Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 4t Kingway Coliber - Nie odpala po wymianie cylindra

Jarrek7 11 Cze 2013 21:00 13608 21
  • #1 11 Cze 2013 21:00
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Witam, wymieniałem cylinder+tłok w skuterze 4t Kingway Coliber.
    Podczas próby odpalenia silnika z startera elekt. słychać rozrusznik jakby raz kręcił szybciej a raz wolniej czasami kręci równo ale słabo. Uznałem że przyczyną jest słaby akumulator i próbowałem na innym akumulatorze i to samo. Dziś podłączyłem na chwilę akumulator samochodowy pod skuter i bez zmian.
    Sprawdzałem iskrę i jest, świeca jest sucha. Zalałem 5ml benzyny pod świecie i bez zmian - nie odpala.
    Elektryka działa-kierunki i klakson. Przy montowaniu cylindra z tłokiem wszystko poprawnie złożone-pierścienie,uszczelki,rozrząd(pozycja T). Kable również są dobrze podłączone.
    Jedynie czego nie ruszałem to zaworów gdyż nie posiadam szczelinomierza ale zaworów nie dotykałem więc teoretycznie są ok.

  • Pomocny post
    #2 11 Cze 2013 21:25
    2056710
    Usunięty  
  • #3 11 Cze 2013 21:43
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Dalej próbowałem naprawić i nic , sprawdziłem kompresje i jest ok,natomiast co do rozrządu to co może być z nim nie tak ?

  • #4 11 Cze 2013 21:44
    2056710
    Usunięty  
  • #5 11 Cze 2013 22:06
    Jarrek7
    Poziom 12  

    jutro zabiore sie do pracy z rozrządem, natomiast jakie są objawy uszkodzonego wału korbowego ? silnik może kręcic ale nie odpali ?

  • Pomocny post
    #6 11 Cze 2013 22:42
    jack63
    Poziom 40  

    Jarrek7 napisał:
    Jedynie czego nie ruszałem to zaworów gdyż nie posiadam szczelinomierza ale zaworów nie dotykałem więc teoretycznie są ok.

    Jeżeli napęd zaworów jest popychaczowy (nie ma wałka rozrządu w głowicy, to luz zaworowy NIE jest ok!
    Sprawdź luzy na słuch.

  • #7 12 Cze 2013 17:51
    Jarrek7
    Poziom 12  

    rozrzad sie przestawil, gdy jest w pozycji T dwie małe dziurki pokrywają się z krawędzią głowicy, natomiast duża dziurka jest w ,,środku''głowicy a nie na zewnątrz.

  • Pomocny post
    #9 12 Cze 2013 20:08
    Staszek49
    Poziom 33  

    Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.

  • Pomocny post
    #10 12 Cze 2013 20:10
    2056710
    Usunięty  
  • #11 14 Cze 2013 14:03
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Dzięki wielkie,ustawiłem zawory szczelinomierzem i nową świecie założyłem i skuter odpalił ale gaśnie po oddaniu gazu czy to jest wina mniejszej dyszy od gaznika ? I czy jeszcze musze coś wymienić poza tą dyszą ? Dziś jadę po części do skutera a że mam kawałek drogi do sklepu to nie chce niepotrzebnie dwa razy jechać.

    //Zauważyłem również że nie działa prawy kierunkowskaz, na desce rozdzielczej nie ,,miga'' strzałka natomiast słychać jak przerywacz działa,kable sprawdzałem.
    Lewy kierunek ok.

  • #12 14 Cze 2013 20:43
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Witam, udało mi się naprawić skuter jak i również kierunkowskazy.
    Wymieniłem dyszę na 85mm,wyczyściłem gaźnik i narazie wszystko działa.
    Natomiast niepokoi mnie mały dym który wydobywa się z pokrywy głowicy,dzieje się to wtedy kiedy silnik chodzi ok.1min i się dość mocno nagrzeje.Czym to może być spowodowane ?

