Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r 480 - szarpie podczas jazdy.

11 Jun 2013 20:07 5403 24
  • Level 9  
    Witam mam problem z autkiem szarpie podczas jazdy , szybkościomierz również skacze o 20 km w górę i w dół.
  • Level 30  
    Witam podaj kolor samochodu białe szarpią a niebieskie wcale.
  • Helpful post
    Level 38  
    Scania wyposażyła to auto w wyświetlacz, gdzie całkiem przypakowo.. można odczytać kody błędów.
    W skrajnych przypadka podaje się te błędy w poście.
    To jest materiał wyjściowy dla czarodziejów, szamanów i zombich :D .
  • Level 9  
    Witam dowcipnisie auto nie pokazuje błędów , a takie komentarze to do piaskownicy.
    Dla wiedzy innych z tym problemem to prawdopodobnie impulsator jest uszkodzony i skoki odczytu powodują włączanie i rozłączanie ogranicznika.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    transmazgm wrote:
    auto nie pokazuje błędów
    transmazgm wrote:
    Dla wiedzy innych z tym problemem to prawdopodobnie impulsator jest uszkodzony
    Nie ma się co złościć akurat Koledzy maja częściowo rację, pytanie czy są kody zapamiętane ??? Dla samej usterki impulsatora pokażą się błędy w TCO oraz BWS.
  • Level 9  
    Witam ponownie nie ma żadnych kodów , a auto po chwili jazdy szarpie tak jakby odcinało paliwo zapala się ogólna kontrolka awarii hamulców z ! w środku , wszystko kasuje się po ponownym uruchomieniu auta .Szybkościomierz skacze 0 około 20 km w górę i w dół , stąd mój domysł , że to impulsator.

    Dodano po 1 [minuty]:

    TCO nie pokazuje awarii.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ciekaw jestem co na to błyskotliwy szaman kwantor ?
  • Level 38  
    To, że albo nie umiesz szukać błędów, albo masz uszkodzoną jednostkę sterującą EMS, albo COO.
    A co my mamy na to rzec? Jeśli auto nie zostało wyposażone w taką "funkcję szarpania", to trzeba udać się do serwisu.
    Należało również zaznaczyć, że błędów brak, wtedy nikt ponury z natury, nie dowcipkował by.
  • Level 9  
    Dziękuje kolego dowcipny za pomoc. Szkoda, że nie jestem elektromechanikiem, bo może pojął bym Twoje mądrości.
  • Helpful post
    Level 38  
    transmazgm wrote:
    Dziękuje kolego dowcipny za pomoc. Szkoda, że nie jestem elektromechanikiem, bo może poją bym Twoje mądrości.

    Kolego, oprócz problemów z autem masz jeszcze dodatkowe natury emocjonalnej, być może wyłącznie to drugie, skoro brak zarejestrowanych usterek w komputerze..
    W tych samochodach nic takiego nie umknie uwadze komputera.
  • Level 9  
    Więc auto jest sprawne i nie jedzie tak ?
    Z tego co wiem to rocznik 2007 pokazuje tylko wiadomości a tam nic nie ma , a problem jest i dylemat czy zjechać na bazę czy już prosto do servisu co raczej nie będzie tanie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i czym tłumaczyć skoki na prędkościomierzu ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nadmieniam , że wiem tyle co kierowca mi powiedział przez tel..
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A wie Kolega jak się odczytuje błędy z pozycji menu wyświetlacza (te systemowe z cyframi) ????
  • Helpful post
    Level 38  
    No widzisz, nie jest tak, jak wymachujesz rękami.
    Co wyświetla w formie wiadomości to wyświetla, niestety kody błędów trzeba wywołać 2 przyciskami przy włączonym zapłonie i zapisać na kartce. ( okolice przycisków zegarka)
    Trochę więcej pokory dla otoczenia, przedmiotów martwych i PRACOWNiKóW, zwróci się wielokrotnie z korzyścią.
    Wsółczesne ciężarówki są wyposażone w samodiagnostykę i nawet najlepszy meches, musi korzystać z inforamacji zawartych w komórkach pamięci komputera.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1795503.html

    Normalnie wypadało by biznesmenowi bąknąć: przepraszam. :|
  • Level 9  
    Przepraszam panowie okazało się , że błedów jet sporo.
    VIS 125
    EMS 5707 , 11180
    RET 24000 , 22000 , 22010
    ATA no contak
    BMS 2789 , 3088 , 2794 , 2793
    COO 84
    CTS no contakt
    jak możecie to poproszę o pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    OK przepraszam brak wiedzy , no ale nie ma co się odrazu wyśmiewać :)
  • Helpful post
    Level 38  
    Nikt się nie śmieje, wyobraźmy sobie, że dzwonię do TVP z pretensjami, że nie mam obrazu w TV..
    Trzeba postępować metodycznie i spokojnie.
    Jak znam moderatora, to zaraz wstawi interpretację kodów :D warto jeszcze zanotować ilość wystąpień i nr jednostki wysyłającej błąd, przeważnie jest to dostępne na wyświetlaczu. Może też jest któryś opatrzony symbolem śnieżynki (aktywny).
  • Level 9  
    Dziękuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kierowca twierdzi , że jeden był z śnieżynką ale nie pamięta który jest na A4 zatrzyma się za dwie godziny to sprawdzi :)
  • Level 38  
    Niestety, nie potrafię niczego znaleźć, bez nr. jednostki. Lewy dolny róg wyświetlacza w poszczególnych systemach.
    Sprawdź także w TCO.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    transmazgm wrote:
    EMS 11180
    Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć. Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR.

    transmazgm wrote:
    BMS 2789
    Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół.
    transmazgm wrote:
    BMS 3088
    CAN-przyczepa przerwa uszkodzenie.

    transmazgm wrote:
    2794 2793
    Niedopuszczalna odpowiedź lub brak odpowiedzi z tachografu. Mogła wystąpić przerwa lub luźny kontakt w wiązce przewodów CAN do danej jednostki sterującej. Mogła wystąpić usterka wewnętrzna lub zanik zasilania do danej jednostki sterującej. Przyczyną mogły być także zakłócenia elektromagnetyczne.

    Niedopuszczalna odpowiedź lub brak odpowiedzi z koordynatora.

    transmazgm wrote:
    COO 84
    Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 (tacho) różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą czujników układu ABS.

    Potwierdza się przypuszczenie odnośnie TACHO i impulsatora lecz... jak napisał Kolega "kwantor" należy podejść do każdej usterki z głową, czy jest aktywna (choć czasem nieaktywne wiele naprowadzą) oraz ilość wystąpień.

    transmazgm wrote:
    OK przepraszam brak wiedzy
    Co do tego Kolego, na dziale Ciężarowe kilkunastu dobrych specjalistów z tej dziedziny pisze posty, pomaga, wystarczy je śledzić bo z nich można się bardzo dużo nauczyć, a nie pisać tylko jak jest problem i nie umie się nawet odczytać kodów.
  • Level 9  
    Ok sprawdzę dziękuje

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego tylko jak sprawdzić TCO bo na wydruku nic nie widać ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dziękuje za kody myślę że magnesik na impulsatorze ktoś urzywał i z tąd uszkodzenie i błędne działanie chyba że to nie to
  • Helpful post
    Level 38  
    TCO w kodach błędów, ale już nie trzeba. Szerokopojęta możliwa przyczyna już podana.
    Teraz trzeba szukać- pewność zasilania impulsatora, TCO, kable CAN i inne.
    Nawet pozamieniać miejscami przekaźniki, te 80 A w panelu bezpieczników.
  • Level 9  
    Dziękuje za pomoc :)
  • Level 38  
    Magnes zdaje się "pomaga" w tym problemie, zacina się tachoprądniczka, miałem to w Volvo.
  • Level 9  
    Auto kupiliśmy używane więc nie wiemy co było przed .. no a kierowca raczej nie bawi się magnesem, a słyszałem, że SCANIA jest bardzo wrażliwa na ten gadżet.
  • Level 9  
    Witam ponownie , czy kolega Kwantor mógł by mi podpowiedzieć co oznacza błąd EMS5708 / 1874484 jest aktywny.Dzięki :)

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Kolega Moderator , serwisantscani1,może pomógłby z tym kodem bo nie wiem czy ten kod ma coś wspólnego z tematem .Dzięki
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    EMS 5708
    Sterowanie układem klimatyzacji.
    Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.
    Zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego układu klimatyzacji, nie można sterować pracą sprężarki układu klimatyzacji.
    Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody.