Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1.6 16V - 1.6 16V Citroen C3`03 sensodrive Chyba komputer?

Mariusz Wasilewski 09 Jun 2013 01:49 6831 13
  • #1
    Mariusz Wasilewski
    Level 9  
    Witam ponownie
    Mam problem z układem elektrycznym, który dotyczy rozrusznika, alternatora, komputera silnika, BSM.
    Zaczęło się od ikonki ładowania na desce rozdzielczej. Podczas jazdy co jakiś czas zapalała się ikonka braku ładowania oraz charakterystyczny sygnał dźwiękowy że coś jest nie tak. Stwierdziłem że przyczyna leży po stronie alternatora, wymieniłem na nowy i po zrobieniu paru kilometrów było wszystko w porządku. Jednak gdy dojechałem do domu zapaliła się ikonka ładowania oraz kontrolka ABS-u i kontrolka poduszki powietrznej, potem zniknęły biegi na desce tzn. z 1 zrobiła się kreska pozioma i oczywiście zaczął mrugać AUTO oraz śnieżynka czyli dość poważna usterka i zgasł nagle silnik. Po resecie (ponowne podpięcie akumulatora) próbowałem ponownie uruchomić silnik lecz niestety tylko przekaźnik rozrusznika zadziałał i znowu restart całego układu...teraz nawet odpięcie akumulatora nic nie daje a sytuacja coraz bardziej się pogarsza. Został sprawdzony rozrusznik oraz alternator jest ok. Bezpieczniki też są ok zostają komputery chyba że coś jeszcze.
  • #2
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdzić akumulator przez podmianę na inny (dobry!), zainicjalizować skrzynię i sprawdzić rozruch. Jeżeli skrzynia nie chce się zainicjalizować na zapłonie (nie pokażą się wskazania biegów na desce po maks. 2-5 min - przy napięciu akumulatora nieco powyżej 12 V) to podpiąć komputer, odczytać defekty i postępować zgodnie z tym na co wskaże diagnostyka.
  • #3
    Aleksander_01
    Level 42  
    O ile dobrze pamiętam w tych autach can idzie przez ABS, gdy zaczyna się sypać ABS to wychodzą różne kwiatki. Wypnij wtyczkę z ABS i zmostkuj can na tej wtyczce.
  • #4
    kybernetes
    Level 39  
    Aleksander_01 wrote:
    O ile dobrze pamiętam w tych autach can idzie przez ABS, gdy zaczyna się sypać ABS to wychodzą różne kwiatki.


    Owszem, ale też właśnie ABS "zaczyna się sypać" (tzn. wyrzuca kontrolkę usterki na deskę) kiedy mamy problemy w skrzyni, silniku lub zasilaniu elektrycznym. Jeżeli usterka wystąpiła parę kilometrów po wymianie alternatora to dziwne by było gdyby jej przyczyna nie leżała w właśnie wymienionym alternatorze, jego połączeniach bądź akumulatorze uszkodzonym przez brak ładowania z poprzedniego, zepsutego alternatora.
  • #5
    diodabg
    Level 30  
    podłącz inne auto przez kable rozruchowe ale musi być na chodzie żeby w instalacji było 14V i wtedy skrzynia powinna się przyuczyć.
    odłącz tez ABS jak kolega radzi wyżej ale nie musisz nic mostkować...
    sprawdz też bezpieczniki ale te duże bo być może któryś zaśniedział...

    te duże bezpieczniki są w komorze silnika w tej samej skrzynce co małe tylko od spodu...
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    diodabg wrote:
    odłącz tez ABS jak kolega radzi wyżej ale nie musisz nic mostkować...


    No co ty nie powiesz...? A jak w takim wypadku zamierzasz uruchomić silnik?
  • #7
    diodabg
    Level 30  
    a tak normalnie bez magii ;-)
    nastepnym razem jak będziesz miał takie auto to odłącz abs i zobaczysz ...
    no chyba że ja miałem jakiś dziwny model :-)
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    diodabg
    Level 30  
    masz racje kolego dlatego napsałem żeby podpiąć auto na chodzie przez kable...
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    diodabg wrote:
    a tak normalnie bez magii :wink:
    nastepnym razem jak będziesz miał takie auto to odłącz abs i zobaczysz ...
    no chyba że ja miałem jakiś dziwny model :)


    Jednak magia będzie tu potrzebna. Sieć CAN z BSI idzie na sterownik silnika przez moduł ABS. BSI odblokowuje silnik przez CAN. Tak wiec jak rozłączysz ABS to sterownik silnika nie zostanie odblokowany i silnika nie uruchomisz. Jeżeli miałeś egzemplarz z "wyrżnietym" immobiliserem w sterowniku silnika, to mogło tak być jak piszesz ale na pewno nie jest to normalne zachowanie tego pojazdu.
  • #12
    diodabg
    Level 30  
    kybernetes wrote:
    diodabg wrote:
    a tak normalnie bez magii :wink:
    nastepnym razem jak będziesz miał takie auto to odłącz abs i zobaczysz ...
    no chyba że ja miałem jakiś dziwny model :)


    Jednak magia będzie tu potrzebna. Sieć CAN z BSI idzie na sterownik silnika przez moduł ABS. BSI odblokowuje silnik przez CAN. Tak wiec jak rozłączysz ABS to sterownik silnika nie zostanie odblokowany i silnika nie uruchomisz. Jeżeli miałeś egzemplarz z "wyrżnietym" immobiliserem w sterowniku silnika, to mogło tak być jak piszesz ale na pewno nie jest to normalne zachowanie tego pojazdu.


    całkiem możliwe że masz racje z tym immo... uczymy się całe życie :-( dzieki

    Dodano po 2 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    Barbarzynska metoda i moze sie zle skonczyc przy niepewnym malipulowaniu kabli.


    kurcze znowu masz racje ;-) ale jakoś trzeba zdiagnozować a do tego trzeba odpalić auto ...
  • #13
    Mariusz Wasilewski
    Level 9  
    Witam Usterka była dość prozaiczna...alternator który dostałem w sklepie to prawdopodobnie zamiennik ponieważ kabel w tyczce dwupinowej, który dochodzi do niego w starym znajdował się po stronie lewej wtyczki a w nowym dałem w drugi pin i wszystko zaczęło hulać. Ładowanie jest na poziomie 14,55V a autko zaczęło lepiej nawet śmigać. Zrobiłem 100 km akumulator się doładował ma teraz 13,25V i brak zapalonych ikonek ładowania, poduszki i ABS-u

    Dodano po 5 [minuty]:

    Próbowałem podpiąć się pod komputer auta lecz na Lexi wyskakuje mi komunikat iż mam podać jakiś kod 5 cyfrowy OPR czy ktoś wie co to jest za kod? Podpiąłem się do Peugeota Partnera i takiego komunikatu nie miałem. Dodam iż program z czytuje z pamięci auta numer VIN i to wszystko..nie mogę zdiagnozować żadnej usterki.
  • #14
    szpilkaddz
    Level 2  
    Ten kod masz na naklejce we wnęce drzwi strona kierowcy tam gdzie kod lakieru