Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Epox - wymiana kondensatorów

12 Cze 2013 11:37 1638 5
  • Poziom 31  
    Mam wybrzuszone kondensatory
    a) 5x - 3300uF 6.3V
    b) 1x - 1500 uF 6.3V

Moje pytanie dotyczy ich wymiany, jak widać na zdjęciu
    a) czy wymieniać wszystkie nawet te trzy które sa dobre.
    Są w dwóch miejscach

Inna sprawa to sposób wymiany, otóż czytałem że są dwa popularne sposoby:
    a) odlutowanie nóżek od spodu płyty
    b) zostawienie nóżek i miażdżenie cęgami starych kondensatorów; dolutowanie nowych kondensatorów

Wydaje się że u mnie tylko pierwsza opcja wchodzi w grę. Tam jest po prostu za ciasno. Jestem amatorem jeśli chodzi o ten temat. Proszę o wskazówki, i inne zalecenia.

Lutownica to S3-0,8-1 TYP LT-75

Proszę o moderację jeśli post umieściłem w złym miejscu

• PCBway
  • Poziom 43  
    Witam,
    kuferekczasu napisał:
    Mam wybrzuszone kondensatory
    a) 5x - 3300uF 6.3V
    b) 1x - 1500 uF 6.3V

Moje pytanie dotyczy ich wymiany, jak widać na zdjęciu
    a) czy wymieniać wszystkie nawet te trzy które sa dobre.
    Są w dwóch miejscach
    należy wymienić wszystkie jak są one tam połączone ze sobą równolegle - omomierz do ręki i sprawdzić.
    Jak dobre i pojedyńcze, to wymiana nie jest konieczna.

kuferekczasu napisał:
    Inna sprawa to sposób wymiany, otóż czytałem że są dwa popularne sposoby:
    a) odlutowanie nóżek od spodu płyty
    b) zostawienie nóżek i miażdżenie cęgami starych kondensatorów; dolutowanie nowych kondensatorów

Wydaje się że u mnie tylko pierwsza opcja wchodzi w grę. Tam jest po prostu za ciasno. Jestem amatorem jeśli chodzi o ten temat. Proszę o wskazówki, i inne zalecenia.

Lutownica to S3-0,8-1 TYP LT-75

Proszę o moderację jeśli post umieściłem w złym miejscu

Porządna lutownica - minimum 50W - i o tak szerokim grocie aby podgrzewać jednocześnie oba wyprowadzenia.