Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

Bumbulelep 13 Cze 2013 13:42 21783 57
  • #31
    Bumbulelep
    Poziom 8  
    Cytat:
    dobry tester parametry synchronizacje rozrzadu sprawdz

    Na podłączonym czujniku nie pali, więc pokaże brak synchronizacji.

    Cytat:
    co oprócz ECU uległo dematerializacji ? nr referencyjny "nowego" ECU identyczny ?

    W samochodzie wymieniono kalkulator wtrysku, BSI i wiązkę kalkulatora.

    PS. Tak się zastanawiam, bo są rozbieżności w dokumentacji. Jakie jest prawdopodobieństwo, że czujnik Halla wyemitował sensowny sygnał prostokątny z 1. pinu, gdyby to nie był pin właściwy?

    EDIT:

    Witam po dłuższej przerwie. Sporo roboty było i nie miałem możliwości pokombinować, ale udało mi się w końcu sciągnąć sygnały z dwóch czujników jednocześnie. Wrzucę wieczorem fotki, bo kolega robił lepszym telefonem. Jedno co mogę powiedzieć, to to, że sygnały są... rozjechane. Nie wiadomo jak być powinno, ale raczej nie tak...Sygnał z wału korbowego jest widoczny, regularny (brak zębu na tarczy), ale ogólnie nie trafia jeden sygnał na drugi...

    EDIT2:

    Wrzucam fotki oscylogramów. Trochę te zdjęcia mogłem inaczej porobić, ale zanim ogarnąłem jak to działa (przewijanie przebiegu po zatrzymaniu w VAS) wykonałem już kilka pomiarów.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu. Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Teraz postaram się z tego coś "wyanalizować", ale ogólnie dziwnie to wygląda. Czy ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić jak to jest w kontekście sygnału czujnika przy zmiennych fazach rozrządu? To wszystko idzie "przód/tył" w miarę ruchu (względnego) wałka rozrządu?
  • #32
    witek88
    Poziom 2  
    Przepraszam za górnika roku i odkop, ale mam taki sam problem, ktoś coś wiem na ten temat?

    Problem odnaleziony. Myślę że problem w wątku był taki sam.
    Napiszę co by było dla potomnych, uszkodzony był wałek wydechowy, znaczy skręcił się w miejscu gdzie łączy się część krzywek z tą gdzie jest wzorzec do blokad rozrządu i odnośnik do czujnika obrotu wałka, wymiana wałka załatwiła sprawę.
  • #33
    tacim
    Poziom 12  
    Witam Was odkopie trupa ale mam pytanko. Na sygnalowym pinie mam 5V po zbliżeniu metalu jest 0 czyli normalnie. Dziwne, ze jak zamocuję czujnik na sygnalowym jest nadal 5V a po odpaleniu silnika 2,2V i ani drgnie. Czy może to wskazywac ze padl trupem. Wiem wiem nie lubicie lamerskich pytan , ale zanim sprawdze ustawienie wałkòw chce wyeliminować czujnik. Mam 3 silniki VTI ale jak na zlość kazdy ma inne czujniki. 😁
    Choc na chlopski rozum jezeli oscyloskop by chodził w granicy 0-5V to zwykly miernik moze wskazywać średnią 2,5.
  • #35
    tacim
    Poziom 12  
    Nie w poniedzialek zrzucę gòrę to odrazu sprawdzę ustawienie wałkòw i nadajnk. Ja mam 156 KM to z gòry jest jeden czujnik. Silnik pali i chodzi ròwno tylko sieje błędem p0016 .
  • #36
    tacim
    Poziom 12  
    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Pogoda wreszcie pozwoliła zrzucić górę i wałek jest rozjechany .
    Dolny czujnik jest ok.

    Rozrząd mam kupiony to już go chyba przerzucę bo ustawiać i skręcać wsio aby rozbierać odnowa nie ma sensu.
  • #37
    tacim
    Poziom 12  
    Nie chce zakładać nowego tematu i pozwolicie że spytam tutaj - co to za element na foto. Przewód zakończony gumowym wałkiem. W wersji 120 VTI tego nie ma.
    [img-0]
    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.
  • #38
    tacim
    Poziom 12  
    Walka wre. Poskładałem autko i rzecz dziwna rozrusznik kręci, wał się obraca lecz tak dziwnie jak by była uszczelka wydmuchana - brak kompresji. Zawory proste dotarte, uszczelka nowa, rozrząd ustawiony i nadal rozrusznik kręci wałem tak dziwnie szybko bez oporu. Macie jakies pomysły ? Nawet do mechanika nie ma jak podjechać :)
  • #39
    jurekk55
    Poziom 36  
    A blokadki były do tego motoru czy na kleksy z lakieru do paznokci rozrząd poszedł?
  • #41
    jurekk55
    Poziom 36  
    Ciśnienie oleju się pojawia?
  • #42
    tacim
    Poziom 12  
    Dzięki za zainteresowanie.
    Kontrolka oleju gaśnie po przekręceniu klucza.
    Jako, że nie chce odpalić muszę poszukać czy mam taki manometr aby się wpiąć pod czujnik oleju.
  • #44
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Jak robi łiiiiiiii to nie ma 😁 coś źle poszło
  • #45
    tacim
    Poziom 12  
    Masz rację skoro chodził i nie chodzi to coś źle poszło tylko tam nie ma co źle iść. Wałki są tak wyprofilowane, że blokady nie ma możliwości źle założyć. Jutro jeszcze raz posprawdzam sprężanie na cylindrach zobaczymy.
  • #46
    tacim
    Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To zmierz w końcu sprężanie.

    no to Ci powiem, że mi gały dzisiaj wyszły bo jest góra 2 bary. Nawet klekot ma 10 i więcej a tu silnik nypel :) Coś jest skopane - no nic zrobię rozrząd od nowa.
    Chyba muszę wyeliminować ciśnienie oleju bo inaczej nic nie ruszę no chyba że dolną zębatkę na wale źle założyłem ale tego nie da się skopać.
  • #48
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Tlok w GMP walek na wahaniu i widać
  • #49
    tacim
    Poziom 12  
    No tak zrzucam górę i patyczki do szaszłyków w dłoń :) Z tego wszystkiego pozytywem jest , że wszystko wyczyszczone i sprawdzone - głowica, zawory , uszczelki itp :)
    Zrzuciłem górę i dziwi mnie jedno jak zablokuję dół kołkiem to teoretycznie tłoki powinny być na równo a nie są. Wtedy blokada górą pasuje.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Jak ustawię tłoki na patyczki i są równo to dolna blokada nie wchodzi a i góra się rozjeżdża i blokad nie założę. Brakuje jakieś 1 cm .
    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.











    Cóż wg mnie wałki i rozrząd są idealnie .
    Ustawiłem wsio od nowa i lipa dalej kręci tak dziwnie bez oporów.

    Peugeot 207 1.6THP - Nie odpala z podłączonym czujnikiem wałka rozrządu.

    Czasem myślę czy czegoś nie odpiąłem i robi takie klocki tylko nie ma tam zbytnio co . Nic w poniedziałek sprawdzę jeszcze raz kompresję bo już ciemnawo i źle się robi

    Cóż nadal jest 1 bar . Już sprawdziłem na 2 aucie czy sprzęt do pomiaru jest ok :) bo zaczynałem wątpić w pomiary.
  • #50
    tacim
    Poziom 12  
    Już się poddałem. Nie mam już pomysłów co dolega mojemu sprzętowi. Jak uda się to zrobić dam znać potomnym co i jak. Najlepsze, że wymieniłem teraz rozrząd w 1,6 VTI (praktycznie bliźniak) i jest oki a ten jak zaklęty :).
  • #51
    tacim
    Poziom 12  
    Dla potomnych zrobiłem wreszcie auto . Co mnie cieszy sam.
    Cóż cały myk był w banalnym błędzie bo dolna blokada rozrządu wchodzi i blokuje koło w złym miejscu. Nie ma tam otworka pod kołek ale jest na tyle duży uskok , że blokada wchodzi idealnie ale koło jest w złym miejscu. Tak, że na przyszłość lustereczko i jechane. Co najwazniejsze nie mam juz błędu czujnika. Jedno jest pewne po 8 rozebraniach silnika THP już jestem prawie specem hehe.
  • #52
    Santosol
    Poziom 1  
    Mam ten silnik w c4 grand picasso. Na początku roku miałem wymieniony rozrząd i po kilku miesiącach zaczął się problem... Pewnego kwietniowego poranka po odpaleniu silnika zaczął sie "klekot" , nie dało sie jechać. Zdolalem tylko odstawić do mechanika, u którego serwisuje auto. Do dzisiaj jeszcze go nie odzyskalem... Wyskakiwal błąd zmiennych faz rozrządu. Nie mogą go odpalić, a ja juz niej wiem co robić. Ktoś może mi pomóc, jakiś kontakt? Ja z Olsztyna.
  • #54
    janek516
    Poziom 2  
    Mam trudny przypadek . 1.6 thp . Rozrząd ustawiany na blokadach błędów brak. Niestety do 4000 ty obr brak mocy , od 4000 coś tam zaczyna ciągnąc. Wystarczy przestawić wałek sący o 3 stopnie w kierunku wyprzedzania zapłonu i jest ok . Samochód przyspiesza równo .
    Bez utyków jak poprzednio w zakresie od 1500 do 4000 obr. Problem w tym że po przestawieniu wałka wyrzuca błąd . raku synchronizacji wałka rozrządu. Jak tylko ustawie rozrząd według blokad i ręcznego napinacza plus wszystko poskręcam znowu to samo brak mocy.
  • #55
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Skręcony wałek osiowo pokolizyjnie , rozrząd był uszkodzony przed usterką?
  • #56
    janek516
    Poziom 2  
    Witam samochód był uszkodzony , widać to po źle poskładanym przodzie.
    Ogólnie od kupna auta myślałem że ten model tak ma , ale potem coś minie grało . Kolejne testy i doszedłem do punktu jak opisywałem w poprzednim poście .Wiec widać że auto możne lepiej się zbierać . Na pewno po wypadkowe, ale jak mocno dostał brak informacji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Skręcony wałek osiowo pokolizyjnie , rozrząd był uszkodzony przed usterką?


    Rozrząd dopiero teraz ruszony wnioskuję że auto miało oryginał rozrząd . Jedyne co to bloczka od kupna z tym przyspieszeniem, ale auto na pewno walone prządem.
  • #58
    janek516
    Poziom 2  
    Kupiłem go całego złożonego . Lekko uderzonego tak mówił sprzedawca :) . Dla mnie w tamtym czasie to była super mocna bryka ponieważ przesiadłem się 206 1.9 Diesel która do to tego w ogóle mocy nie miała wiec nie miałem odniesienia. Ale po czasie stwierdził że coś jest nie tak.