  • #13 14 Cze 2013 21:03
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego, czy masz odpowiedni stan oleju w silniku, który służy nie tylko do smarowania silnika, ale też do jego chłodzenia."Dymek", który zauważyłeś, to wg mnie "przedmuchy" ze skrzyni korbowej silnika, które winny być odprowadzone rurką gumową z głowicy, najczęściej do filtra silnika. Ten króciec (otwór) nie może być zaślepiony, gdyż ciśnienie jakie panuje w skrzyni korbowej podczas pracy silnika "wypychałoby" olej na zewnątrz przez uszczelniacze.

  • #14 14 Cze 2013 22:30
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Jutro w dzień mogę zrobić zdjęcie abyście zobaczyli jak to wygląda ale ta gumowa rura co idze do głowicy łączy sie z filtrem powietrza,natomiast tego zbyt nie zrozumiałem

    Staszek49 napisał:
    odprowadzone rurką gumową z głowicy, najczęściej do filtra silnika

    do filtra silnika ?

    //poziom oleju dobry

  • #15 15 Cze 2013 23:41
    Jarrek7
    Poziom 12  

    witam, byłem na przejażdzce 15km i na 7km padł całkowicie akumulator czy to może byc wina regulatora napięcia czy prądnicy ?Dodatkowo nie działa prawy kierunek-raz zadziałał jak włączyłem klakson(dziwny przypadek)

  • #17 16 Cze 2013 14:30
    Jarrek7
    Poziom 12  

    ok,bo odpieła mi sie masa i dałem ją do ramy ale widocznie jest źle, wie ktoś gdzie podpiąć mase ?

  • #18 18 Cze 2013 18:12
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Witam, skuter jezdzi i można powiedzieć ze w 100% jest naprawiany natomiast cały czas jest z problem z prawym niedziałającym kierunkowskazem.Słychać przerywacz jak działa natomiast nawet na desce rozdzielczej nie miga strzałka.Podpinałem masę w rózne miejsca i dalej to samo,aktualnie masę podpiałem pod pokrywe zaworów.

  • #19 18 Cze 2013 20:03
    jack63
    Poziom 40  

    Przejrzyj same oprawki żarówek (chyba że masz ledy??) na wypadek zwarcia lu braku styku. Dodatkowo kable idące do kierunków. Może byc gdzie urwany.
    Nie lekceważ masy. Powinna być ciągnięta kablem(!) z reguły zielonym. Sprawdź miejsca gdzie są zaciśnięte dwa kable do jednej złączki.

  • #20 18 Cze 2013 22:27
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Jutro sprawdze w dzien kable, natomiast masę(czarny kabelek)od akumulatora podpiąłem pod pokrywe zaworów a zielony kabelek (masa)seryjnie jest podpięty między stalową a alumuniowa częścia ramy(na łączeniu).Mogę jutro wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda.

  • #21 18 Cze 2013 22:53
    jack63
    Poziom 40  

    Nie ważne jak to obecnie wygląda! Ważne jak ma to być połączone aby dobrze działało.
    Każda masa, każdego źródła i odbiornika je wymagającego ma być ciągnięta KABLEM. Najlepiej jak wszystkie kable masy są złączone w jednym punkcie - z reguły na ramie. Jak nie ma takiej możliwości, to robimy dwa, trzy punkty i łączymy je ze sobą grubym kablem. Rama i inne metalowe elementy mają tylko służyć jako WIESZAKI do kabli a nie przewodzić prąd!

  • #22 19 Cze 2013 22:21
    Jarrek7
    Poziom 12  

    Witam, znalazłem zielony kabel od masy i złączyłem go z masa od akumulatora i sytuacja jak by trochę się polepszyła gdyż prawy kierunek działa jak wciśnie się ok.5 razy klakson i potem działa bez zarzutu. Po dłuższym postoju problem nawraca więc szukałbym coś na połączeniu klakson a prawy kierunkowskaz ale nie wiem jeszcze co sprawdzać.
    Do tego rozebrałem dziś i przeczyściłem styki od przerywacza i w momencie kiedy prawy kierunkowslaz nie działa słychać cichsza i nie równa prace przerywacza.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME