Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan sunny 1.4 16V - Nie odpala , coś się blokuje.

Boryczka1994 08 Cze 2013 15:22 2085 12
  • #1 08 Cze 2013 15:22
    Boryczka1994
    Poziom 12  

    Witam , mam taki problem , nie tak dawno wymieniłem uszczelke pod głowicą w swoim nissanie 1.4 16V 1992 rok , nissan palił , jezdził , ale stukała lekko szklanka . Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność . Po zgaszeniu silnika juz nie odpaliłem , kręcił kręcił i nagle coś go zablokowało aż silnikiem ruszyło , zdziwiłem się i myślałem że to przez rozrusznik , po czym ponownie pokręciłem i znów zablokowało , i tak non stoper . Co może być tego przyczyną ? . Rozrząd sprawdzałem , ustawiony jest dobrze, zapłon też (przestawiałem na wiele sposobów) , paliwo dostaje , iskra jest , a nissan nie odpala ...

    0 12
  • #2 08 Cze 2013 15:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Cze 2013 15:35
    Boryczka1994
    Poziom 12  

    Dla tego blokowało by silnik ?, a i jak ta wodę spuścić ?

    0
  • #4 08 Cze 2013 15:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Cze 2013 16:46
    diodabg
    Poziom 29  

    a z jaką siłą dokreciłeś glowice?

    0
  • #6 08 Cze 2013 20:00
    Boryczka1994
    Poziom 12  

    Dokręciłem z siłą 60Nm

    0
  • #7 08 Cze 2013 20:17
    robokop
    Moderator Samochody

    Boryczka1994 napisał:
    Dokręciłem z siłą 60Nm

    No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie dokręciłeś, na jedno by wyszło.

    0
  • #8 08 Cze 2013 20:23
    diodabg
    Poziom 29  

    nie pamiętam dokładnie ale tam się dokręcało pózniej luzowało i znowu chyba 60 nm i 90 stopni...

    0
  • #9 08 Cze 2013 23:44
    Boryczka1994
    Poziom 12  

    To z jaka siłą mam to teraz dokręcić ? , bo chyba znów nowej uszczelki nie musze zakładać ?, on z 10 km na tej zrobił .

    0
  • #10 09 Cze 2013 00:11
    nodzy
    Poziom 18  

    Boryczka1994 napisał:
    Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność

    Witam czy kolega wlał tą wodę do wyrównawczego jak był gorący silnik? czy może odczekał aż ostygnie lub wlał gorącą? bo jak na gorący to może strzeliła głowica i dokręcanie takiej głowicy to raczej nie ma sensu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    robokop napisał:
    No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie dokręciłeś, na jedno by wyszło.

    60 to wcale nie jest mało i pół obrotu.
    A kolega wymieniał uszczelkę bo? wywalało płyn? twardniały rury? czy się "gotował" silnik?, płyn w oleju? może głowica była nie planowana i nadal jest krzywa? pozdrawiam

    0
  • #11 09 Cze 2013 10:45
    diodabg
    Poziom 29  

    teraz to możesz liczyć tylko na cud :cry:
    spuść wode z układu , poluzuj głowice i dokręć jeszcze raz najpierw 25 Nm
    następnie 60 Nm i pózniej 90 stopni.
    Oczywiście zgodnie z kolejnością wg. zaleceń producenta...
    Jak nie pomoże do niestety trzeba rozbierać jeszcze raz...
    powodzenia :D

    0
  • #12 09 Cze 2013 11:07
    Boryczka1994
    Poziom 12  

    Uszczelkę wymieniałem na nową bo pojawił się płyn w oleju , a głowicy nie planowałem , bo myślałem że nie ma takiej potrzeby

    Dodano po 2 [minuty]:

    Okej , jutro jeszcze raz spuszczę wodę z układu , poluzuje głowicę i dokręcę tak jak być powinno , mam nadzieje że to wystarczy . Pozdrawiam

    0
  • #13 09 Cze 2013 12:19
    robokop
    Moderator Samochody

    Posmaruj psim smalcem jeszcze. Każdemu z osobna i za każdym razem trzeba tłumaczyć, że raz użyta uszczelka nie nadaje się do ponownego zastosowania? Dokręciłeś ją źle, bo zbyt słabo, w tej chwili powinieneś kupić nową i oddać głowicę do planowania. Zamykam wątek.

    0