Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO FH 2003r. - Kody usterek pomoc w diagnozie

Johnny Bravo 11 Jun 2013 19:55 17787 18
Wago
  • #1
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Witam forumowicze mam pytanie odnośnie kodów błędów w VOLVO FH 460 2003r. Potrzebuje rozkodować kody:
    VEHICLE ECU MID 144 PPID 75 FMI 4
    BRAKE ECU MID 136 SID 3 FMI 7
    136 67 14
    136 71 1
    SID 67 - nieznany błąd
    ENGINE ECU MID 128 PID 26 FMI 3
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Johnny Bravo wrote:
    MID 144 PPID 75 FMI 4

    Status elektrozaworu blokady zakresów.Nienormalnie wysokie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia.
    Johnny Bravo wrote:
    MID 136 SID 3 FMI 7

    Czujnik ABS prędkości obrotowej koła, lewy tył.Nieprawidłowa szczelina lub koło impulsowe.
    Johnny Bravo wrote:
    MID 128 PID 26 FMI 3

    Prędkość wentylatora w procentach.Zwarcie do napięcia lub przerwa.
    Co do pozostałych musisz dokładnie opisać (MID,PID....itd)
  • Wago
  • #3
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Dzięki za zainteresowanie pozostałe to:
    MID 136 SID 67 FMI 14
    MID 136 SID 71 FMI 1.
    Mam jeszcze błąd w BRAKE ECU : SID 67 - unknown fault active .
    Jeszcze jak mogę pomarudzę Light control Unit: MID 216 PSID 25 FMI 5/ MID 216 PSID 26 FMI 5 , co do tych błędów to prawa lampa naczepy mi lekko żarzy, mam lampy diodowe a żarzy jak jest stacyjka wyłączona a jak włączę światła to wszystko świeci i działa normalnie. Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ? A co do błędów MID 144 który opisałeś wcześniej to może być też instalacja czy może zawór EBS za siodłem w ramie bo mi z niego syczy ? Co do błędu MID 128 to z kolei podejrzewam wiskozę czy może być jakaś instalacja przetarta i po trochu szwankuje wszystko co powypisywałem ? Z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualną pomoc w rozwiązaniu usterek może będę się mógł zrewanżować jako? :)
  • Helpful post
    #4
    daro111
    Level 31  
    MID 136 SID 67 Sygnał czujnika ciśnienia, modulator przyczepy.
    FMI 14:
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Za wysokie ciśnienie w modulatorze przyczepy.
    Możliwa przyczyna:
    Usterka modulatora przyczepy (czujnik ciśnienia).
    Zbyt wysokie ciśnienie zasilania.
    Reakcja jednostki sterującej:
    Adaptacja hamulców między ciągnikiem i przyczepą zostanie wyłączona, jeżeli przyczepa nie jest wyposażona w EBS. Modulator przyczepy działa jak konwencjonalny zawór przyczepy.

    MID 136 SID 71 Czujnik zużycia okładzin hamulcowych oś 1-sza, prawa strona.
    FMI 1:
    Poziom sygnału leży poniżej 0,48 V.
    Możliwa przyczyna:
    Usterka czujnika zużycia.
    Usterka modulatora.
    Uszkodzone przewody elektryczne lub złącza.

    MID 216 PSID 25 FMI 5/ MID 216 PISD 26 FMI 5 To oświetlenie prawe/lewe przyczepy.
    FMI 5:
    Zbyt mały prąd lub przerwa w obwodzie.
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Jeśli prąd na wyjściu jednostki sterującej dla lewego/prawego oświetlenia przyczepy jest mniejszy niż 0,1 A, to jednostka sterująca interpretuje to jako usterkę i wygeneruje kod usterki.

    Co do innych przemyśleń na chwilę obecną brak czasu.;)
  • #5
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Dobrze, dzięki, coś mi już świta i czekam na odpowiedzi, chociaż mam kilka pytań odnośnie świateł naczepy, czy jak założę oporniki na lampy to powinno przestać świecić? I odnośnie EBS naczepy, był naprawiany możliwe, że jest coś nie tak?
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.
    Proszę pisać kody usterek dokładnie bo "PISD" nie ma ..... a jest różnica jak kolega napisze PID lub PPID.
  • #7
    daro111
    Level 31  
    Johnny Bravo wrote:
    chociaż mam kilka pytań odnośnie świateł naczepy, czy jak założę oporniki na lampy to powinno przestać świecić?

    Nie koniecznie oporniki. Spróbuj na próbę podłączyć do prawej i lewej strony po dodatkowej żarówce 5W lub 10W. Jeżeli będzie ok to wystarczy zastosować odpowiednie lampy do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
    Johnny Bravo wrote:
    odnośnie EBS naczepy był naprawiany możliwe że jest coś nie tak ?

    Jeżeli naprawiany był EBS w naczepie ,to nie ma on wpływu na błąd MID 136 SID 67.To błąd
    zaworu sterowania przyczepy/naczepy w ciągniku.
  • #8
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Zawór EBS był naprawiany w ciągniku i dlatego mnie to dziwi, zawór ma nr K000918 Knorr, jest to możliwe żeby elektronika siadała w nim? Usterka modulatora czujnik ciśnienia gdzie szukać?
    A odnośnie wentylatora to szukać przyczyny w instalacji czy przy wiskozie?
    Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ?
    Odnośnie instalacji w którym miejscu szukać? Gdzie nefralgiczny punkt wiązki elektrycznej?


    Quote:
    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.
    Proszę pisać kody usterek dokładnie bo "PISD" nie ma ..... a jest różnica jak kolega napisze PID lub PPID.


    Sorry za pisownie pisałem z telefonu nie mam wszystkich znaków a co do kodów masz racje jest to PSID a nie jak wcześniej napisałem.
  • Helpful post
    #9
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Johnny Bravo wrote:
    Jeszcze mam MID 136 PSID 23 FMI 5 czy to może być przewód ABS czy może instalacja ?
    Błąd dotyczy szyny komunikacyjnej, brak jednego połączenia na pinie 6 lub 7, może to być uszkodzony przewód ABS łączący ciągnik-naczepa a może być uszkodzony przewód w instalacji...... jaki problem zmierzyć sam przewód łączący albo go zamienić na inny ?
  • #10
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Przewód zmieniłem i problem się też pojawił ale troszkę inaczej zaczęło sygnalizować na desce ale przewód jeszcze przedzwonię na obciążeniu.
  • Helpful post
    #11
    daro111
    Level 31  
    Johnny Bravo wrote:
    jest to możliwe żeby elektronika siadała w nim? Usterka modulatora czujnik ciśnienia gdzie szukać?

    Jeżeli Modulator był wymieniany to na początek trzeba zrobić "brake pedal test" ,jeżeli nie pomoże to podłączyć się diagnoskopem posprawdzać parametry,ciśnienia,testy ciśnieniowe.Przydało by się także przeglądnąć instalację od modulatora ster.przyczepy do kabiny. Najczęściej "sypie" się w okolicach modulatora i na odcinku od kabiny do ramy.Wiązkę sprawdź pod obciążeniem.
    Jeżeli wszystko ok to czujnik ciśnienia w modulatorze padł (dosyć częsta przyczyna).
    Johnny Bravo wrote:
    A odnośnie wentylatora to szukać przyczyny w instalacji czy przy wiskozie?

    Podstawa to sprawdzenie okablowania jeżeli ok to przyczyna może leżeć w "wiskozie".
  • #12
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Dzięki panowie za podpowiedzi mam już jakieś wiadomości i kierunki w których się będę poruszał jak sprawdzę to dam znać co i jak się potoczyło. Pozdrawiam.
  • #13
    arek06pp
    Level 11  
    Witam, jak mogę to tez bym pomocy potrzebował volvo FM12 99r.380
    Hamulce
    Zawór modulatora osi usterka el.
    mid 136 sid 009 fmi 6
    ,mid 136 sid 023 fmi 5,
    oraz silnik Ciśnienie pompy paliwa us.el
    .mid 128 pid 172 fmi 3
    mid 128 pid 107 fmi 5
    mid 128 pid 045 fmi 5
    mid 128 SID 231 fmi 12
    mid 128 pid 224 fmi 2
    pid 128 SID 021 fmi 3
    mid 128 SID 022 fmi3
    mid 128 ppid 119 fmi 0
    Przepraszam że tak dużo ale tyle ich mam.Pomocy tak na chłopski rozum.
  • #14
    daro111
    Level 31  
    arek06pp wrote:
    Przepraszam że tak dużo

    Witam.
    Podaj tylko te aktywne.
  • #15
    arek06pp
    Level 11  
    Zawór modulatora osi usterka el.
    mid 136 sid 009 fmi 6
    ,mid 136 sid 023 fmi 5, obecnie tylko te są aktywne. odnośnie silnika to jak było w minusie to się pojawiały
  • #16
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak na szybko bo nie mam wiele czasu ... najwyżej Koledzy wspomogą.
    1- dotyczy elektrozaworu abs lewa strona tył, sprawdź na początek jego instalację na zwarcia oraz sam elektrozawór.

    2- błąd dotyczy lampki ostrzegawczej abs.
  • #17
    daro111
    Level 31  
    serwisantscani1 wrote:
    1- dotyczy elektrozaworu abs lewa strona tył, sprawdź na początek jego instalację na zwarcia oraz sam elektrozawór.

    Tak jak kolega pisze , oraz sprawdzenie obwodu kontrolki ABS jak i samej żarówki.
  • #18
    djkoks
    Level 1  
    Witam.
    Posiadam Volvo FH12 03r 460KM
    Dzisiaj wrócił mi samochód z trasy i kierowca zgłosił mi ze wyskoczyło kilka błędów, moglibyście pomóc i rozszyfrować te kody:

    MID:128 PID:172 FMI:3
    MID:128 PID:107 FMI:5
    MID:128 PID:111 FMI:1
    MID:136 PID:4 FMI:7
    MID:136 PID:201 FMI:9
    MID:144 PID:84 FMI:2
    MID:144 PID:84 FMI:14
    MID:144 PID:46 FMI:1
    MID:146 PID:250 FMI:9
    MID:222 PID:120 FMI:5
    MID:222 PID:110 FMI:5
    MID:222 PID:210 FMI:5
    MID:216 PID:15 FMI:5

    strasznie dużo tych błędów :cry:

    jest jeszcze błąd przy którym pisze tylko
    SAE J1708/J1587

    Znajomy który mi to sprawdził powiedział że wszystkie są aktywne

    Z góry dziękuje za pomoc :D
  • #19
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Witam u mnie problem z wentylatorem okazal sie ze to wiskoza padla trzeba bylo nowa.