Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

B&S 675 190cc 6HP - Nie wchodzi na obroty, ustawienie zaworów

kris86k 10 Cze 2013 01:32 7509 10
  • #1 10 Cze 2013 01:32
    kris86k
    Poziom 11  

    Przeczytałem sporo tematów ale odpowiedzi nie znalazłem.
    Silnik kosiarki nie chce wejść na wyższe obroty. Sprężynka regulatora wymieniona, gaźnik przeczyszczony, filtr nowy. Wygląda to tak, że po przesunięciu w pozycję żółwia obroty minimalnie rosną a chyba powinno być na odwrót (zakres regulacji naprawdę minimalny)? Po pociągnięciu za pręt regulatora obroty wzrastają bez problemów. Regulator nie jest "zacięty", widać że podczas pracy regulator pracuje. Sprężynka jest naciągnięta dość mocno a lekkie jej pociągnięcie ręką nie daje praktycznie efektów. Wygląda to tak jak by silnik celowo zmniejszał obroty (naciągał sprężynkę regulatora). Co może być tego przyczyną? Jedyne co mi przychodzi do głowy to regulacja zaworów ale nie wiem czy rozregulowane mogą powodować takie efekty?

    0 10
  • #2 10 Cze 2013 08:45
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Cze 2013 11:41
    kris86k
    Poziom 11  

    Wygląda to dokładnie tak jak tutaj:
    B&S 675 190cc 6HP - Nie wchodzi na obroty, ustawienie zaworów

    Próbowałem dać sprężynkę na tą dalszą dziurkę ale bez efektów.

    [Edit]
    Załączam filmik oraz zdjęcia z mojej kosiarki. Proszę się nie przejmować dźwiękiem, słychać jak by chodziła na wysokich obrotach ale jest praktycznie na granicy zgaszenia. Wiem, że sprężynka nie jest na właściwym miejscu ale inaczej nie da się kosić (zbyt niskie obroty). Co może być tego przyczyną?[/b]

    B&S 675 190cc 6HP - Nie wchodzi na obroty, ustawienie zaworów B&S 675 190cc 6HP - Nie wchodzi na obroty, ustawienie zaworów

    Dodatkowo mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów. W instrukcji wyczytałem 0,1 i 0,15mm. Zgadza się? Regulacje wykonywać w GMP?[/b]

    0
  • #4 12 Cze 2013 16:51
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Cze 2013 17:00
    kris86k
    Poziom 11  

    Nie wiem czy to widać ale sprężynka jest już zaczepiona dalej niż powinna...

    Odnośnie luzu zaworów znalazłem też takie dane:

    Cytat:
    Dane regulacyjne*
    Model
    120000
    Szczelina powietrzna cewki
    0,15 - 0,26mm
    Luz zaworu ss¹cego
    0,13 - 0,18mm
    Luz zaworu wydechowego
    0,18 - 0,23mm


    Tylko nie wiem czy mój model to 120000.
    W instrukcji kosiarki (NAC) jest napisane co innego... Regulacje zaworów wykonywać w GMP?

    0
  • #6 12 Cze 2013 17:05
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Cze 2013 17:23
    kris86k
    Poziom 11  

    Powiem tak, sporo czytałem i wszystko sprawdziłem co było na forum.
    Jest tak jak piszesz. Przepustnica otwarta, po odpaleniu regulator stara się ją zamknąć. Kiedy sprężynka była we właściwym miejscu silnik się dusił, aż do zgaszenia. Jeżeli pociągnę za regulator silnik normalnie wchodzi na obroty.
    Nigdzie nie ociera, sprawdziłem to już wcześniej. Możliwe żeby nowa, oryginalna sprężynka była za słaba? Na starej było podobnie.

    Odnośnie zaworów. Jak mam rozpoznać właściwą pozycję (wiem już jak ustawić tłok tylko nie wiem po którym obrocie) i który zawór jest który? Do tej pory miałem jedynie styczność z dwusuwami...

    1
  • #8 12 Cze 2013 17:27
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 12 Cze 2013 17:36
    kris86k
    Poziom 11  

    Nie wpadłem na to ;)
    Jak byś mógł jeszcze powiedzieć który zawór jest który? Góra, dół/ lewo, prawo? Ewentualnie jak to rozpoznać?

    0
  • #10 12 Cze 2013 17:38
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 12 Cze 2013 17:44
    kris86k
    Poziom 11  

    A to nie dla mnie. Przeczytałem gdzieś, że jest pokrywa zaworów za tłumikiem. Byłem przekonany, że tam je się ustawia...
    Sprawdzę jeszcze szczelinę powietrzną cewki i spróbuję doczepić gdzieś drugą sprężynkę jak w starszych modelach. Napiszę czy coś się udało zrobić.

    [edit]
    Dzisiaj po kolejnych oględzinach stwierdzam, że sprężynka która miała pasować jest chyba zbyt miękka. Serwisant zapewniał mnie, że będzie pasować. Stara sprężynka jest twardsza od nowej... Dodatkowo coś jest nie tak z zaczepem sprężynki od strony linki. Kiedy poruszam linką praktycznie nie widać skoku sprężyny, stąd prawdopodobnie brak reakcji na gaz. Póki co zagiąłem sprężynę na optymalnych obrotach a w wolnej chwili spróbuję to jakoś przerobić żeby ułatwić rozruch.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo