Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda fabia 1,9 tdi szarpie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu

sławekkw10 11 Jun 2013 13:04 18156 29
  • #1
    sławekkw10
    Level 9  
    witam wszystkich
    mam skodę fabię 1,9 tdi,(305000 km przebiegu) od pewnego czasu mam pewien problem, gdy dodaję lub odejmuję gazu, samochód dość mocno szarpie, uczucie jest takie jak by była uszkodzona któraś poduszka pod silnikiem, jednak ostatnio wymieniłem wszystkie trzy na nowe. proszę o podpowiedź gdzie mam szukać problemu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    jarekautomotor
    Level 13  
    może dwumas

    Dodano po 2 [minuty]:

    przy uruchomionym silniku na postoju też to jest ? jeśli tak to może być koło dwumasowe
  • #3
    sławekkw10
    Level 9  
    no właśnie nie ma tego na postoju
  • #4
    jarekautomotor
    Level 13  
    na postoju czasem tego tak nie odczujesz zależy w jakim stopniu ten dwumas jest wywalony.
  • #5
    sławekkw10
    Level 9  
    jak jadę to na niskich biegach czuć to dość mocno na 4 i 5 jest to bardzo słabo odczuwalne.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    a czy walnięty dwumas mozna jeszcze jakoś sprawdzić? czy sa jeszcze jakies inne objawy?
  • #6
    jarekautomotor
    Level 13  
    najlepiej podjedż do jakiegoś mechanika bo jeśli nigdy nie słyszałeś zrabanego dwumasa to możesz tylko przypuszczać ,koszt jest dość spory więc lepiej sie nie mylić zanim zacznie sie wymiane
  • #7
    sławekkw10
    Level 9  
    byłem swego czasu u jednego. rozgrzał auto i powiedział, że nie słychac dwumasy.
    chyba muszę poszukać jakiegoś innego speca. tylko trafić na jakiegoś mądrego mechanika nie jest tak prosto.
  • #8
    Golf90
    Level 23  
    Kolego, zanim zabierzesz się za sprzęgło, proponował bym sprawdzić tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, chodzi mi o to czy przednie koła nie latają mocno tył-przód. Miałem już kilka takich przypadków, a objawy były taki jak u Ciebie.
  • #9
    sławekkw10
    Level 9  
    za dwa tygodnie mam przegląd, może tam coś wyjdzie. chyba, że mi powiesz jak to sprawdzić w warunkach domowych.
  • #10
    Golf90
    Level 23  
    Jak to sprawdzić :-D. Załóż buty z twardymi czubami;-). I kilka razy mocno kopnij w czoło koła (w bieżnik od przodu) koło powinno sprężyście odbijać jak tuleje są dobre, a jak są wybite koło będzie latać tył-przód jakby chciało dotknąć nadkola, i to może być przyczyną szarpania przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Pozdrawiam.
  • #11
    sławekkw10
    Level 9  
    wiesz co, sprawdziłem to w weekend. podniosłem auto do góry i zacząłem ruszać kołem tak jak bym w nie kopał. jest luz na tulei, przesuwa się ok 0,5 cm w lewo i w prawo. czy to jest jej prawidłowy luz? czy nie powinna wcale się ruszać?
  • #12
    Golf90
    Level 23  
    Jeśli mówimy o tej tylnej tulejce, to ona musi mieć taki luz, jest to tuleja pływająca która właśnie tym luzem wytłumia pracę zawieszenia itp. Gdyby była wybita, koło chodziło by tył-przód około 4-6 cm i auto złe by się prowadziło.
  • #13
    sławekkw10
    Level 9  
    to które mocowanie mam sprawdzić? to przednie?
  • #14
    Golf90
    Level 23  
    Ogólnie całe przednie zawieszenie do sprawdzenia, zwłaszcza że niedługo masz przegląd techniczny, jeśli sam nie potrafisz zlokalizować usterki w zawieszeniu(choć nie koniecznie tu tkwi problem) to podjedź do kogoś kto ma więcej doświadczenia.
  • #15
    sławekkw10
    Level 9  
    Witam
    jestem już po przeglądzie. niestety nic nie wyszło. Wiec dalej muszę szukać.
    Czy takie objawy tez może dawać uszkodzony przegub wewnętrzny?
  • #17
    Golf90
    Level 23  
    Przegób, czy to wewnętrzny, czy zewnętrzny, będzie raczej stukał(metaliczny dźwięk) trzeba by było jeszcze sprawdzić elastyczne połączenie tłumika z silnikiem, to ta siatka zaraz za kolektorem wydechowym. Sprawdź to i daj znać co i jak.
  • #18
    sławekkw10
    Level 9  
    Wczoraj sprawdziłem to Łączenie i wygląda na idealne. żadnych pęknięć no nic.
    Jednak sprawdziłem też pewna rzecz. odpaliłem auto, zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg i puszczałem sprzęgło do połowy. z okolic skrzyni wydobywał się każdorazowo metaliczny stukot (jedno puknięcie). podniosłem auto na lewarku i koło (półoś) kręcąc lewo prawo ma luz.

    Czy jest to objaw uszkodzonego przegubu?
  • #19
    Golf90
    Level 23  
    Najprawdopodobniej to przegób,albo luz na mechanizmie różnicowym.
  • #20
    sławekkw10
    Level 9  
    jeżeli chodzi o przegub to sprawa prosta, wymiana. jeżeli chodzi o luz na układzie różnicowym to jaki jest sposób naprawy?
  • #21
    Golf90
    Level 23  
    Najlepszy sposób, udaj się do mechanika, i niech on popatrzy co tam się dzieje. A mechanizm różnicowy to nie taka prosta sprawa do naprawy.
  • #22
    sławekkw10
    Level 9  
    Udałem się do mechanik
    Wymieniłem przegub wewnętrzny
    i
    Dalej szarpie
    teraz mechanik twierdzi, że jest uszkodzona skrzynia lub dwumas.
    Może ma ktoś namiary na jakiegoś mechanika z prawdziwego zdarzenia z okolic
    Świdnicy, Wałbrzycha, Jawora.
    Bo tych których odwiedzałem to nadają się tylko do wymiany oleju w silniku
  • #23
    Macosmail
    Level 34  
    Kolego, a czujnik położenia pedału sprzęgła sprawdzony?
  • #24
    sławekkw10
    Level 9  
    A powiesz mi jak go sprawdzić? Czy sprawdzenie pod komputerem czy mechanicznie
  • #25
    Macosmail
    Level 34  
    To jest zwykły przełącznik monostabilny.
  • #26
    sławekkw10
    Level 9  
    A podpowisz mi gdzie go szukać? I jak zdjagnozowac czy jest dobry czy nie
  • #27
    albi_pl
    Level 9  
    Witam.
    Czy może kolega powiedzieć co w końcu było z tymi stukami? Bo mam to samo w Partnerze i nie wiem za co się zabrać;/
  • #28
    sławekkw10
    Level 9  
    Dalej tego nie naprawilem. Jak tylko usune usyerke to dam znać
  • #29
    sławekkw10
    Level 9  
    Witam wszystkich
    Usterka została usunięta dzisiaj i nie była uszkodzona skrzynia ani koło dwumasowe
    tylko czujnik położenia pedału sprzęgła. Koszt czujnika 33 zł wymiana gratis bo sam to zrobiłem z 10 minut.

    Dziękuję wszystkim za pomoc
  • #30
    1robert
    Level 18  
    Kurcze mam
    podobny problem w passacie 1.9 tdi pd 130ps tylko mi szarpie tylko przy odejmowaniu gazu.
    Odpada raczej dwumas bo jest cicho, luzy w zawiezeniu i czujnik sprzegla bo jak by byl padniety to by swirowal tempomat.
    moze ktos ma jeszcze jakies przypuszczenia?
    tez szarpie mi przy odejmowaniu gazu najbardziej na 4 biegu okolo 1700 moze 1800 obrotow. Ponizej 1700 i powyzej 2000 nie szarpie. na 5 i 6 biegu nie szarpie