Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro 2.5 cdti - Przyporządkowanie pinów czujnika TPS

10 Cze 2013 18:13 3258 4
  • Poziom 10  
    Witam.Vivaro 2.5 (G9U B6) 2007R. Proszę o opis pinów we wtyczkach sterownika silnika, które odpowiadają za komunikację z sensorem przepustnicy TPS, tej przy zaworze EGR. Auto straciło moc, świecą się kontrolki na tablicy(układ elektroniczny silnika czyli spirala, zygzak i auto z kluczem). Po podpięciu pod opeltech2 wyszły błędy: PO120-otwarto obwód potencjometru przepustnicy (TPS), PO120-usterka obwodu czujnika TP (położenia przepustnicy), PO120-obieg prądowy czujnika położenia przepustnicy poza zakresem. Chcę sprawdzić wiązkę i nie szukać po omacku. Z góry dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Z TPS-a wychodzą kabelki z pinów:
    1 - czarny -> masa
    2 - fioletowy -> bezpiecznik nr 2
    3 - brązowy -> pin E2 sterownika, wtyczka środkowa
    4 - biały -> pin H2 sterownika, wtyczka dolna.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Idę sprawdzać wiązkę.


    Wszystkie kable sprawne. Przy wpiętym bezpieczniku nr. 2 jest też przejście na bezpieczniku nr. 1. Czy tak ma być? I jeszcze jedno- jak można sprawdzić obwody samej przepustnicy TPS?
  • Poziom 10  
    Po wymianie przepustnicy i jej adaptacji błędów nie wyświetla ale silnik nie ma mocy a w kodach oczekujących wyszło U0101 utrata komunikacji z TCM, oraz P0120 obwód położenia przełącznika A przepustnicy wadliwe działanie. Co tu dalej sprawdzić? Wiązka była rozpruta i sprawdzona i jest ok.
  • Poziom 10  
    No i po ciężkim boju wyjaśniło się. Jakiś pseudo- mechanik-elektryk namieszał w sterowniku. Po wgraniu nowego softu auto jeździ jak nowe.