czy od góry? Bo jest ich sześć.
  • Poziom 35  
    Proponuję dokładne czyszczenie dysz w gaźniku oraz sprawdzenie działania ssania, od którego zależy uruchomienie silnika. Jeśli podczas jazdy włączysz ssanie i silnik będzie lepiej pracował, to szukaj usterki w gaźniku. Silnik już wiekowy, czy były już wymieniane uszczelniacze wału silnika, od których zależy praca silnika. Zapłon 4 mm przed GMP - wg mnie za wczesny, ja dawałem 2 mm.
  • Poziom 8  
    Silnik po kapitalce wszystko nowe. Nie mam możliwości opóźnienia zapłonu stator jest do oporu. Jedyne co to mogę zmienić koło magnesowe.Dysze wydmuchane z resztą pod obciążeniem idzie jak burza tylko bzyczy słodziutko a na luzie się nie wkręca. Świeca (nowa) jasna, czysta.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 42  
    Z tabel przedstawionych przez viper555 wynika, że wyprzedzenia zapłonu są spore. Także te 4 mm pewnie mieści się w "normie". Zależy jak mierzysz. Czy stroboskopem?
    Motocykl, nawet dla mnie :D, jest bardzo stary. Zużycie elementów gaźnika olbrzymie. Precyzja dawkowania paliwa w nowym (pewnie 40 lat temu) gaźniku nie była powalająca, a teraz jest jeszcze gorsza co ujawnia się najbardziej przy małych otwarciach przepustnicy.
    Poza tym magnesy koła magnesowego lata świetności mają za sobą i napięcia generowane przez cewki (zapłonu też) prądnicy na biegu jałowym i w okolicach są niewielkie.
    Także chyba za dużo wymagasz...
    PS. Dziwny jest ten brak możliwości opóźnienia zapłonu. Krzywka nie jest wytarta? Coś jest krzywe/bije itp. ?
    Zapłon iskrownikowy? Pisałeś o kole magnesowym.
    Jaką długość iskry możesz uzyskać na samym kablu WN do masy?
  • spec od auto-elektro
    Miałem bardzo długo te motocykle i najważniejsze jest ustawienie zapłonu. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że tabele przedstawiają regulacje na paliwo 74 Pb a obecnie jest to 95 Pb więc trochę jednak trzeba poprawić.P
  • Poziom 42  
    Też o tym 74 oktany (a nie przypadkiem 77 ???, bo było 94 na pewno - pamięć jest zawodna:cry:) myślałem, ale nie chciałem robić większego zamieszania. Jak ustawi 3 mm to będzie OK.
    Wg. mnie tu ważniejsza jest jakość iskry a nie jej punkt. Tym bardziej, że gaźnik jest pewnie "dziurawy jak sito" i skład mieszanki, nawet na wymagania z lat 60-tych, odbiega od ideału...
  • spec od auto-elektro
    jack63 napisał:
    Też o tym 74 oktany (a nie przypadkiem 77 ???,


    Z tego co pamiętam to była 74 i 78 ale 94 było dużo później.P
  • Poziom 42  
    Miałeś rację. :D
    Była E78. Niebieska. Oczywiście Pb. E74 nie pamiętam. Widocznie młodszy jestem. Nawet wujek google nie pamięta.
    Teraz jest 95 Pb/ (przekreślone). Co ma niewielki wpływ na stare zwei takt'y. Biedactwa nie mogą wykorzystać potencjału, który w niej drzemie. A te stopnie sprężania 6.5 7....
  • Poziom 8  
    Dziękuję koledzy za zwrócenie uwagi na niektóre aspekty,ale mnie dziwi to że pod obciążeniem ślicznie pracuje.Iskra jest mocna, wyprzedzenie ustawiałem mechanicznie za pomocą przyrządu( śruba w świecy wkręcając jeden obrót mam skok gwintu 1,5 mm) długości iskry nie sprawdzałem,stan gaźnika jest OK może coś z wydechem choć mam oryginalny. Sprawdzę jeszcze raz i opiszę skutki. A co do paliwa to była niebieska 78,żółta 94 a w latach 80' zrobili miksa czyli zieloną 86
  • Poziom 16  
    Witam. Piszesz kolego, że wuymieniłoęś prawie wszystko lecz nie doszukałem się wymiany kondensatora. Skoro tego nie uczyniłeś proponuję wymienić jeszcze ten element. Pozdrawiam i szerokiej drogi.
  • Poziom 42  
    Przy "kulawym" kondensatorze" praca na większych RPM była by NIEMOŻLIWA. To samo z wydechem, choć lepiej sprawdzić.
    Co oznacza pojecie "iskra jest mocna" ??? To mało techniczne określenie.
    Nie odpowiedziałeś na zadane pytanie o iskrę i stan całego (!) układu przerywacza.
    To samo z gaźnikiem. Jak nie wiesz na co zwrócić uwagę, to po umyciu wszystko wygląda "książkowo". Choć nie wiem o jakiej książce myślisz? Pomogły by dobre zdjęcia przepustnicy i współpracującej z nią powierzchni korpusu. Jak sprawdzałeś/ustawiałeś poziom paliwa? Jakie są nastawy biegu jałowego i jak wtedy pracuje silnik? Czy równo? Czy można uzyskać bardzo niskie RPM?
    W jakim stanie są simmeringi na wale?
  • Poziom 8  
    Jeżdżę Junakiem z '63-go, przez ponad trzydzieści lat tym samym.Radzę sobie z problemami czterosuwu ale przygodę z resztą polskich perełek zacząłem niedawno i wszystko jest cacy tylko te doregulowanie , Wiem z doświadczenie że książkowe czyli zgodne z instrukcją ,regulacje nie zawsze się sprawdzają po tylu latach eksploatacji jak jedno jest nowa a drugie stare trzeba brać poprawki.Już pisałem że stary jest stator, kartery i gaźnik z tłumikiem. Choć muszę przyznać że mam drobny wyciek oleju z silnika ale tak drobna usterka nie powinna mieć wpływu. Spróbuję jeszcze raz wszystko od początku biorąc Wasze uwagi pod uwagę i napiszę jaki skutek. Nie mogłem tego uczynić wcześniej bo "kopnąłem "ją z za wczesnym zapłonem i oddała ale już mogę chodzić.
  • Poziom 8  
    Dziękuję wszystkim. Wziąłem Wasze uwagi do serca. Rozebrałem silnik wymieniłem uszczelki między połówkami pod cylindrem i głowicą. Wymieniłem iglicę ni 1,8 mm( miałem 2 mm). ustawiłem wyprzedzenie GMP bez głowicy. Poskręcałem wszystko i działa , a że jedna bida nie dokuczy to zerwałem gwint na szpilce. Naprawię i to i będzie OK. Zamykam temat, i jeszcze raz dziękuję.