Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Strony internetowe - "Unable to determine IP address from host name for...

07 Cze 2013 23:10 2544 19
  • Poziom 11  
    Witam. Napotkał mnie dzisiaj problem związany z otwieraniem stron internetowych. Opiszę od początku. Otóż ostatnio napotykałem problemy z odtwarzaniem filmików na YouTube. Niektóre się odpalały, niektóre nie. Zgodnie z pomocą tego serwisu zaktualizowałem Adobe Flash Player'a do najnowszej wersji. Tego samego dnia wszystko działało tak jak działało, czyli niektóre filmiki się odtwarzały, niektóre nie, wszystkie strony się odpalały. Dzisiaj rano włączyłem komputer, połączyłem się z internetem i jak zawsze otworzyłem GaduGadu, przeglądarkę Google Chrome. GaduGadu się odpaliło, ale nie połączyło się z serwerem. Strony mi się nie otwierały. Stwierdziłem - "psia kość! Znowu internet mi odłączyli!". Z ciekawości odpaliłem Counter Strike'a który wyszukiwał wszystkie serwery, bez lagów, itp. Sprawdziłem to na paru innych grach. Także serwery były wyszukiwane. Ponownie włączyłem przeglądarkę. Zauważyłem, że wszystkie strony, które mają na początku "https://" się otwierają, a te, które mają "http://" nie otwierają się. Google się otworzyło po wpisaniu najpierw "https://" a potem www.google.pl. YouTube otworzył się także po dopisaniu "https://". Filmiki niestety się nie odtwarzają, teraz już wszystkie nie działają. Nie wiem w czym tkwi problem. Próbowałem usuwać Flash Playera i go na nowo instalować (mam instalator na komputerze po poprzednim dniu) ale nic to nie dało. Wyłączałem zaporę Windows - nic nie dało. Próbowałem otwierać strony przeglądarką Internet Explorer - ta sama sytuacja. Przy otwieraniu stron internetowych z "http://" z przodu wyświetla mi się komunikat:
    Cytat:
    The following error was encountered:
    Unable to determine IP address from host name for (adres url)
    The dnsserver returned:
    Server Failure: The name server was unable to process this query.
    This means that:
    The cache was not able to resolve the hostname presented in the URL. Check if the address is correct.
    Your cache administrator is root.
    Generated Fri, 07 Jun 2013 21:09:34 GMT by proxymes (squid/2.6.STABLE21)

    W tytule zawarłem główny problem, z którego wynika reszta problemów (mogę się mylić, z góry przepraszam).
    Za pomoc serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam, Cezary.
  • Poziom 39  
    1. Karty w kompie we właściwościach ustaw w TCP/IP (v.4) na auto-config
    2. W routerze sprawdź jakie masz DNS (możesz dopisać 8.8.8.8)
    3. Sprawdź ustawienia przeglądarki - na jakim jest poziomie zabezpieczeń
    4. Wyłącz tymczasowo firewall w sys.op. (jaki?) i w antywirusie
    5. Jaki operator?
    6. jaki router?
    7. Jakie łącze?
  • Poziom 11  
    1. Jak ustawić? Moje oprogramowanie to Windows XP
    2. Mam modem. Jeżeli chodzi o Właściwości>Sieć>Protokół Internetowy TCP/IP>Właściwości>Preferowany serwer DNS to wpisałem 8.8.8.8
    3. Oprócz wyskakujących okienek mam wszystko żeby zezwalało.
    4. Antywirusa nie mam, a Zaporę systemu Windows mam wyłączoną.
    5. Netia, po kablu telefonicznym.
    6. Routera nie mam, mam modem. Sagem Fast 800
    7. Jeśli chodzi o prędkość to 1,3 Mb/s
  • Poziom 39  
    Wgraj SP3.
    Jeśli to USB to inna sprawa. Wybierz w DNS 194.204.152.34 i 8.8.8.8 (jeśli to netia na linii tepsy)
    Jeśli to nie pomoże to podpisz nowy cyrograf z netią - dostaniesz nowy router i lepszą prędkość
  • Poziom 10  
    A może użyć przywracania systemu?
  • Poziom 32  
    Prawdopodobnie wychodzisz przez proxy (pewnie transparent). Połączenia http (port 80) są wpuszczane w mechanizm buforujący, który jakoś przestał działać (np. dysk się zapełnił) a https są jedynie przekierowane i dlatego działają. Oczywiście w takiej sytuacji niewiele możesz zrobić, np. sam zdefiniować jakieś inne proxy w przeglądarce.
  • Poziom 39  
    Wyczyść foldery
    C:\Windows\Temp i
    C:\Users\[nazwa Twojego użytkownika]\AppData\Local\Temp i
    voitek1 napisał:
    Wgraj SP3.
    Jeśli to USB to inna sprawa. Wybierz w DNS 194.204.152.34 i 8.8.8.8 (jeśli to netia na linii tepsy)
    Jeśli to nie pomoże to podpisz nowy cyrograf z netią - dostaniesz nowy router i lepszą prędkość
  • Poziom 11  
    1 folder wyczyszczony, 2 folderu nie mam (nie mam Local). SP3 wgrany.
    194.204.152.34 oraz 8.8.8.8 ustawiać we Właściwości: Protokół internetowy (TCP/IP)? A jeśli tak, to wpisywać wszystko w adresy serwerów DNS czy pierwsze wpisać jako IP? Jeżeli mam ustawione żeby wszystko ustalało automatycznie to mam taki oto komunikat:
    Cytat:

    Nie udało się uzyskać połączenia za pomocą jednego lub kilku żądanych protokołów sieciowych.

    TCP/IP CP został podłączony pomyślnie

    IPX/SPX CT lub zgodne CP zgłosił błąd 733: Nie można ukończyć połączenia do zdalnego komputera. Może być potrzebne dopasowanie protokołów na tym komputerze. W celu uzyskania dalszej pomocy kliknij przycisk Więcej informacji lub wyszukaj numer błędu w Pomocy i obsłudze technicznej.

    Naciśnij przycisk "Akceptuj", aby użyć połączenia w obecnym stanie albo "Rozłącz", aby się rozłączyć
  • Poziom 39  
    TCP/IP na auto w kartach w kompie,
    A DNSy w routerze.
  • Poziom 31  
    Przecież to błąd squida na routerze dostawcy.
    Do niego więc się zwróć o jego usunięcie.
  • Poziom 9  
    A nie masz jakimś_cudem doinstalowanego IPX/SPX wśród protokołów? Teraz właściwie zwykle wystarcza sam TCP/IP, ew. NetBIOS jeśli chcesz mieć otoczenie sieciowe. Kiedyś konfigurowało się też IPX do połączeń z siecią Novell...
    Jeśli możesz, napisz jakie masz zainstalowane protokoły.
    A co jaki komunikat (ogólnie - co) Ci się wyświetli, jeśli w linii poleceń (cmd) wpiszesz np. ping www.elektroda.pl ?
  • Poziom 11  
    komenda "ping www.elektroda.pl"
    Badanie www.elektroda.pl [91.206.9.191] z użyciem 32 bajtów danych:

    Upłynął limit czasu żądania.
    Upłynął limit czasu żądania.
    Upłynął limit czasu żądania.
    Upłynął limit czasu żądania.

    Statystyka badania ping dla 91.206.6.191:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 0, Utracone = 4 (100% straty)

    Z ciekawości wpisałem "ping www.facebook.pl"
    Badanie star.c10r.facebook.com [31.13.83.16] z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 31.13.83.16: bajtów=32 czas=83ms TTL=242
    Jeszcze tak 3 razy z pingiem kolejno 78ms, 73ms, 80ms.
    Statystyka badania ping dla 31.13.83.16:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4- Utracone = 0 (0% straty),
    Szacunkowy czas błądzenia pakietów w milisekundach:
    Minimum = 73 ms, Maksimum = 83 ms, Czas średni = 78 ms

    Google ma początek "http://" natomiast Facebook "https://".

    A jeśli chodzi o protokoły to jeśli dobrze sprawdzam to mam zaznaczony "Protokół internetowy (TCP/IP)". Na liście mam "Protokół transportowy zgodny z NWLink IPX/SPX/N..." (nie mogę rozczytać całej nazwy) ale jest on odznaczony.
  • Poziom 11  
    Komunikat podany w 1 poście.
  • Poziom 39  
    Opróżnij miejsce na dysku (choć tymczasowo, przegraj filmy, muzykę i zdjęcia na inny dysk).
  • Poziom 11  
    5GB wolnego. Nadal ten sam komunikat.
  • Poziom 39  
    Jeżeli to samo masz na innych przeglądarkach i nie masz na nich włączonego proxy, masz wyłączony firewall systemowy i antywir wyłączone to zadzwoń do operatora
  • Poziom 11  
    Może mieć to jakikolwiek związek z instalacją nowego Flash Playera lub okresem płatności?
  • Poziom 39  
    Z flashem nie powinno, a z płatnością - może...
  • Poziom 11  
    W najbliższym czasie zatem zadzwonię do usługodawcy, dowiem się to co potrzeba i napiszę stosowny post.