Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Ludix - Brak instalacji kierunkowskazów

mody1 08 Cze 2013 00:25 6318 18
  • #1 08 Cze 2013 00:25
    mody1
    Poziom 16  

    Witam,mam problem z kierunkami w/w skuterze, a mianowicie są niby żarówki i szkła,ale nie ma do nich pociągniętej wiązki.
    Jest to jakaś uboga wersja i takie występowały,albo ktoś wcześniej poucinał
    Potrzebuję wskazówki odnośnie gdzie zacząć poszukiwania,aby je wyprowadzić,czy to kwestia poszukania w głównej wiązce i wyprowadzenia,albo trzeba od przekaźnika wyprowadzać na nowo?

    0 18
  • #2 08 Cze 2013 06:28
    swistinioo
    Poziom 13  

    Znalazłem ogólny schemat może Ci się przydać, nie wiem jaki ktoś miałby interes ucinać ale zdarzają się i takie wyjątki. Poprowadź nowe przewody w końcu bezpieczeństwo jest najważniejsze.

    https://obrazki.elektroda.pl/67_1287852551.jpg

    0
  • #3 08 Cze 2013 19:34
    mody1
    Poziom 16  

    Dzieki za jakiekolwiek info,ale problem raczej leży po stronie braku przerywacza.Kolega kupił uszkodzony skuter i po rozebraniu widać braki,tz lużne kostki.
    Jest tam dodatkowy licznik,który posprawdzałem na krótko, aby sprawdzić co do czego.Jednak chciałbym informacji dokładniej jak go podłączyć
    Oto licznik
    Peugeot Ludix - Brak instalacji kierunkowskazów
    na przewodach po podaniu plusa przez próbnik wyszło mi
    Czarny -masa
    Ziel/Biały-podświetl.licznika
    Różowy-kierunek
    Fioletowy-kierunek
    Brązowy-wskazania licznika i świeci się rezerwa
    Żółty-światła
    Szary-ciśnienie oleju
    Czerwony-?zasilanie
    Teraz jak prawidłowo podpiąć ten licznik
    Światła się odpalają z automatu jak zastartuje silnik-podświetleni dam
    Rezerwa ma wyjście z baku?
    Pozostałe wolne wtyczki z instalacji
    Peugeot Ludix - Brak instalacji kierunkowskazów
    Na nich są stałe masy

    0
  • #4 08 Cze 2013 21:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Schemat pojazdu masz?
    Przełącznik kierunkowskazów jest? Kierunkowskazy są?
    Jakieś przewody od nich idą do wiązek? Jakie kolory?
    W tym liczniku to kontrolka kierunkowskazów pewnie będzie izolowana od masy, bo standardowo wpina się ją między strony. Tak więc "ogólny schemat" z postu wyżej jest błędny.

    1
  • #5 08 Cze 2013 21:39
    mody1
    Poziom 16  

    Właczając lewy/prawy kierunkowsk pojawia sie napięcie tylko na jednym pinie
    Schematu nie mam.
    Jest jeszcze jedna wtyczka , ktorej nie mogę wrzucić,bo obrazka nie ładuje,to właśnie ta od kierunków.
    Linka wypięta i jej nie ma z oryginalnego licznika,więc kolejne pytanie: czy można wziąć sygnał na licznik elektron. aby pokazywał prędkość?

    0
  • #6 08 Cze 2013 23:11
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Błażej napisał:
    Przełącznik kierunkowskazów jest? Kierunkowskazy są?
    Jakieś przewody od nich idą do wiązek? Jakie kolory?

    Na proste pytanie nie potrafisz odpowiedzieć?
    To układ prost jak budowa cepa. Chwila, by to ogarnąć.

    0
  • #7 08 Cze 2013 23:14
    mody1
    Poziom 16  

    nie ma przerywacza j.w. jest inny licznik,zobacz foto!

    0
  • #8 08 Cze 2013 23:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Błażej napisał:
    Przełącznik kierunkowskazów jest? Kierunkowskazy są?
    Jakieś przewody od nich idą do wiązek? Jakie kolory?

    Zadałem PROSTE pytania. Nie potrafisz lub nie chcesz na nie odpowiedzieć? Ja wróżką nie jestem. Ale w końcu to nie mój, a twój problem. A skoro twój, to chyba powinieneś opisać jak najdokładniej i odpowiadać na pytania tych, którzy chcą pomóc.

    0
  • #9 08 Cze 2013 23:36
    mody1
    Poziom 16  

    przełącznik jest
    kierunki są

    0
  • #10 09 Cze 2013 00:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ręce opadają...

    Błażej napisał:
    Jakieś przewody od nich idą do wiązek? Jakie kolory?

    Bo skoro jest oryginalny przełącznik, to pewnie jest też oryginalna wiązka. Tylko trzeba rozkręcić i sprawdzić. I skoro jest przełącznik i klosze, to w czym problem, by położyć nową instalację do nich?

    0
  • #11 09 Cze 2013 12:43
    mody1
    Poziom 16  

    Inaczej kolego "...ręce opadają..."
    Zdjęcie pierwsze licznika : wiązka jest luzem,wisiała.opisałem przewody które sam wycziłem do czego są, więc pytanie odnośnie licznika:
    1. jest On jednocześnie przerywaczem ?
    2. jest w baku standardowo sygnał na rezerwę?
    3. gdzie znajdę sygnał kontrolki oleju?
    4.ma ktoś opis tego licznika, przynajmniej modelu,to sam poszukam


    nie widzę przerywacza,części są raczej dokładane,skuter był po kolizji
    Moim zdaniem jeśli przełącznik działa na lewo i prawo,to na wyjściu wtyczki powinien wychodzić na dwóch różnych pinach sygnały, a pojawia się czy dasz w lewo czy w prawo impuls na jednym i tym samym pinie.Kostka jest luzem,domniemam,że do niej był wpięty przerywacz,więc pytanie :
    5. czy przerywacz powinien być,pod przednią owiewką nad teleskopami?
    Bo nie wiem,czy szukać już przerywacza do kierunków, czy licznik spełni tą rolę
    Mam nadzieję ,że ręce Ci nie opadną

    0
  • #13 09 Cze 2013 17:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Licznik nie jest przerywaczem.
    2. Problem sprawdzić? Trzeba się dostać do pływaka, jeśli nie ma innych możliwości. Sygnału nie musi być. Na dwoje babka wróżyła - albo był wskaźnik, albo kontrolka.
    3. Oleju od czego? Ciśnienia w silniku, czy poziomu w zbiorniku? Szukaj na zbiorniku od oleju.
    4. Szukaj w opisach liczników aftermarketowych lub tuningowych.
    5. Przełącznik kierunkowskazów ma trzy piny; środkowy, to sygnał z przerywacza, a dwa skrajne wyjścia na prawo i lewo. Przerywacz może być dwupinowy, bo takie najczęściej były w skuterach. Ale żeby to sprawdzić, to trzeba rozebrać lewą kasetę i sprawdzić, które przewody i jak idą.
    Tylko to trzeba wykazać trochę samozaangażowania, a nie jęczeć tylko. A jak nie ogarniasz, to przywieź, zrobię całość elektryki.

    0
  • #15 09 Cze 2013 19:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nawet mi nie wspominaj :D Bo gdyby nie podpowiedź znajomego, to do dziś bym się głowił, co to za cudo ta lampka przedstawia :D

    0
  • #16 11 Cze 2013 22:08
    mody1
    Poziom 16  

    Ale żeby to sprawdzić, to trzeba rozebrać lewą kasetę i sprawdzić, które przewody i jak idą.
    Tylko to trzeba wykazać trochę samozaangażowania, a nie jęczeć tylko. A jak nie ogarniasz, to przywieź, zrobię całość elektryki.[/quote]

    Dzieki " podniosłeś mnie na duchu"

    Dodano po 1 [minuty]:


    Moim zdaniem jeśli przełącznik działa na lewo i prawo,to na wyjściu wtyczki powinien wychodzić na dwóch różnych pinach sygnały, a pojawia się czy dasz w lewo czy w prawo impuls na jednym i tym samym pinie.
    Może jest na lewo i prawo przez opornik,dlatego wychodzi z jednego pinu

    0
  • #17 11 Cze 2013 23:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    mody1 napisał:
    Może jest na lewo i prawo przez opornik,dlatego wychodzi z jednego pinu

    Bzdura. I tylko się pogrążasz. Bo od 8 czerwca, to już powinieneś mieć ściągnięte wszystko, co utrudnia dostęp do elektryki. To raptem pół godziny roboty. Ale ty nadal wolisz snuć niestworzone teorie...

    0
  • #19 11 Cze 2013 23:56
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wystarczy, dość. Autor nie chce słuchać i odpowiadać. Zamykam.

    0