Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190 - Brak ładowania, nie wzbudza się alternator

dawid512 11 Jun 2013 21:36 6747 12
  • #1
    dawid512
    Level 32  
    Witam serdecznie forumowiczów.

    Przewertowałem masę tematów ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

    Wygląda to tak:



    Stacyjka na pozycję II brak kontrolek ( nie licząc tej od ręcznego).
    Jeżeli akumulator jest naładowany auto pali ale:
    - napięcie na akumulatorze lekko ponad 12V czyli brak ładowania ale... wystarczy przegazować autko i już mamy ponad 14V i ładowanie.
    Gasimy auto i wszystko ok pod warunkiem że napięcie nie spadnie lekko poniżej 13V wówczas znów brak kontrolek.

    Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora.
    Owszem pali się.

    Po przełączeniu stacyjki na pozycję II na przewodzie od alternatora (D+, cienki przewód) mamy lekko ponad 10V. Przy braku zapłonu rezystancja między D+ a masą waha się w granicach 300 ohm. Po przegazowaniu na D+ mamy już ponad 14V i jest ładowanie jest.

    Dodam że gdybym miał miejsce, czas itd już dawno zająłbym się alternatorem.
    Chciałbym się tylko dowiedzieć czy już czas na regeneracje, przegląd alternatora czy może wina leży po stronie połączeń itd.

    Pozdrawiam Dawid.
  • #2
    ShakeAll
    Level 20  
    Przerabiałem podobny przypadek u siebie, kontrolka ładowania się nie paliła, nawet na nie pracującym silniku. Na niskich obrotach ładowania nie było, natomiast po przekroczeniu około 2,5 tys. obrotów pojawiało się i miało prawidłową wartość.

    Przyczyną był urwany czy też upalony jeden przewód wychodzący z alternatora.
    Sprawdź dokładnie wszystkie przewody wychodzące z alternatora.
  • #3
    dawid512
    Level 32  
    Sprawdzałem wszystkie (całe dwa :) ) i są w porządku. U mnie żadna kontrolka się nie zapala albo działają wszystkie albo żadna, no nie licząc tej od ręcznego.
  • #4
    ShakeAll
    Level 20  
    Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach
    Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp.
    Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
  • #5
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam. Nie będzie dobrze dopóki po włączeniu zapłonu nie pali się kontrolka ładowania. Sprawdź bezpiecznik i kostkę stacyjki. Pozdrawiam.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście rocznika nie znamy, o silniku nic nie piszesz. Szczotko-trzymacz wraz z regulatorem zdejmujesz bez wyciągania alternatora. Zobacz czy są szczotki i za pomocą lusterka obejrzyj pierścienie na wirniku.
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    Nie ma kontrolek, nie ma wstępnego wzbudzenia.
    Stacyjka, kostka przy zegarach, zaśniedziałe bezpieczniki.
    Ożyją kontrolki i ładowanie wróci.

    Miałem to auto, w sumie nadal mam, ale już zdekompletowane.
    Bezpieczniki starego typu, lubią śniedzieć, to że nie są spalone nie znaczy że kontaktują.

    Skoro po przegazowaniu ładowanie masz i jest ok, i już potem się trzyma, to alternator zostaw w spokoju.
  • Helpful post
    #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego, czytaj dokładnie
    dawid512 wrote:
    Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora.
    Owszem pali się.
    :
    Winny zatem jest alternator.
  • #9
    Karaczan
    Level 41  
    Jeśli faktycznie kontrolka się pali to do sprawdzenia regulator i diody wzbudzenia.
    Z bardzo rzadka podobne objawy daje jak ktoś wrzuci w kontrolkę żarówkę W3W zamiast W5W. Ale wtedy powinna się choć jarzyć. Chyba że ktoś tam wstawił leda.
    300Ohm to że tak powiem kurewsko dużo jak na żarówkę w obwodzie.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Karaczan wrote:
    jak ktoś wrzuci w kontrolkę żarówkę W3W zamiast W5W
    Wtedy kontrolka może się żarzyć przy sprawnym alternatorze w czasie pracy. Przy zgaszonym silniku i włączonym zaplonie będzie normalnie świecić.
  • #11
    dawid512
    Level 32  
    Sprawdziłem i zabezpieczyłem praktycznie wszystko jeśli chodzi o przewody. Rozebrałem nieco alternator i praktycznie brak szczotek na regulatorze. Jest tam również rezystor o rezystancji ok 300 ohm. Podmienię regulator na nowy i zobaczymy.

    Co ciekawe jeśli z D+ alternatora podłączonym do masy przekręcę na zapłon to mam wszystkie kontrolki i jest ok a jeśli bez tego podłączenia to brak jakiejkolwiek kontrolki i ładowania.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dawid512 wrote:
    Co ciekawe jeśli z D+ alternatora podłączonym do masy przekręcę na zapłon to mam wszystkie kontrolki i jest ok a jeśli bez tego podłączenia to brak jakiejkolwiek kontrolki i ładowania.
    Normalne.
  • #13
    dawid512
    Level 32  
    Po sprawdzeniu bezpieczników, kostki stacyjki i innych części instalacji okazało się że problemem był regulator napięcia. Dziękuję za pomoc :)