Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Midlum 220 dci - Default 92 - nie odpala.

qzin 08 Jun 2013 23:16 13293 12
Texa Poland
  • #1
    qzin
    Level 11  
    Witam,
    mam problem z odpaleniem Renault Midlum 220 dci. Pojazd od 6 lat nie była odpalana ma 7000 km przebiegu :). Po szybkiej diagnostyce (przepalało bezpiecznik F16) udało mi się zlokalizować zwarcie (sterownik abs)...kabel nr 24 ze skrzynki bezpiecznikowej (zasilanie po zapłonie 3 podzespołów ABS /Hamulec górski / deska rozdzielcza).
    Po odłączeniu sterownika ABS (przyczyna zwarcia) po zapłonie na desce rozdzielczej wyświetla się błąd 92 (default 92) auto oczywiście nie odpala.
    Diagnozowałem go przy pomocy Jaltesta ... nie mam komunikacji ze sterownikami silnika ani kompa pokładowego (abs -bo jest odłączony).
    Jedynym sterownikiem z którym się komunikuje to liczniki wyświetla dwa błędy:
    Brak komunikacji Can bus i Błąd Komunikacji J1785.
    Czy zna ktoś definicje błędu 92 wyświetlającego się na desce rozdzielczej ?
    Proszę o jakieś wskazówki lub porady...z góry podziękował :).
    Moderated By serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Uwalony sterownik silnika lub VECU
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #3
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    qzin wrote:
    Czy zna ktoś definicje błędu 92 wyświetlającego się na desce rozdzielczej ?
    Usterka główna szyny przesyłu danych: żaden komunikat nie dociera do wyświetlacza,sprawdzić przewodzenie szyny.
  • #4
    qzin
    Level 11  
    Dziękuje za odpowiedz :)

    Nie wykluczam że uszkodzeniu mogły ulec inne sterowniki ...Vecu czy Eecu
    na pewno sterownik ABS jest uszkodzony,Tachograf wyświetla ale nie otwiera szuflady ,radio nie funkcjonuje ...przynajmniej to wszystko na pierwszy rzut oka
    zauważyłem.
    Auto jak już wcześniej pisałem auto stało 6 lat ... na parkingu koło rzeki (nie stwierdziłem śladów zalania, powodzi itd ..) ale nic nie wykluczam.
    Nie dawno jakiś mechanik próbował go odpalić ...zapewne zainstalował nowe akumulatory (po klemach nie stwierdzam by doszło do jakiś sensacji w stylu odwrócenia polaryzacji itd... może używał jakiegoś boostera by odpalać... tego nie wiem). Nie wykluczam również wyładowań atmosferycznych w stylu piorun ;)
    Coś musiało sfajczyć ten sterownik od ABS ...zapewne jutro go rozkręcę by się przekonać.
    Diagnostyka na wskaźnikach ... faktycznie brak komunikacji z Vecu , Eecu (ABS odłączony)
    Jeśli chodzi o "brak komunikacji " na szynie miedzy wskaźnikami,vecu eecu na pewno jej brakuje :( Nie bardzo wiem jak "sprawdzić przewodzenie szyny" (jestem z tych początkujących ...ale szybko się uczę ) coś tam mi w głowie świta ...ale każda marka w autach ciężarowych ma swoje rozwiązania techniczne...itd.
    Jeśli ma ktoś jakieś schematy instalacji to bym wdzięczny ...mało tego na necie ;(
    Proszę o kolejne sugestie ... grunt to się nie poddać ;)

    Pozdrawiam

    Ps. Przepraszam za błędy ortograficzne i stylistyczne ;)
    Nie tylko jestem dyslektykiem z dysgrafią piszącym w dodatku na francuskim AZERTY .... jak widać robię postępy dzięki narzędziom korekcyjnym ;) ...ale zabiera to spooooooro czasu :(
  • Helpful post
    #5
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Jeśli tacho nie otwiera się to znaczy o uszkodzeniu immo lub vecu
    Często zdarza sie podczas uruchamiania z zewnetrznego źródła zasilania.
    Otwórz puszkę vecu i sprawdź czy nie ma śladów spalenia ścieżek .

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Powiedz Gdzie stoi pacjent?
  • #6
    qzin
    Level 11  
    Pacjent stoi we Francji u klienta poza warsztatem ...
    W poniedziałek będę otwierał i sprawdzał stan tych sterowników...
    Po instalacji nie widać jakiś anomalii (dziewicza)
    Stawiam na Vacu ...immo raczej działa (próbowałem kluczyka bez transpondera i wykazuje na wskaźnikach błąd zabezpieczenia antivol)
    Nie ma pewnosci czy odblokowuje...(immo jest w Ecu jak sadze ?)
    Brak łączności miedzy sterownikami ...błędne kolo :)
    Mam jakiegoś Midlumka na placu ale to chyba 180 dci czy warto waszym zdaniem próbować podmiany Vacu ,ABS ? czy te sterowniki sa kompatybilne z Dci 220 ?
    i czy nie trzeba ich kodować czy programować :( by działały z Ecu ?

    ahhh te żabojady :)
  • #7
    qzin
    Level 11  
    Pan Rysiu miał racje ;) spalony VECU ;)

    Renault Midlum 220 dci - Default 92 - nie odpala.

    Pin 4 na kosci SL4 - numer kabla z wtyczki 22C

    Renault Midlum 220 dci - Default 92 - nie odpala. Renault Midlum 220 dci - Default 92 - nie odpala. Renault Midlum 220 dci - Default 92 - nie odpala.
    niestety mam jaltest po francusku

    Ze schematu wynika ze kabelek przychodzi ze sterownika (antivol)anty-kradzieżowego
    ( możliwe ze ktoś coś kombinował by obejść anty-kradzieżowego)
    Czy nowy sterownik Vecu trzeba programować ? rocznik,soft itd ? Rozebrałem też Ecu by nie mieć przykrych niespodzianek wygląda na zdrowy .
    Czy możliwe jest ze spalony Vecu blokuje komunikację i diagnostykę Ecu ?
  • Helpful post
    #8
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Oczywiście że blokuje . Po rozpoznaniu kluczyka załącza przekaźnik i podaje zasilanie na EMS.
    Muszę sprawdzić ale mogę mieć sterownik odblokowany do montażu i uruchomienia silnika
  • #9
    qzin
    Level 11  
    Przy wymianie na nowy VECU co trzeba programowac , odblokowac ? Czy tylko servis Renowki moze tego dokonac ?
    Do rade immo odblokowac by go chociarz odpalic?
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    qzin
    Level 11  
    A nowego nie da sie rozblokowac ? Raczej bede musial nowy wstawic ... moge jeszcze wyciagnac z jakiegos na placu ale to 180 dci ... i jak taki immo rozblokowac ?
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    qzin
    Level 11  
    Witam ponownie....
    Temacik zamykal auto odpalone ;)
    Wielkie dzieki dla Rysia i Reno za trafne wskazowki i szczere checi ...;)
    Mozna bylo uniknac wielkich kosztow ... Niestety Szef wezwal servis Renault
    Pozdrawiam