Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie w kierownicy Opel Astra

Andrzej Szyszkiewicz 03 Mar 2005 08:29 10084 13
  • #1
    Andrzej Szyszkiewicz
    Poziom 10  
    Mam opla Astra 2 r. 1999 z poduszką powietrzną lecz bez sterowania radia w kierownicy a chciałbym dorobić takie sterowanie. Co należy zrobić i dokupić abym to zaczeło działać. Czy wystarczy samo sterowanie (Przyciski z przewodami które są instalowane w kierownicy) włożyć do kierownicy (które można kupić za 50PLN na allegro) czy konieczna jest wymiana kierownicy. Czy macie jekieś inne propozycje.
  • #2
    Nawigator
    Poziom 33  
    Witam,
    na pewno trzeba zacząć od zainstalowania klawiszy w kierownicy, po dokładnym sprawdzeniu czy same przyciski wystarczą czy potrzeba jeszcze dodatkowo styki na kolumnę.
    Zestaw od Opla będzie chodził bez interfejsu z radiem oplowskim z wejsciem dodatkowym.
    Inne radia (nie piszesz jakie masz) potrzebują przystawki, czasem są fabryczne w serwisach ale drogie. Napisz jakie masz radio i czy ma wejście do sterowania z kierownicy.
    Pozdr. N.
  • #3
    Andrzej Szyszkiewicz
    Poziom 10  
    Radio zamierzam dopiero kupić (moje typy to Alpine 9827RM lub Pioneer DEH-4700) natomiast jak mogę sprawdzić czy mam "wejście do sterowania z kierownicy" (w pewnym miejscu powinna być kostka a jak tak to jak wygląda?). Jak dobże rozumiem chcesz mnie zapyć czy moja kierownica ma poprowadzoną instalację a niema tylko przycisków, niewiem to zależy od OPLA czy nawet w modelach bez przycisków sterowania domyślnie taką instalacje zamontował. Nie jestem pierwszym właścisielem więc nie znam szczegółów.
    -Czy wymiana całej kierownicy jest konieczna czy wystarczy wymienić przyciski do streowania?

    Pozdrowienia
    Andrzej
  • #4
    650ccm
    Poziom 13  
    Tez mam astre i przyznam szczerze ze ciekawi mnie to co robisz bo kiedys sam takie cos chcialem zrobic.Z tego co sie dowiedzialem to zeby to zrobic potrzeba tych przelacznikow i jakiejs tasmy. Nie wiem czy jest ona fabrycznie w kazdej astrze( choc nie wykluczone, bo gdy montowalem c zamek gumki od slupka to tylnych drzwi byly w slupkach schowane:))Tasma musi byc podprowadzona pod kierownice i tam laczyc sie poprzez kostke z przyciskami. Tasma oczywiscie idzie do radia. Jak bedziesz juz wiedzial to daj odpowiedz bo sam jestem ciekaw. Pozdro i zycze abys to zrobil:)
  • #5
    Nawigator
    Poziom 33  
    Znalazłem taki adapter http://www.piloty.pl/UNI20.html i być może bedę go montował (jak sie klient zdecyduje) właśnie do Astry, z tego co pobieżnie sprawdziłem to przewód od kierownicy jest podciągnięty pod kostkę ISO można sprawdzic omomierzem - daje różne rezystancje do masy - ale jak jest wykonane podłączenie w kolumnie kierownicy to nie wiem. Moze odezwie się ktoś kto już montował.
    Pozdr. N.
  • #6
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #7
    Nawigator
    Poziom 33  
    Witam, czyli z tego co pisze elektrit same plastiki z przyciskami z allegro nie podejdą do zwykłej kierownicy oplowskiej? Trzeba inną? bo to tak wyglada jakby można było podmienić te wstawki plastikowe, chyba że są różne typy samych kół kierownic. I jeszcze ta taśma, ciekawe ile kosztuje.
    Czyli może lepiej zastosować opcję z drążkiem Sony na wejscie adaptera j.w. to taniej wyjdzie.
    Czy ktoś juz taki zestaw stosował?
    Pozdr. N.
  • #8
    Andrzej Szyszkiewicz
    Poziom 10  
    Doprowadzenie Astrę do instalacji orginalnej nie jest tanie:
    1. Nowa kierownica ze sterowaniem 200-250 PLN
    2. Taśma pod kierownicę 100-120 PLN
    3. Wykonanie instalacji (niektórzy moga zrobić to samemu)

    łącznie 300-370PLN

    Tańszy biznes to dostosowanie sterowania radia do sterowania Joystikiem SONY (ale według mnie lepiej wygląda sterowanie w kierownicy ) :

    1. Joystikiem SONY 100PLN
    2. Adapter 120 PLN
    łącznie 220PLN

    Dodano po 7 [minuty]:

    Mam jeszcze jednio pytanie:
    Jeśli dobrze rozumiem to taśma pod kierownicą jest nawet gdy niema starowania radiem gdyż:
    1. Przyciski od klaksonu muszę się łączyć z resztą samochodu
    2. Wyzwalanie poduszki powietrznej

    Jestem laikiem w tych sprawach jednak możliwe że jest są to dwie różne taśmy lub jest to druga taśma którą nalęzy zamontować. Proszę o pomoc

    Pozdrowienia Andrzej
  • #9
    manolman
    Poziom 2  
    Nawigator napisał:
    Znalazłem taki adapter http://www.piloty.pl/UNI20.html i być może bedę go montował (jak się klient zdecyduje) właśnie do Astry, z tego co pobieżnie sprawdziłem to przewód od kierownicy jest podciągnięty pod kostkę ISO można sprawdzic omomierzem - daje różne rezystancje do masy - ale jak jest wykonane podłączenie w kolumnie kierownicy to nie wiem. Moze odezwie się ktoś kto już montował.
    Pozdr. N.


    A ile cos takiego kosztuje :) ??
    Pozdro
  • #10
    zbigio
    Poziom 11  
    Cytat:
    Znalazłem taki adapter http://www.piloty.pl/UNI20.html i być może bedę go montował (jak się klient zdecyduje) właśnie do Astry,

    Taki pilot umożliwi sterowanie z kierownicy radiem niefabrcznym? Pytam bo chcę wstawić do Astry II coś z MP3 zamiast fabrycznego CARa 400 a zależy mi na zachowaniu sterowania z kierownicy. Niestety adaptery Sony czy JVC kosztują 350 -400 zł a inni producenci pewnie nie są tańsi. Pomyślałem więc że może dzięki tym schematom uda się we własnym zakresie zrobić odpowiednią przejściówkę. Zależy mi głównie na adaptacji Blaupunkta Milano. Proszę o konstruktywną krytykę lub inne rozwiązanie.
  • #11
    Maras_23
    Poziom 18  
    Eh.. z tym sterowaniem to nie jest chyba taka prosta sprawa. Ja mam sterowanie fabrycznie zamontowane w Peugeocie 206. Do tego mam radio Kenwood'a które nie ma zbytnio możliwości podłączenia takiego joysticka. Jeśli nie masz wyprowadzonych kabli w postaci odpowiedniej kostki to bedziesz mial duzo zabawy.. U mnie joystick od radia polaczony jest z komputerem a dane z niego sa wysylane do radia magistrala multiplex wiec nie jest latwo. Na stronie www.studio24.prv.pl sa opisane wtyczki od joystickow w odpowiednich modelach samochodow, jednak Ty bedziesz musial chyba wymienic kierownice i dokupic odpowiednie okablowanie. No i do tego odpowiednia przejsciowke do odpowiedniego radia. Drogo...


    --
    Pozdry,
    Marek.
  • #13
    zbigio
    Poziom 11  
    Cytat:
    Montowałem w Oplu do JVC, działa bezbłęd, do Blaupunkta pewnie tak samo. Kierownica miała fabryczne klawisze. No i nie 300.-. Tu był post o tym:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1323007&highlight=#1323007
    Pozdr. N.


    Wielkie Dzięki za info. jeśli to cudo kosztuje 129 złociszy to jest to niewątpliwie bardzo atrakcyjna cena. Fejsik do Blaupunkta to 350-400 zł
    Jeszcze raz dzięki i pozdrówka
    zbigio
  • #14
    zbigio
    Poziom 11  
    W końcu kupiłem ten fejsik. Cena 129 zl + 7,50 za wysyłkę I działa z Blaupunktem Milano. Z innymi modelami pewnie też. Polecam posiadaczom Opli którzy chcą zmienić radio ale zachować sterowanie z kierownicy. Jedyna niedogodność to brak wyświetlania informacji z radia na TIDzie ale tego podobno nie można obejść bo Blaupunkt nie daje sygnału na kostkę i niema skąd go wyciągnąć