Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B8 8K1 - Immo, blokada samochodu po kradzieży

QaDo 10 Cze 2013 16:44 7830 15
  • #1 10 Cze 2013 16:44
    QaDo
    Poziom 19  

    Witam,
    temat jak widać dosyć ciekawy, ale nie ja byłem złodziejem samochodu.
    Pojazd odzyskany przez policję :)

    Mianowicie, w chwili obecnej jak stoi problem jest następujący, blokada pilota wewnątrz stacyjki... i niestety kaplicja nie idzie go wyciągnąć, na pewno pilot jest nie oryginalny, ale również wygląda na to, że przełożony jest komputer. Pod kierownicą wiszą też dwa kable.

    Pytanie z założenia proste - jak mam odpalić mój samochód ? :)
    Czy istnieje do tego modelu immo off, moduł emulacyjny czy zostaje tylko laweta.
    Co w tym samochodzie jest pod immo w sposób umożliwiający ruszenie - klucz, zegary, ecu, coś więcej ?

    Powyższe tylko okresowe, by móc dokonać diagnozy i ewentualnej oceny innych usterek, ale nie widać by coś miało nie grać, Ewentualnie.

    Kto z okolic gdańska ogarnia temat ? Oraz jakie przewidywalne koszta w ASO i jak na to spojrzą? Mam dokumenty kriminalistyczne z badania itd. VIN jest przespawany ;)

    Dodam, że automat i główne ECU to:
    Sterownik EDC17CP14

    0 15
  • #2 12 Cze 2013 15:28
    QaDo
    Poziom 19  

    Aktualizacja:

    Pilota odblokowałem, winny był akumulator i jeden bezpiecznik.
    JEST ZAPŁON, Samochód kręci nie odpala (podmieniony ECU)

    Po przetrzepaniu doszedłem, że podmieniono:

    03L906022MJ - ECU, z silnika 2.0 i manualem (sil. CAGA)
    8K0920900C - Zegary, niestety nie wiem jakie być powinny, ale te wyglądają na sprawnę tylko czy będą obsługiwać asystenta pasa
    8K0905852D - Sterownik blokady kolumny (elektronicz. blokady

    kolumny kierowniczej (ESL), OK
    8K0907064A - Centralna jednostka sterująca systemu komfort,
    MOST, chyba OK ? programowanie
    8T0907468G - interface diagnostyczny dla sieci BUS (gateway)


    Czy po wymianie ECU na prawidlowy (już kupiłem w DE) można na lawecie udać się do ASO na sparowanie, czy taka operacja się powiedzie online ? Czy podmienione moduły trzeba zmieniać na identyczne i zaprogramowane pod autko ?

    Do wglądu mam pełne logi VCDS'a

    VIN: WAUZZZ8KX9...... (nie oryginalny) Przebieg: 37270km

    01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
    02-Skrzynia biegów -- Stan: Usterka 0010
    03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
    04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
    05-Zezwolenie startu -- Stan: Usterka 0010
    07-Jed.obsługi/wskaź. -- Stan: Usterka 0010
    08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
    0E-Media Player 1 -- Stan: Usterka 0010
    10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
    14-Elek.zawieszenia -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
    15-Airbag -- Stan: Usterka 0010
    16-Koło kierownicy -- Stan: Usterka 0010
    17-Zest.wskaźników -- Stan: Usterka 0010
    19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
    1B-Aktywne kierow. -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
    37-Nawigacja -- Stan: OK 0000
    3C-Zmiana pas.ruchu -- Stan: OK 0000
    42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
    46-Moduł komfortu -- Stan: Usterka 0010
    47-Sys.nagłaśniający -- Stan: Usterka 0010
    52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
    53-Hamulec postojowy -- Stan: Usterka 0010
    55-Zasięg xenonów -- Stan: Usterka 0010
    56-Radio -- Stan: OK 0000
    62-Drzwi tylne lewe -- Stan: Usterka 0010
    6C-Kamera wsteczna -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
    72-Drzwi tylne prawe -- Stan: Usterka 0010
    77-Telefon -- Stan: Usterka 0010

    ___________________________

    Adres 03: ABS/hamulce - 8K0 907 379 M,
    4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
    00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540)
    013 - Odczytać pamięć usterek
    03110 - Sterownik aktywnego układu kierowniczego (J792)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    01794 - Nieprawidłowy numer nadwozia (VIN) w sterowniku
    000 - - - MIL zapalona


    Adres 05: Zezwolenie startu - 8K0 907 064 A




    Znaleziono 1 błąd:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -


    Adres 07: Jed.obsługi/wskaź. - 8T0 035 729 P
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -

    03157 - Ograniczenie działania z powodu zakłóceń komunikacji
    000 - -

    Adres 08: Klimatyzacja - 8T1 820 043 R
    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -

    01230 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi po lewej stronie (G261)
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem
    01206 - Sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu
    008 - Niezrozumiały sygnał

    Adres 09: Centr.zesp.elektr - 8K0 907 063 D
    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -

    03110 - Sterownik aktywnego układu kierowniczego (J792)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    00471 - Sterownik EGD - elektronicznie regulowanego tłumienia (J250)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji

    Adres 0E: Media Player 1 - 8T1 035 110 B
    Znaleziono 1 błąd:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -


    Adres 16: Koło kierownicy - 8K0 953 568 G
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
    01426 - Jednostka obsługi w kole kierownicy (E221)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji

    Adres 17: Zest.wskaźników - 8K0 920 900 C
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo
    000 - -
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -


    Adres 19: CAN Gateway 8T0 907 468 G
    5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    03110 - Sterownik aktywnego układu kierowniczego (J792)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    00471 - Sterownik EGD - elektronicznie regulowanego tłumienia (J250)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    02873 - Sterownik układu kamery cofania (J772)
    004 - Brak sygnału / brak komunikacji
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    008 - Niezrozumiały sygnał

    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -


    Adres 47: Sys.nagłaśniający - 8T0 035 223 M
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02095 - Aktywna ochrona podzespołów
    000 - -

    03278 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    000 - - - Sporadyczny


    Reszta modułów posiadających nie związane błędy (Głównie aku) została pominięta.

    Proszę o porady i wskazówki, jedyne co potrzebuję uruchomić mój pojazd.

    1
  • #4 12 Cze 2013 17:57
    auto-elektronika
    Poziom 10  

    a conponent aso nie da rady dopisac uzywanego sterownika

    0
  • #5 12 Cze 2013 21:37
    QaDo
    Poziom 19  

    @auto-elektronika, component wlazł na fabrycznym sprzęcie nie "dołożonym".
    @Strumien swiadomosci swia, taka cena byłaby w porządku, z policją myślałem, ale raczej cięężko.... i pewnie potrwa, kolejny rok ? ;) Niestety to nie takie proste.
    Cholera, że też aż tak musieli to zabezpieczyć, niby samochod odzyskany.. ale tak nie do końca...

    0
  • #6 12 Cze 2013 21:52
    konrad98-47
    Poziom 21  

    najlepiej serwis najtaniej i najszybciej dopisać nowe stery wkładają ori to co było fabrycznie.

    0
  • #7 12 Cze 2013 22:02
    QaDo
    Poziom 19  

    No to więc prawdopodobnie jak planowałem. Jedynie ECU poza serwisem bo cena ecu sterownika silnika byłaby zbyt przytłaczająca....

    0
  • #8 13 Cze 2013 15:17
    konrad98-47
    Poziom 21  

    Nawet gdy kupisz kolego nowy ster z takimi samymi numerami to i tak go nie dopasujesz sam ponieważ ochrona komponentu jest.

    1
  • #9 13 Cze 2013 15:26
    QaDo
    Poziom 19  

    Ja nie, to oczywiste. To potrafią magicy, resztę zrobi ASO. ECU to największy koszt zakupu.

    0
  • #10 13 Cze 2013 16:13
    konrad98-47
    Poziom 21  

    Nawet magicy nie zrobią żeby było tak jak w ASO.

    0
  • #11 13 Cze 2013 17:00
    QaDo
    Poziom 19  

    No to już serwis dostosuje pojazd jak trzeba, chcę podstawić w takiej formie by mogli się zając tematem, z sterownikiem od silnika 2.0 im nie będę dawać.
    Tylko pogratulować AUDI za dobre zabezpieczenie samochodów, nie mają tak łatwo jak kiedyś, nikomu nie życzę utraty samochodu.

    -1
  • #12 13 Cze 2013 21:14
    auto-elektronika
    Poziom 10  

    wyslesz mi ezs i ecu takie jakie ma byc w aucie i ci zrobie

    0
  • #13 13 Cze 2013 21:20
    QaDo
    Poziom 19  

    Obdzwoniłem dzisiaj wszystkich co zajmowali się sprawą, komenda która odnalazła samochód (Koło) - bardzo miła i sympatyczna rozmowa, policjant dokładnie wiedział o jakie autko chodzi. Pomógł jak mógł jednak zgłosić się musiałem do komisariatu gdzie zgłaszana była kradzież.
    Tu już słabiej, po numerze sprawy informacja dopiero we wtorek.
    Ogólnie problem jest taki, że sterowniki nie są rejestrowane ani objęte badaniami kryminalistycznymi. Możee... coś tam się uda odzyskać (tylko dla faktu bo nie czekam i na to nie liczę) ale cięzka sprawa i pewnie papierologia z udowadnianiem skąd pewność, że to z tego auta.

    0
  • #14 04 Lip 2013 11:31
    QaDo
    Poziom 19  

    Kolejne pytanie do znających temat, czy moduł z tyłu, pewnie chodzi o bornetz sprawdza mapę paliwową ? Bo jest jakiś z 2litra i nie chwyta. Pytanie czysto informacyjne

    0
  • #15 04 Lip 2013 18:11
    konrad98-47
    Poziom 21  

    z tyłu po prawej w bagażniku są dwa moduły bortnetz i EPC.
    Ten moduł na kilka kostek to bortnetz a ten na jedną kostkę to EPC.

    0
  • #16 07 Lis 2013 23:19
    QaDo
    Poziom 19  

    Problem rozwiązany. Wymiana kilku sterowników i pilota.
    Koszt bez sterownika silnika w ASO 5tys po rabatach i dużo czekania..

    0