Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zepsuta sprężarka (marka nieokreślona )

09 Cze 2013 19:31 2112 8
  • Poziom 11  
    Witam. Mam sprężarkę ( nic o niej nie wiem bo znalazłem ją w pracy w Niemczech ) i prawdopodobnie coś z silnikiem sie stało bo jak podłączam ją do prądu to od razu wywala bezpieczniki. Na 100% nie ma zwarcia. Ale gdy zdejmę pasek i włożę wtyczkę do połowy i zakręcę kołem to silnik rusza ale bardzo mozolnie i prawie w ogóle nie ma mocy. Dodam, że są tam 4 kable (brązowy,niebieski,czarny i żółto-zielony) I sie zastanawiałem czy ten silnik nie powinien mieć cewki.

    Dodano po 9 [minuty]:

    zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona )
  • Poziom 43  
    kacperski5450 napisał:
    Witam. Mam sprężarkę ( nic o niej nie wiem bo znalazłem ją w pracy w Niemczech ) i prawdopodobnie coś z silnikiem sie stało bo jak podłączam ją do prądu to od razu wywala bezpieczniki. Na 100% nie ma zwarcia. Ale gdy zdejmę pasek i włożę wtyczkę do połowy i zakręcę kołem to silnik rusza ale bardzo mozolnie i prawie w ogóle nie ma mocy. Dodam, że są tam 4 kable (brązowy,niebieski,czarny i żółto-zielony) I sie zastanawiałem czy ten silnik nie powinien mieć cewki.

    Dodano po 9 [minuty]:

    zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona ) zepsuta sprężarka (marka nieokreślona )
    Czy ja dobrze widzę - asynchroniczny indukcyjny silnik trójfazowy podłączasz do sieci jednofazowej?
  • Poziom 34  
    Jak to podłączasz silnik 3fazowy do gniazdka jednej fazy i dziwi Cię wywalanie bezpieczników?! Większość silników ma i musi mieć cewkę, ten ma nawet 3sztuki.
  • Poziom 29  
    To jest silnik mogący pracować i na 380V i na 230V. Jednakże pod 230V jest źle podłączony, i dlatego też wywala bezpieczniki.
  • Poziom 43  
    ToJestNick napisał:
    To jest silnik mogący pracować i na 380V i na 230V. Jednakże pod 230V jest źle podłączony, i dlatego też wywala bezpieczniki.
    Jakaś MegaBzdura... poczytaj poprzednie posty, popatrz, na fotki dokładnie, a potem - ewentualnie - coś napisz, ale z sensem...
  • Poziom 11  
    przy tej sprezarce byl włącznik ale caly zardzewialy w srodku wiec odlączylem kable od włącznika i podłączylem bezposrednio do drugiego konca kabla. wszystko powinno dzialac ja nic nie kombinowalem a wczesniej tez pewnie dzialala bo nie wierze ze ktos by trzymal ta sprezarke zepsuta ...

    Dodano po 3 [minuty]:

    jesli cos tam jest nie tak podłączone to jesli mozecie to wytlumaczcie mi co i jak mam podłączyc ;)

    Na tym forum nie ma aprobaty na zdziczałą polszczyznę! Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych! [Akrzy]
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    kacperski5450 napisał:
    jesli cos tam jest nie tak podłączone to jesli mozecie to wytlumaczcie mi co i jak mam podłączyc


    Wtyczkę pieciobolcową trójfazową załóż, przewód żółto-zielony do bolca PE, pozostałe przewody do L1, L2 i L3. Popraw mocowanie żółtozielonego przewodu przy silnuiku - nadto pozbycie się wyłącznika silnikowego nie jest właściwym dizłaniem - on jest po to by ochronić silnik - zakup nowy na odpowiedni prąd i wyreguluj termik.
  • Poziom 39  
    kacperski5450 napisał:
    Na 100% nie ma zwarcia

    Jaka jest podstawa tego twierdzenia?
    kacperski5450 napisał:
    wywala bezpieczniki.

    Bezpieczniki nie "wywalają".
    kacperski5450 napisał:
    włożę wtyczkę do połowy

    Błąd! Wtyczki- bez znaczenia na wysokość napięcia, wkłada się "całe"- do końca.
    kacperski5450 napisał:
    zastanawiałem czy ten silnik nie powinien mieć cewki.

    O jakie cewki koledze chodzi? Racjonalną decyzję podejmować można tylko wtedy, kiedy się posiada dostateczny zasób informacji.
    Zapoznaj się z tym: Link tematem, następnie przeanalizuj tabliczkę znamionową swojego silnika i wyciągnij wnioski.

    ToJestNick napisał:
    To jest silnik mogący pracować i na 380V i na 230V. Jednakże pod 230V jest źle podłączony, i dlatego też wywala bezpieczniki.

    Quarz napisał:
    Jakaś MegaBzdura... poczytaj poprzednie posty, popatrz, na fotki dokładnie, a potem - ewentualnie - coś napisz, ale z sensem...

    Pierwszy kolega jest nieścisły w swojej wypowiedzi, natomiast drugi- wykorzystuje nieścisłość wypowiedzi pierwszego, co nie zmienia faktu, że chcąc zasilić ten silnik napięciem 3x230V lub z sieci jednofazowej 230V, należy przełożyć mostki. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zasilenie tego silnika napięciem 3x400V skojarzonego w gwiazdę, nie zapominając o najważniejszym przewodzie- przewodzie ochronnym PE.
  • Użytkownik usunął konto