Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 - Nie wchodzi na obroty na cieplym silniku

10 Cze 2013 21:37 4683 5
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem polega na tym że po przejechaniu simsonem drogi około 12 km ( czyli kiedy silnik jest już nagrzany ) w momencie zatrzymania pojazdu spada on całkowicie z obrotów i nie można go normalnie odpalić. Sposobem jest zdjęcie gumki filtra powietrza i simson zaczyna sie powoli wkręcać jednakże idzie to opornie niżeli jak jest zimny. Próbowałem z myciem tego filtra w benzynie oraz regulacja wysokości iglicy oraz śrubą od składu mieszanki. Mam gaźnik bing 17. Czy możliwe że ten filtr nie daje rady i dostaje za mało powietrza ?
  • Poziom 2  
    Przyczyn może być wiele, obstawiam gaźnik choć może to być też świeca. Może ssanie nie obija, wygląda to na zbyt bogatą mieszankę. Oceń nagar na świecy. Nie sądzę, żeby to była wina filtra.
  • Poziom 10  
    No nad tą mieszanką też się zastanawiałem. Moim zdaniem jeden błąd może być w postaci oleju, ale dlaczego ? Leje olej półsyntetyczny z orlenu w ilości 1:50 , simson za każdym razem po nim mocno kopci, teraz wlałem go trochę więcej bo silnik jest po szlifie i wymianie tłoka to za mną zostaje biały dym. Świeca - bardzo możliwe. Mam oryginalną aka Electric, jutro ustawię na niej przerwę, wkręcę ją i zobaczymy.
  • Poziom 30  
    Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza.
    Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny).
    Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie.
    Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze.
    Sprawdź, czy występują duże luzy na przepustnicy.
    Ustaw prawidłowo skład mieszanki paliwowo-powietrznej oraz wysokość zapinki na iglicy.
    Sprawdź również stan filtra powietrza, ewentualnie dokonaj wymiany.

    Gdy będziesz składał gaźnik, sprawdź uszczelkę miedzy gaźnikiem a cylindrem oraz skontroluj płaszczyznę przylegania ( nie może być nierówności między powierzchniami). Nierówności zlikwidujesz dzięki kawałkowi szyby. Połóż na niej drobny papier ścierny i zeszlifuj do równa powierzchnię przylegania gaźnika. Przy ponownym montażu gaźnika (po jego wyczyszczeniu), zmień uszczelkę między nim a cylindrem.

    Sprawdź cewkę zapłonową (najlepiej ją podmień).
  • Poziom 42  
    Ilość oleju w benzynie nie ma nic do rzeczy! Czy to będzie 1:50 czy 1:20 mało to istotne dla sprawy.
    Sprawdź wydech. Dokładnie każdą dziurkę, a jest ich w tłumiku sporo i z reguły są zatkane.
    Sprawdź końcówkę tłumika czy miski nie zetknęły sie z ostatnią rurką wylotową. Przy podróbach to się zdarza.
    Objaw wskazuje na zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną (a nie olejową!). Główne przyczyny to gaźnik i wydech.
  • Poziom 10  
    Mam elektronika. Cewkę butelkową właśnie wymieniłem. Zapłon ustawiałem na znaki w karterze no i jakoś zawsze to banglało. Co do filtra też mam pewne obawy. Słyszałem coś o możliwości wstawienia do niego specjalnej gąbki od kosiarki ?