Dzięki za zainteresowanie pozostałe to:
MID 136 SID 67 FMI 14
MID 136 SID 71 FMI 1.
Mam jeszcze błąd w BRAKE ECU : SID 67 - unknown fault active .
Jeszcze jak mogę pomarudzę Light control Unit: MID 216 PSID 25 FMI 5/ MID 216 PSID 26 FMI 5 , co do tych błędów to prawa lampa naczepy mi lekko żarzy, mam lampy diodowe a żarzy jak jest stacyjka wyłączona a jak włączę światła to wszystko świeci i działa normalnie. Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ? A co do błędów MID 144 który opisałeś wcześniej to może być też instalacja czy może zawór EBS za siodłem w ramie bo mi z niego syczy ? Co do błędu MID 128 to z kolei podejrzewam wiskozę czy może być jakaś instalacja przetarta i po trochu szwankuje wszystko co powypisywałem ? Z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualną pomoc w rozwiązaniu usterek może będę się mógł zrewanżować jako?
MID 136 SID 67 Sygnał czujnika ciśnienia, modulator przyczepy.
FMI 14:
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Za wysokie ciśnienie w modulatorze przyczepy.
Możliwa przyczyna:
Usterka modulatora przyczepy (czujnik ciśnienia).
Zbyt wysokie ciśnienie zasilania.
Reakcja jednostki sterującej:
Adaptacja hamulców między ciągnikiem i przyczepą zostanie wyłączona, jeżeli przyczepa nie jest wyposażona w EBS. Modulator przyczepy działa jak konwencjonalny zawór przyczepy.
MID 136 SID 71 Czujnik zużycia okładzin hamulcowych oś 1-sza, prawa strona.
FMI 1:
Poziom sygnału leży poniżej 0,48 V.
Możliwa przyczyna:
Usterka czujnika zużycia.
Usterka modulatora.
Uszkodzone przewody elektryczne lub złącza.
MID 216 PSID 25 FMI 5/ MID 216 PISD 26 FMI 5 To oświetlenie prawe/lewe przyczepy.
FMI 5:
Zbyt mały prąd lub przerwa w obwodzie.
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Jeśli prąd na wyjściu jednostki sterującej dla lewego/prawego oświetlenia przyczepy jest mniejszy niż 0,1 A, to jednostka sterująca interpretuje to jako usterkę i wygeneruje kod usterki.
Co do innych przemyśleń na chwilę obecną brak czasu.
Dobrze, dzięki, coś mi już świta i czekam na odpowiedzi, chociaż mam kilka pytań odnośnie świateł naczepy, czy jak założę oporniki na lampy to powinno przestać świecić? I odnośnie EBS naczepy, był naprawiany możliwe, że jest coś nie tak?
Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.
Proszę pisać kody usterek dokładnie bo "PISD" nie ma ..... a jest różnica jak kolega napisze PID lub PPID.
chociaż mam kilka pytań odnośnie świateł naczepy, czy jak założę oporniki na lampy to powinno przestać świecić?
Nie koniecznie oporniki. Spróbuj na próbę podłączyć do prawej i lewej strony po dodatkowej żarówce 5W lub 10W. Jeżeli będzie ok to wystarczy zastosować odpowiednie lampy do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Johnny Bravo wrote:
odnośnie EBS naczepy był naprawiany możliwe że jest coś nie tak ?
Jeżeli naprawiany był EBS w naczepie ,to nie ma on wpływu na błąd MID 136 SID 67.To błąd
zaworu sterowania przyczepy/naczepy w ciągniku.
Zawór EBS był naprawiany w ciągniku i dlatego mnie to dziwi, zawór ma nr K000918 Knorr, jest to możliwe żeby elektronika siadała w nim? Usterka modulatora czujnik ciśnienia gdzie szukać?
A odnośnie wentylatora to szukać przyczyny w instalacji czy przy wiskozie?
Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ?
Odnośnie instalacji w którym miejscu szukać? Gdzie nefralgiczny punkt wiązki elektrycznej?
Quote:
Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.
Proszę pisać kody usterek dokładnie bo "PISD" nie ma ..... a jest różnica jak kolega napisze PID lub PPID.
Sorry za pisownie pisałem z telefonu nie mam wszystkich znaków a co do kodów masz racje jest to PSID a nie jak wcześniej napisałem.
Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ?
Błąd dotyczy szyny komunikacyjnej, brak jednego połączenia na pinie 6 lub 7, może to być uszkodzony przewód ABS łączący ciągnik-naczepa a może być uszkodzony przewód w instalacji...... jaki problem zmierzyć sam przewód łączący albo go zamienić na inny ?
jest to możliwe żeby elektronika siadała w nim? Usterka modulatora czujnik ciśnienia gdzie szukać?
Jeżeli Modulator był wymieniany to na początek trzeba zrobić "brake pedal test" ,jeżeli nie pomoże to podłączyć się diagnoskopem posprawdzać parametry,ciśnienia,testy ciśnieniowe.Przydało by się także przeglądnąć instalację od modulatora ster.przyczepy do kabiny. Najczęściej "sypie" się w okolicach modulatora i na odcinku od kabiny do ramy.Wiązkę sprawdź pod obciążeniem.
Jeżeli wszystko ok to czujnik ciśnienia w modulatorze padł (dosyć częsta przyczyna).
Johnny Bravo wrote:
A odnośnie wentylatora to szukać przyczyny w instalacji czy przy wiskozie?
Podstawa to sprawdzenie okablowania jeżeli ok to przyczyna może leżeć w "wiskozie".
Dzięki panowie za podpowiedzi mam już jakieś wiadomości i kierunki w których się będę poruszał jak sprawdzę to dam znać co i jak się potoczyło. Pozdrawiam.
Zawór modulatora osi usterka el.
mid 136 sid 009 fmi 6
,mid 136 sid 023 fmi 5, obecnie tylko te są aktywne. odnośnie silnika to jak było w minusie to się pojawiały
Tak na szybko bo nie mam wiele czasu ... najwyżej Koledzy wspomogą.
1- dotyczy elektrozaworu abs lewa strona tył, sprawdź na początek jego instalację na zwarcia oraz sam elektrozawór.
Witam.
Posiadam Volvo FH12 03r 460KM
Dzisiaj wrócił mi samochód z trasy i kierowca zgłosił mi ze wyskoczyło kilka błędów, moglibyście pomóc i rozszyfrować te kody: