Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit - Zapalone wszystkie kontrolki na tablicy od licznika

07 Cze 2013 17:57 4458 14
  • Poziom 8  
    Witam , mam problem przy przekręcaniu stacyjki i uruchamianiu silnika włączająmi się wszystkie kontrolki od oleju itp ... a podczas jazdy mrygają , nie wiem co to może być proszę o szybkie odpowiedźi
  • Poziom 30  
    Jak przekręcasz kluczyk to kontrolki powinny się zapalić, a następnie po uruchomieniu silnika powinny zgasnąć jeżeli wszystko jest w porządku.

    Które dokładnie migają?
  • Poziom 8  
    jak jadę to wszystko jest okej a jak wpadnę w jakąś dziurę to wtedy mrygną póżniej sięchwile palą jak znowu wpadne w dziurę to znowu gasną ... To są kontrolki od ciśnienia , od ładowania , od oleju . wskazówka od prędkościomierza mi spada i wsakówka od obrotów ...
  • Poziom 30  
    Sprawdzałeś wtyczki, które wchodzą do deski pod kątem dobrej przewodności i czy nie są zaśniedziałe?
  • Poziom 8  
    patrzyłem kostki ruszałem kablami i zero efektu , czekam na dalsze propozycje.
  • Poziom 42  
    Nie jeździć po dziurach!!!!
    Gdyby wystąpiła jednak taka konieczność , to przedtem pojechać do elektryka samochodowego , gdyż "szarpaniem" za wiązki przewodów tego nie naprawi się.
  • Poziom 13  
    Zimne luty w gnieździe licznika. Miałem taką usterkę w roczniku 2005.
  • Poziom 27  
    mellon napisał:
    Zimne luty w gnieździe licznika.
    Tak, lub pojawiające się na płytce tablicy zegarów w miejscach lutów charakterystyczne wykwity - wchodzące na sąsiednie ścieżki.
    Trzeba zdemontować tablicę zegarów i przemyć spirytusem płytkę oraz styki pod wtyk wielopinowy.
  • Poziom 27  
    Mam to samo. Czyli proponujecie zdemontować całkiem wtyczkę i czyścić pod nią?

    Rocznik 2003. na 24c16ce
  • Poziom 27  
    Oprócz oczyszczenia płytki drukowanej, warto sprawdzić podłączenie masy tablicy zegarów. Z płytki wychodzą dwie masy (pin 3 i 19, czarny kolor), podłączone są w tym samym miejscu pod deską.
  • Poziom 27  
    Ogólnie to jest tak, że po dziurach właśnie czasami zapalają się wszystki kontrolki a teraz nie dzialają wskaźniki tylko obrotomierz jak mu się go odpali to od razu pokazuje 80% zakresu obrotów a na lekkie dodanie gazu to już do 100% po wyłączeniu stacyjki wraca do siebie. czasami jest tak, że zegary naokrągło co 2 sek sie resetują i wskazówki idą do dołu nawet pchane palcem w górę. Km pokazuje normalnie.

    Po 16ej zobaczę bo nei ma mnie na warsztacie to dam znać. Pozdr i dzięki za info!
  • Poziom 27  
    Moim zdaniem musisz wytargać zegary i spirytusem przemyć tylną płytkę drukowaną, razem ze stykami pod wtyk.
    Jest trochę dłubania z obudową kolumny i okularem zegarów, ale warto to porządnie zrobić zamiast próbować na ślepo od spodu...
  • Poziom 2  
    Witam.

    Jak wyjąć tą płytkę z zegarami?
    Niby niczym nie przykręcone a trzyma się dosyć solidnie.
    Nie wiem czy użyć troche siły? Nie chce niczego połamac
  • Poziom 27  
    Ramzestransit napisał:
    Nie wiem czy użyć troche siły?
    Nie radzę... I to nie jest takie myk-myk.
    Aby wyjąć zespół zegarów, musisz zdjąć tzw okular zegarów - czyli ten element z daszkiem.
    Ale wpierw musisz zdjąć osłonę kolumny kierownicy, odkręcić dźwigniowe włączniki zespolone i odkręcić śruby okularu (trzeba inteligentnie odszukać wszystkie).
    Kiedy już wyjmiesz okular, masz dostęp do śrub mocujących zespół zegarów. Ostrożnie otwórz dźwignię wtyku wielopinowego i zsuń go z płytki.
    I już możesz zegary wyjąć.
    Nie rozbieraj dalej, przemyj ostatnią płytką od tyłu.

    Będziesz potrzebował bardzo krótkich śrubokrętów i kluczy torx.
  • Poziom 2  
    Juz probiłem ale latajace wskazówki w momecie wygaszania sie wyswietlacza pozostaly. Kolumny nie trzeba bylo sciagac. wykrecilem schowek i gora wszystko wyszlo. rozebralem czyscilem i choinka przestala sie robic. ale jak mowie. te latajace wskazowki sa. i to tez juz nie za każdym razem.