Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

Bumbulelep 13 Cze 2013 13:42 17805 52
  • #31 13 Cze 2013 13:42
    Bumbulelep
    Poziom 7  

    Cytat:
    dobry tester parametry synchronizacje rozrzadu sprawdz

    Na podłączonym czujniku nie pali, więc pokaże brak synchronizacji.

    Cytat:
    co oprócz ECU uległo dematerializacji ? nr referencyjny "nowego" ECU identyczny ?

    W samochodzie wymieniono kalkulator wtrysku, BSI i wiązkę kalkulatora.

    PS. Tak się zastanawiam, bo są rozbieżności w dokumentacji. Jakie jest prawdopodobieństwo, że czujnik Halla wyemitował sensowny sygnał prostokątny z 1. pinu, gdyby to nie był pin właściwy?

    EDIT:

    Witam po dłuższej przerwie. Sporo roboty było i nie miałem możliwości pokombinować, ale udało mi się w końcu sciągnąć sygnały z dwóch czujników jednocześnie. Wrzucę wieczorem fotki, bo kolega robił lepszym telefonem. Jedno co mogę powiedzieć, to to, że sygnały są... rozjechane. Nie wiadomo jak być powinno, ale raczej nie tak...Sygnał z wału korbowego jest widoczny, regularny (brak zębu na tarczy), ale ogólnie nie trafia jeden sygnał na drugi...

    EDIT2:

    Wrzucam fotki oscylogramów. Trochę te zdjęcia mogłem inaczej porobić, ale zanim ogarnąłem jak to działa (przewijanie przebiegu po zatrzymaniu w VAS) wykonałem już kilka pomiarów.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.





    Teraz postaram się z tego coś "wyanalizować", ale ogólnie dziwnie to wygląda. Czy ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić jak to jest w kontekście sygnału czujnika przy zmiennych fazach rozrządu? To wszystko idzie "przód/tył" w miarę ruchu (względnego) wałka rozrządu?

  • Sklep HeluKabel
  • #32 22 Kwi 2016 13:24
    witek88
    Poziom 2  

    Przepraszam za górnika roku i odkop, ale mam taki sam problem, ktoś coś wiem na ten temat?

    Problem odnaleziony. Myślę że problem w wątku był taki sam.
    Napiszę co by było dla potomnych, uszkodzony był wałek wydechowy, znaczy skręcił się w miejscu gdzie łączy się część krzywek z tą gdzie jest wzorzec do blokad rozrządu i odnośnik do czujnika obrotu wałka, wymiana wałka załatwiła sprawę.

  • #33 19 Sty 2018 12:29
    tacim
    Poziom 12  

    Witam Was odkopie trupa ale mam pytanko. Na sygnalowym pinie mam 5V po zbliżeniu metalu jest 0 czyli normalnie. Dziwne, ze jak zamocuję czujnik na sygnalowym jest nadal 5V a po odpaleniu silnika 2,2V i ani drgnie. Czy może to wskazywac ze padl trupem. Wiem wiem nie lubicie lamerskich pytan , ale zanim sprawdze ustawienie wałkòw chce wyeliminować czujnik. Mam 3 silniki VTI ale jak na zlość kazdy ma inne czujniki. 😁
    Choc na chlopski rozum jezeli oscyloskop by chodził w granicy 0-5V to zwykly miernik moze wskazywać średnią 2,5.

  • Sklep HeluKabel
  • #38 19 Kwi 2018 01:27
    tacim
    Poziom 12  

    Walka wre. Poskładałem autko i rzecz dziwna rozrusznik kręci, wał się obraca lecz tak dziwnie jak by była uszczelka wydmuchana - brak kompresji. Zawory proste dotarte, uszczelka nowa, rozrząd ustawiony i nadal rozrusznik kręci wałem tak dziwnie szybko bez oporu. Macie jakies pomysły ? Nawet do mechanika nie ma jak podjechać :)

  • #39 19 Kwi 2018 20:12
    jurekk55
    Poziom 35  

    A blokadki były do tego motoru czy na kleksy z lakieru do paznokci rozrząd poszedł?

  • #41 19 Kwi 2018 20:36
    jurekk55
    Poziom 35  

    Ciśnienie oleju się pojawia?

  • #44 19 Kwi 2018 21:20
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak robi łiiiiiiii to nie ma 😁 coś źle poszło

  • #46 21 Kwi 2018 14:12
    tacim
    Poziom 12  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To zmierz w końcu sprężanie.

    no to Ci powiem, że mi gały dzisiaj wyszły bo jest góra 2 bary. Nawet klekot ma 10 i więcej a tu silnik nypel :) Coś jest skopane - no nic zrobię rozrząd od nowa.
    Chyba muszę wyeliminować ciśnienie oleju bo inaczej nic nie ruszę no chyba że dolną zębatkę na wale źle założyłem ale tego nie da się skopać.

  • #48 21 Kwi 2018 14:51
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Tlok w GMP walek na wahaniu i widać

  • #49 21 Kwi 2018 15:10
    tacim
    Poziom 12  

    No tak zrzucam górę i patyczki do szaszłyków w dłoń :) Z tego wszystkiego pozytywem jest , że wszystko wyczyszczone i sprawdzone - głowica, zawory , uszczelki itp :)
    Zrzuciłem górę i dziwi mnie jedno jak zablokuję dół kołkiem to teoretycznie tłoki powinny być na równo a nie są. Wtedy blokada górą pasuje.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Jak ustawię tłoki na patyczki i są równo to dolna blokada nie wchodzi a i góra się rozjeżdża i blokad nie założę. Brakuje jakieś 1 cm .

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.











    Cóż wg mnie wałki i rozrząd są idealnie .
    Ustawiłem wsio od nowa i lipa dalej kręci tak dziwnie bez oporów.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Czasem myślę czy czegoś nie odpiąłem i robi takie klocki tylko nie ma tam zbytnio co . Nic w poniedziałek sprawdzę jeszcze raz kompresję bo już ciemnawo i źle się robi

    Cóż nadal jest 1 bar . Już sprawdziłem na 2 aucie czy sprzęt do pomiaru jest ok :) bo zaczynałem wątpić w pomiary.

  • #51 07 Cze 2018 22:07
    tacim
    Poziom 12  

    Dla potomnych zrobiłem wreszcie auto . Co mnie cieszy sam.
    Cóż cały myk był w banalnym błędzie bo dolna blokada rozrządu wchodzi i blokuje koło w złym miejscu. Nie ma tam otworka pod kołek ale jest na tyle duży uskok , że blokada wchodzi idealnie ale koło jest w złym miejscu. Tak, że na przyszłość lustereczko i jechane. Co najwazniejsze nie mam juz błędu czujnika. Jedno jest pewne po 8 rozebraniach silnika THP już jestem prawie specem hehe.

  • #52 12 Cze 2018 23:53
    Santosol
    Poziom 1  

    Mam ten silnik w c4 grand picasso. Na początku roku miałem wymieniony rozrząd i po kilku miesiącach zaczął się problem... Pewnego kwietniowego poranka po odpaleniu silnika zaczął sie "klekot" , nie dało sie jechać. Zdolalem tylko odstawić do mechanika, u którego serwisuje auto. Do dzisiaj jeszcze go nie odzyskalem... Wyskakiwal błąd zmiennych faz rozrządu. Nie mogą go odpalić, a ja juz niej wiem co robić. Ktoś może mi pomóc, jakiś kontakt? Ja z Olsztyna.