Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa pistoletu do lakierownia proszkowego

11 Cze 2013 23:48 4050 13
  • Poziom 9  
    Poszukuje schematu budowy pistoletu do lakierownia proszkowego, a dokładnie jak podłączyć elektrodę dodatnią do pistoletu.
    Gdy buduje się pistolet tarciowy z rurki teflonowej to uziemia się przedmiot malowany i co z plusem, pozostaje wolny, czy uziemiamy też pistolet.
    Czy generatorem wysokonapięciowym może być cewka samochodowa, która chyba daję napięcie pulsacyjne czy ma to wpływ na malowanie.
    Jestem laikiem z elektryki proszę o wyrozumiałość
  • Poziom 16  
    jest kilka opisów budowy takiego pistoletu w sieci, ale trzeba szukać na angielskich stronach pod hasłem diy powder coating.
    cewka samochodowa od bidy by się pewnie nadała ale musiał byś dorobić jakiś układ np na ne555 załączający i rozłączający ją aby wygenerować wysokie napięcie na wyjściu. Ew. jeśli samochodowa nie będzie generować wystarczająco wysokiego to można pokombinować z transformatorem ze starego TV.

Dodam jeszcze, że jeżeli jesteś laikiem to odradzał bym zabawę wysokimi napięciami. Do nieszczęścia niewiele trzeba...
  • Poziom 16  
    Sam kondensator nie wystarczy. Zrob na ne555 to będziesz miał pewność że będzie to dobrze działać. Są w sieci nawet schematy jak zrobić przetwornicę prostą pod taki pistolet. Piszę ze smarkfona więc ciężko mi podać konkretny link ale szukaj pod hasłem negative ion generator
  • Poziom 9  
    Dziękuje.
    Zastosuje raczej cewkę od skutera ma około 30 kV małe gabaryty i przewód wysokiego napięcia i cenę zjadliwą.
    Co do ne 555 to jako nowicjusz w elektronice poproszę o link do jakiegoś schematu, te które znalazłem sterują wszystkim i są skomplikowane.
    Nie potrzebuję nawet regulacji jak będę miał około 50Hz to super, a wzrok nie wyłapie przerwy.
    Zasilanie zrobię 12 V DC.