Witam serdecznie
Koledzy może ktoś podpowie, szukałem po elektrodzie i niestety nie znalazłem rozwiązania problemu. Problemem jest ciągle zapalona dioda rezerwy paliwa w Fiat UNO FIRE. Zapaliła się gdy w baku było ponad 1/4 zbiornika (czyli ponad 9 litrów). Po zatankowaniu do pełna wskaźnik ogólny pokazuje 100% stanu (czyli prawidłowo) dioda jednak nie zgasła i pali się cały czas. Zdemontowałem wtyk czujnika poziomu paliwa i po przekręceniu kluczyka wskaźnik nie pokazywał (wskazówkowy) a dioda rezerwy paliwa paliła się pomimo odłączenia złącza od pływaka i pompy.
Pomierzyłem rezystancję na zaciskach:
pomiędzy 1-2 rezystancja 40omów, przy pozostałych sekwencjach (możliwościach) rezystancja nieskończoność - brak przejścia. Także brak przejścia pomiędzy masą auta a którymkolwiek z zacisków. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę na temat układu kontroli poziomu paliwa w UNO?
Byłem przekonany, że zamontowany jest termistor NTC (na rezerwie) czyli przy małej ilości paliwa nagrzewa się i zmniejsza swoją rezystancję podając masę na zacisk diody (sygnalizację). Jednak to chyba nie tak. Po odpięciu złącza dioda pali nadal, no chyba, że mam zwarcie przewodu do masy. Czy jest ktoś na forum, kto może podpowiedzieć gdzie szukać usterki? W załączeniu rysunek złącz na pompie.
Pozdrawiam
Piotr
Koledzy może ktoś podpowie, szukałem po elektrodzie i niestety nie znalazłem rozwiązania problemu. Problemem jest ciągle zapalona dioda rezerwy paliwa w Fiat UNO FIRE. Zapaliła się gdy w baku było ponad 1/4 zbiornika (czyli ponad 9 litrów). Po zatankowaniu do pełna wskaźnik ogólny pokazuje 100% stanu (czyli prawidłowo) dioda jednak nie zgasła i pali się cały czas. Zdemontowałem wtyk czujnika poziomu paliwa i po przekręceniu kluczyka wskaźnik nie pokazywał (wskazówkowy) a dioda rezerwy paliwa paliła się pomimo odłączenia złącza od pływaka i pompy.
Pomierzyłem rezystancję na zaciskach:
pomiędzy 1-2 rezystancja 40omów, przy pozostałych sekwencjach (możliwościach) rezystancja nieskończoność - brak przejścia. Także brak przejścia pomiędzy masą auta a którymkolwiek z zacisków. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę na temat układu kontroli poziomu paliwa w UNO?
Byłem przekonany, że zamontowany jest termistor NTC (na rezerwie) czyli przy małej ilości paliwa nagrzewa się i zmniejsza swoją rezystancję podając masę na zacisk diody (sygnalizację). Jednak to chyba nie tak. Po odpięciu złącza dioda pali nadal, no chyba, że mam zwarcie przewodu do masy. Czy jest ktoś na forum, kto może podpowiedzieć gdzie szukać usterki? W załączeniu rysunek złącz na pompie.
Pozdrawiam
Piotr