Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - diesel - problem z elektyką

03 Mar 2005 00:39 1941 9
  • Poziom 10  
    witam,
    mam dosc powazny problem z elektryka. jakis czas temu na desce rozdzielczej zapalala mi sie samoistnie lampka stopu taka sama jak przy wlaczonym recznym niby nic sie nie dzialo ale lampka migala zapalala sie robila cuda. Pare tygodni pozniej wycieraczki zaczely chodzic mi strasznie powoli co w taka zime jest totalna kaszana. Mialem mala stluczke prawy bok i samochodu nie mialem przez 2 tygodnie. po odbiorze zaczely sie dodatkowe cuda, wlaczenie lewego kierunkowskazu wylaczalo radio. W koncu okazalo sie ze padl akumulator lewa komor byla "nadpalona" kupilem nowy majac nadzieje ze teraz wszystko bedzie ok. bylo dobrze przez 1 dzien. dzisiaj pod praca wogole mi nie odpalil samochod. przyjechal tesciu i odpalilismy z lejcy. Podczas jazdy eletryka zachowywala sie coraz dziwniej, deska zgasla, swiatla mijania padly, kierunkowskazy przestaly dzialac. Pojechalem do domu, unieruchomilem silnik i sprobowal odpalic go jeszcze raz. NIestety nic z tego, po przekreceniu kluczyka, dmuchawa, deska wycieraczki kierunkowskazy chodza ale wogole nie kreci. Na lejce odpala ale po jakims czasie przygasaja wszelkie swiatla. Piszecie w niektorych przypadkach ze to moze byc masa - ale gdzie tego szukac i jak to sprawdzic.? Pomocy - pilnie potrzebuje uruchomic samochod
    jakby co piszcie na email adam_charazinski(malpa)interia.pl dziekuje za pomoc
  • Poziom 19  
    Sprawdź wszyskie kostki połaczeniowe, a po drugie masz zwarcie w instalcji elektrycznej jeżeli to zaczeło sie dizać po obróbce blachrskiej to sprawdż miejscaa gdzie było to robione najcześciej blacharze nie wyjmują wiązek przewodów z progów i zakamarków i w czasie spawania przegrewają inzolacje i robią się wtedy cuda w samochodzie istna choinka. To tak na początek podaj więcej inforamcji to spróbujemy coś zaradzić
  • Poziom 15  
    Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
  • Poziom 10  
    sprawdze wszystko co radzicie jade zaraz do warsztatu do elektryka moze on odrazu to znajdzie niz ja szaraczek. warsztat blacharski o tyle cos schrzanil ze rozwalil mi akumulator bo przed oddaiem samochodu bylo ok, tyle ze byly drobne problemy. moim zdaneim mam cos rozlaczone - wiele osob wczesniej sugerowalo alternator ale to nie to byla niedawno regeneracje. umowmy sie tak ze jak wroce od elektryka i pomoze mi to napisze co bylo - moze innym sie przyda. a jak nie to poczekam na wasze sugestie
    dziekuje za to ze troche teraz pomogliscie
  • Poziom 19  
    Odnośnie masy to popieram to także jedna z przyczyn, alle w tym oprzypadku problem by był przy rozruchu. Sprawdzić trzeba ładowanie oraz tą masę przeczyścić a potem pozostałą instalację
  • Poziom 10  
    bylem u elektromechanika - diagnoza nie chodzi rola laczaca pasek z alternatorem. nie wiem jak ona sie nazywa? w kazdym razie ladowanie na akumulatorze wynioslo 12V a powinno zdaje sie 14V. Rolka niby prosta rzecz ale wszedzie byla po 500zl, wrocilem wlasnei z blonia, udalo mi sie kupic identyczna za 200zl - pozostaje tylko problem ze zrobieniem naprawy bo trzeba odlaczyc poduszki i podnies silnik do gory moze to zrobie w warunkach domowych
    pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz za wasze sugestie
  • Poziom 15  
    Wydaje mi się ,że mówimy o trzech różnych sprawach
    - po co podnośić silnik do grzebania przy alternatorze
    - jak można uzależniać nap,ład od jakiejś rolki?
    - "12V ład." oznacza brak ładowania.
    - "masę"i tak radzę poprawić
  • Poziom 10  
    silnik trzeba podniesc zeby wyciagnac rolke, niestety w tym miejscu konczy sie czesc karoserii i nie ma sposobu zeby ja wyciagnac. wiec trzeba odkrecic poduszki pod silnikiem i podniesc silnik.
    rolka nie krecila sie bo byla peknieta w srodku a ze laczy sie z paskiem alternatora to nie bylo ladowania co powodowalo ze utrzymywalo sie stale napiecie 12 V
    masa byla sprawdzona zreszta bo zalozeniu rolki okaze sie czy to bylo to?
    jesli nie to bede szedl dalej ale ewidentnie pasek nie krecil sie
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
  • Poziom 10  
    kontrolka ladowania zachowywala sie normalnie - tj zapalala sie tylko po przekreceniu kluczyka do pierwszej pozycji.
    po kilku dniach od naprawy silnik gwizdal mi jeszcze jak cholera - po wchodzeniu na wysokie obroty bylo slychac strasznei glosny klekot
    udalo sie tez to naprawic - pojechalem do znajomego mechanika i wyregulowal mi rozrzad, okazalo sie ze napinacze byly poluzowane a my nic przy naprawie nie robilismy.
    po wymianie rolki od paska alternatora wszystko dziala idealnie, dmuchawa nawet grzeje 100 razy lepiej niz wczesniej co w tym zimowym okresie przydaje sie jeszcze bardziej.
    mam nadzieje ze przyjamniej te kolejne 100kkm zrobie bez wiekszych problemow. teraz juz mam wszystko wymienione a wybieram sie w maju do pragi czeskiej wiec musze jakos przejechac te 1200km w 2 strony

    pozdrawiam