Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 1.4 2003 bład P0530, ilość oleju w układzie

goblins 11 Jun 2013 16:19 6603 11
Texa Poland
  • #1
    goblins
    Level 17  
    Witam posiadam Astrę G 2003 Z14XE z jednym wentylatorem chłodnicy i mam 2 pytania:
    1. Pojawił mi się błąd P0530 - obwód czujnika ciśnienia chłodniczego A/C, wymieniłem (rok temu) czujnik ciśnienia czynnika znajdujący się koło chłodnicy klimatyzacji od strony pasażera pod światłem prawie z 2 pinami i dalej pojawia się ten błąd w tym roku. Myślałem że jest mało czynnika wiec poszedłem uzupełnić. Ale po uzupełnieniu jest tak samo.
    2. Podczas uzupełniana była przeprowadzona cała procedura odsysania, próżnia za pomocą TEXA K610, ale ku mojemu zdziwieniu obsługa ustawiła 600g czynnika i 12 oleju i 4 UV, czy nie jest za mało oleju. Czytałem ze powinno być 150ml. Zadzwoniłem to powiedziano mi ze daje się 12 ponieważ reszta zostaje w sprężarce (przed pojechaniem do napełniania klimatyzacja działała po napełnieniu przestał). Proszę o pomoc z tym olejem czy faktycznie tylko 12 uzupełnia się oleju oraz z tym błędem.
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    cymbalista
    Level 11  
    jak na mój gust a jest słaby i dziwny to coś z kalblami. zakładam ze czujnik cisnienia jest sprawny. klima manualna czy automatyczna w tym modelu były 2 rodzaje. co do oleju:
    jak robie klime a auto jest na sprzęgle nie sterowane zaworem wieć oleju można dać więcej co nie znaczy przesadzić.
    zasada u mnie prosta daje zawsze ok 40ml oleju. najwyżej układ trochę przeleje. co do kontrastu stosuje olej razem z kontrastem i jak dotąd nie ma problemów



    Moderated By zeimp:

    Jak nie masz pojęcia o układach kimatyzacji, to wstrzymaj się z podpowiedziami, bo totalne bzdury piszesz, w dodatku mogące doprowadzić do awarii w/w układu!
    Jeśli nie chcesz zarobić ostrzeżenia, to zastosuj się również do:

