Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1,9 tdi szarpie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu

11 Cze 2013 13:04 15363 29
  • Poziom 8  
    witam wszystkich
    mam skodę fabię 1,9 tdi,(305000 km przebiegu) od pewnego czasu mam pewien problem, gdy dodaję lub odejmuję gazu, samochód dość mocno szarpie, uczucie jest takie jak by była uszkodzona któraś poduszka pod silnikiem, jednak ostatnio wymieniłem wszystkie trzy na nowe. proszę o podpowiedź gdzie mam szukać problemu.
  • Poziom 13  
    może dwumas

    Dodano po 2 [minuty]:

    przy uruchomionym silniku na postoju też to jest ? jeśli tak to może być koło dwumasowe
  • Poziom 8  
    no właśnie nie ma tego na postoju
  • Poziom 13  
    na postoju czasem tego tak nie odczujesz zależy w jakim stopniu ten dwumas jest wywalony.
  • Poziom 8  
    jak jadę to na niskich biegach czuć to dość mocno na 4 i 5 jest to bardzo słabo odczuwalne.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    a czy walnięty dwumas mozna jeszcze jakoś sprawdzić? czy sa jeszcze jakies inne objawy?
  • Poziom 13  
    najlepiej podjedż do jakiegoś mechanika bo jeśli nigdy nie słyszałeś zrabanego dwumasa to możesz tylko przypuszczać ,koszt jest dość spory więc lepiej sie nie mylić zanim zacznie sie wymiane
  • Poziom 8  
    byłem swego czasu u jednego. rozgrzał auto i powiedział, że nie słychac dwumasy.
    chyba muszę poszukać jakiegoś innego speca. tylko trafić na jakiegoś mądrego mechanika nie jest tak prosto.
  • Poziom 23  
    Kolego, zanim zabierzesz się za sprzęgło, proponował bym sprawdzić tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, chodzi mi o to czy przednie koła nie latają mocno tył-przód. Miałem już kilka takich przypadków, a objawy były taki jak u Ciebie.
  • Poziom 8  
    za dwa tygodnie mam przegląd, może tam coś wyjdzie. chyba, że mi powiesz jak to sprawdzić w warunkach domowych.
  • Poziom 23  
    Jak to sprawdzić :-D. Załóż buty z twardymi czubami;-). I kilka razy mocno kopnij w czoło koła (w bieżnik od przodu) koło powinno sprężyście odbijać jak tuleje są dobre, a jak są wybite koło będzie latać tył-przód jakby chciało dotknąć nadkola, i to może być przyczyną szarpania przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    wiesz co, sprawdziłem to w weekend. podniosłem auto do góry i zacząłem ruszać kołem tak jak bym w nie kopał. jest luz na tulei, przesuwa się ok 0,5 cm w lewo i w prawo. czy to jest jej prawidłowy luz? czy nie powinna wcale się ruszać?
  • Poziom 23  
    Jeśli mówimy o tej tylnej tulejce, to ona musi mieć taki luz, jest to tuleja pływająca która właśnie tym luzem wytłumia pracę zawieszenia itp. Gdyby była wybita, koło chodziło by tył-przód około 4-6 cm i auto złe by się prowadziło.
  • Poziom 8  
    to które mocowanie mam sprawdzić? to przednie?
  • Poziom 23  
    Ogólnie całe przednie zawieszenie do sprawdzenia, zwłaszcza że niedługo masz przegląd techniczny, jeśli sam nie potrafisz zlokalizować usterki w zawieszeniu(choć nie koniecznie tu tkwi problem) to podjedź do kogoś kto ma więcej doświadczenia.
  • Poziom 8  
    Witam
    jestem już po przeglądzie. niestety nic nie wyszło. Wiec dalej muszę szukać.
    Czy takie objawy tez może dawać uszkodzony przegub wewnętrzny?
  • Poziom 23  
    Przegób, czy to wewnętrzny, czy zewnętrzny, będzie raczej stukał(metaliczny dźwięk) trzeba by było jeszcze sprawdzić elastyczne połączenie tłumika z silnikiem, to ta siatka zaraz za kolektorem wydechowym. Sprawdź to i daj znać co i jak.
  • Poziom 8  
    Wczoraj sprawdziłem to Łączenie i wygląda na idealne. żadnych pęknięć no nic.
    Jednak sprawdziłem też pewna rzecz. odpaliłem auto, zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg i puszczałem sprzęgło do połowy. z okolic skrzyni wydobywał się każdorazowo metaliczny stukot (jedno puknięcie). podniosłem auto na lewarku i koło (półoś) kręcąc lewo prawo ma luz.

    Czy jest to objaw uszkodzonego przegubu?
  • Poziom 23  
    Najprawdopodobniej to przegób,albo luz na mechanizmie różnicowym.
  • Poziom 8  
    jeżeli chodzi o przegub to sprawa prosta, wymiana. jeżeli chodzi o luz na układzie różnicowym to jaki jest sposób naprawy?
  • Poziom 23  
    Najlepszy sposób, udaj się do mechanika, i niech on popatrzy co tam się dzieje. A mechanizm różnicowy to nie taka prosta sprawa do naprawy.
  • Poziom 8  
    Udałem się do mechanik
    Wymieniłem przegub wewnętrzny
    i
    Dalej szarpie
    teraz mechanik twierdzi, że jest uszkodzona skrzynia lub dwumas.
    Może ma ktoś namiary na jakiegoś mechanika z prawdziwego zdarzenia z okolic
    Świdnicy, Wałbrzycha, Jawora.
    Bo tych których odwiedzałem to nadają się tylko do wymiany oleju w silniku
  • Poziom 34  
    Kolego, a czujnik położenia pedału sprzęgła sprawdzony?
  • Poziom 8  
    A powiesz mi jak go sprawdzić? Czy sprawdzenie pod komputerem czy mechanicznie
  • Poziom 34  
    To jest zwykły przełącznik monostabilny.
  • Poziom 8  
    A podpowisz mi gdzie go szukać? I jak zdjagnozowac czy jest dobry czy nie
  • Poziom 9  
    Witam.
    Czy może kolega powiedzieć co w końcu było z tymi stukami? Bo mam to samo w Partnerze i nie wiem za co się zabrać;/
  • Poziom 8  
    Dalej tego nie naprawilem. Jak tylko usune usyerke to dam znać
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich
    Usterka została usunięta dzisiaj i nie była uszkodzona skrzynia ani koło dwumasowe
    tylko czujnik położenia pedału sprzęgła. Koszt czujnika 33 zł wymiana gratis bo sam to zrobiłem z 10 minut.

    Dziękuję wszystkim za pomoc
  • Poziom 18  
    Kurcze mam
    podobny problem w passacie 1.9 tdi pd 130ps tylko mi szarpie tylko przy odejmowaniu gazu.
    Odpada raczej dwumas bo jest cicho, luzy w zawiezeniu i czujnik sprzegla bo jak by byl padniety to by swirowal tempomat.
    moze ktos ma jeszcze jakies przypuszczenia?
    tez szarpie mi przy odejmowaniu gazu najbardziej na 4 biegu okolo 1700 moze 1800 obrotow. Ponizej 1700 i powyzej 2000 nie szarpie. na 5 i 6 biegu nie szarpie