    Regulamin
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Texa Poland
  • #3
    goblins
    Level 17  
    Dziękuje za odpowiedz to powinienem pojechać i powiedzieć ze za mało jest oleju czy można jeździć z tak małą ilości oleju. Klimatyzacja jest manualna sprężarka NX. Nie chciałbym zatrzeć sprężarkę z powodu niewystarczającej ilości oleju, czy jest jeszcze jakiś inny czujnik który by należało wymienić z w/w błędem??
  • #4
    cymbalista
    Level 11  
    nabij układ i odwiedz elektronika niech przeleci wszystkie kable
  • #5
    gajdek419
    Level 18  
    150ml olej to jest ilosc dla calego układu - nie ma fizyczniej mozliwości aby maszyna tyle odzyskała oleju przy odsysaniu czynnika.
    Swoją drogą, maszyna powinna dodąc tyle oleju do układu ile go odzyskała.
    Zbyt duża ilośc oleju w układzie spowoduje przeciązenie sprężarki
  • #6
    goblins
    Level 17  
    Dziękuje za odpowiedz wiem że są zaprogramowane gotowe programy do konkretnych modeli aut w maszynie a on zamiast tego użyć ręcznie coś ustawiał ilość czynnika, oleju i UV nie wiem czemu. Przed napełnieniem klimatyzacja działała tylko tylko kiepsko chłodziła po napełnieniu wcale nie załącza sprężarki i nie chłodzi. Czy może to być wina np. sprzęgła ?? czy innego czujnika oraz czy powinien dolać jeszcze oleju czy można jeździć z taką ilością i nie zatrze się?? czy dolna manualnie 12 wystarczy??
  • #7
    cymbalista
    Level 11  
    zgodnie z programem boscha
    600 gram czynnika
    ilość oleju w układzie 150ml
    pag 46
    o reszczie pisał nie będe kazdy robi jak chce
  • #8
    goblins
    Level 17  
    Dziękuje cymbalista za odpowiedz mam tylko pytanie bo dzwoniłem do tego "fachowca" i powiedział ze dolewa się tylko 12ml bo maszyna nie odsysa całego oleju z układu. Teraz nie wiem czy ma być 150 w układzie czy producent już uwzględnił że nie da się całego odessać i należy właśnie dolać 150. Dzwoniłem do opla to powiedzieli, że 120ml tylko nie potrafili powiedzieć czy tyle się dolewa czy tyla ma być w całym układzie. Dziwne też jest bo jak jechałem dzisiaj to załączyła się sprężarka jak był zimny samochód, wyłączyłem ją za jakiś czas włączyłem jak się silnik nagrzał i już się nie załączyła. Czy ten fakt (na zimnym chłodzi a na ciepłym nie) wynika z tego jest mało oleju w układzie.
  • #9
    miler80
    Level 34  
    Daj już sobie spokój z tym olejem, maszyna tyle odciągneła i tyle dodała nowego! Proste, a co do działania układu to sprawź na początek czy "na krótko" załącza sprzęgiełko od sprężarki. Zachowujesz się podobnie jak klient co ostatnio przyjechał też na nabicie i niby po tym przestała mu chodzić a okazało się że przewody elektryczne poprzecierane za przednim pasem...
  • #10
    goblins
    Level 17  
    Nie jest to takie prost i nie zgodzę się z tym że " maszyna tyle odciągneła i tyle dodała nowego!" ponieważ manualnie było ustawione 12ml oleju, bo jak by był wybrany program z menu do tego modelu to by było automatycznie zrobione wszystko i tyle ile by odciągneła i tyle dodała nowego + 5 do10%. Co do przewodów to nie ma takiej możliwości ponieważ podczas jazdy do napełnienia maiłem włączona klimatyzacje i działał tylko kiepsko chłodziła. Po napełnieniu nie załącza sprężarki chyba że jest taki zbieg okoliczności. Czy posiada może ktoś schemat samej klimatyzacji z jednym wentylatorem Z14XE. Ponieważ pojawia się błąd P0530, rok temu wymieniałem czujnik 3 pinowy mam nadzieję że znowu się nie uszkodził. Czy od czujnika ciśnienia czynnika sygnał podawany jest na ECU (na które piny). Jak można sprawdzić czy jest ok czujnik i dlaczego pojawi się ten błąd.
    Pozdrawiam
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    goblins
    Level 17  
    Z tego co się doczytałem to jest 1 czujnik ciśnienia. Co się tyczy ilości oleju w komorze korbowej sprężarki było tylko 8cm oleju (spuściłem korkiem spustowym) także dobrze myślałem że jest za mało, dolałem do 120cm PAG 46 w komorze korbowej a reszt 30cm jest w układzie. Tylko mam jeszcze ten problem że wyskakuje błąd P0530 wymieniłam czujnik ciśnienia w układzie jest 600g czynnika. Układ się nie załącza pokazuje ciśnienie 0kPa. Ale jak włączę klimatyzacje rano to działa, jak silnik jest gorący to nie włącza się. Po zmostkowaniu przekaźnika od sprężarki klimatyzacyjna chłodzi bardzo dobrze. Czy jest to wina wiązki przewodów ze coś nie łączy czy błędu P1483 - przekaźnik 3 silnika wentylatora chłodniczego sygnał zbyt niski otwarty obwód który pojawia mi się cały czas po przeroszeniu 85C.
    Problem rozwiązany kłopot z sterowaniem
    Pozdrawiam