Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault trafic - pływanie auta

maly ksawo 12 Jun 2013 13:10 11322 37
  • #1
    maly ksawo
    Level 8  
    witam mam problem z moim renault trafic od pewnego czasu auto zaczęło nie równo się prowadzić pływa po drodze zostały wymienione sworznie, końcówki drążków, tuleje na wahaczach, gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, amortyzatory niby 65% a efektów nie widać morze ktoś wie gdzie jest przyczyna takiego zachowania auta z góry dzięki za dobre rady
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    krocze
    Level 25  
    Do sprawdzenia tuleje na tylnej belce.
  • #4
    maly ksawo
    Level 8  
    witam na stacji diagnostycznej powiedział ze tył jest ok ale to wyraźnie ucieka mi przód
  • #5
    markslew
    Level 27  
    Łożyska kolumny Macphersona całe?
  • #6
    maly ksawo
    Level 8  
    łożyska o których mowa zostały wymienione
  • #8
    maly ksawo
    Level 8  
    tego jeszcze nie sprawdzaliśmy ale napewno sprawdzę i dzięki za radę
  • #9
    diodabg
    Level 30  
    a jaki masz rozmiar opon ? może są za wysokie i też będzie pływał...
  • #11
    diodabg
    Level 30  
    czyli standart . sprawdz te przednie sanki i zamień koła tył z przodem może problem tkwi w oponach !
    opony oczywiście wzmacniane 'C' ?
  • #12
    maly ksawo
    Level 8  
    sanki sprawdzę na pewno a koła już zamieniałem i nic nie dało

    tak opony są C

    a mam takie pytanie żeby sprawdzić sanki trzeba opuszczać silnik czy da się jakoś inaczej?
  • #13
    bryku
    Level 12  
    Cześc sprawdzałeś poduszki przednich amortyzatorów, może one są zerwane w aucie moje żony tak było gdy wjechała kołem w dziurę, zerwało poduszkę i auto latało po całej drodze. Mój ojciec też tak miał, jeżdził do tysiąca mechaników sprawdzali na szarpakach, kazali wymienić prawie całe przednie zawieszenie i nic, a pojechał do jednego szpeca która od razu powiedział, że to poduszki, zostały wymienione i auto jechało jak po szynach.
  • #14
    maly ksawo
    Level 8  
    Witam całe górne mocowanie amortyzatora było wymieniane ale dzięki za radę
  • #15
    diodabg
    Level 30  
    maly ksawo wrote:


    a mam takie pytanie zeby sprawdzic sanki trzeba opuszczac silnik czy da sie jakos inaczej?


    sprawdza się zwykłą brechą muszą być stabilne i bez luzów, gumy też muszą być całe. lepiej jak ktoś sprawdza kto ma doświadczenie ale jak będą luzne to sam się połapiesz... powodzonka
  • #16
    maly ksawo
    Level 8  
    witam poduszka amortyzatora jedna napewno została wymieniona a druga uznali że jest ok ale wymienię w poniedziałek dla pewnosci a co sądzicie o amortyzatorach może to w nich tkwi przyczyna
  • #17
    markslew
    Level 27  
    maly ksawo wrote:
    a co sadzicie o amortyzatorach moze to w nich tkwi przyczyna


    Gdyby były wybite to by autem bujało na dziurach góra-dół jak na łódce a koła wpadały by w rezonans. A Tobie to to auto myszkuje rozumiem? Czyli szukaj luzów.

    Poza tym pokręć kierą przez okno lekko prawo-lewo od położenia środkowego i patrz kiedy koła nadążą za ruchem kierownicy. Sprawdzisz tak luz sumaryczny ukł. kierowniczego.
  • #18
    nodzy
    Level 18  
    Witam, tak się zastanawiałem nad twoim problemem i Mam kilka moim zdaniem istotnych pytań. Jaki jest rok prod. reni? Czy końcówki drążków były wymienione z powodu wybicia czyli luzu w układzie kierowniczym?Czy sprawdzono gniazdo końcówki w goleni (owal) Czy była po wymianie końcówek ustawiana zbieżność? Czy auto ściąga podczas jazdy ? Czy sprawdzono przy wymianie sworzni gniazda, czy nie mają wybicia owalnego?.
    Luzy w układzie kierowniczym dosyć łatwo wykryć ,tak jak radził kolega Markslew, luz na wybitej goleni już nie bardzo, trzeba dużej siły i sprawnego oka. To spore auto wystarczy mały luz i będzie pływało lewo prawo. Maglownica mam nadzieję jest ok i była sprawdzona.
  • #19
    maly ksawo
    Level 8  
    czesc rok jest 2003 końcówka lewa miała luz tak jak i sworzeń z lewej strony ale wymieniłem z obydwu stron i wszystko zostało sprawdzone właśnie auta nie sciąga a koła reagują nawet przy delikatnym ruchu kierownicy zbieżność oczywiście była ustawiona tylko jest tak na równej nawierzchni auto jakby lepiej sie prowadziło problem wraca na nie równej nawierzchni
  • #20
    markslew
    Level 27  
    maly ksawo wrote:
    problem wraca na nie rownej nawierzchni


    Czyli wyboje dziury itp. czy koleiny?
  • #21
    maly ksawo
    Level 8  
    na jednej i na drugiej nawierzchni jest tak samo
  • #22
    diodabg
    Level 30  
    może autko jest po wypadku i puścił jakiś spaw ! może kielichy amortyzatorów pływają ? sprawdz pod tym względem...
  • #23
    nodzy
    Level 18  
    maly ksawo wrote:
    amortyzatory niby65%

    Nie ma siły coś jest uszkodzone, albo to przegapiliśmy bo uważamy że jest sprawne .
    Oprócz sprawdzenia sanek,i kielichów zostały podłużnice, Jak wszytko jest ok spróbował bym sprawdzić amorki i sprężyny w prosty sposób. Czasami te testy na trzęsiawce nie oddają prawdy. Można kupić takie gumy spiralne które wkłada się pod sprężynę i usztywnia układ jak będzie jakaś zmiana podczas jazdy na dołkach na plus, to amorki lub sprężyny do wymiany. Montuje się to bardzo prosto. 15-20 minut 2 strony.
  • #24
    bryku
    Level 12  
    Jak będzie w poniedzialek wymieniał poduszkę nad amorkiem z przodu to sprawdż czy nie masz pekniętej której ze sprzeżyn, być może odpadł kawałek zwoju i auto stoi nie równo a co za tym idzie żle się prowadzi.
  • #25
    maly ksawo
    Level 8  
    witam poduszki pod amortyzatorem wymienione a efekt jest taki jak był tak ze nic się nie zmieniło nie wiem czego szukać dalej
  • #26
    janek1815
    Level 38  
    Przyjrzyj się sprężynom dokładnie czy czasem nie pękła. Ja wymieniłem co prawda w inny aucie kilka rzeczy bo też latało na boki po drodze i przez przypadek zauważyłem pękniętą sprężynę tzn. brakowało jej około 10 cm u góry.
  • #27
    nodzy
    Level 18  
    Ja bym podjechał na stację kontroli pojazdów dał Panu z obsługi ze 2 dychy i niech przejedzie ścieżkę, wpakował się z nim do kanału i jeszcze raz sprawdził luzy poprzeczne i wzdłużne zawieszenia( przód i tył). Oczami i rekami to za wiele nie sprawdzisz. Jak wszytko ok to ponownie sprawdzenie ustawienia kątów, ciągle coś rozbierasz i wymieniasz więc i geometria się zmienia. jak jest ok to wpakował bym gumy pod sprężyny o których ci pisałem wcześniej wzmocnisz układ jeżeli trochę kiepski jest. Przypomnij sobie kiedy zaczął tak pływać, czy to było stopniowo czy od razu ,może po jakiejś wymianie czegoś?. Ale zrobisz jak uważasz powodzenia w diagnozie.
  • #28
    maly ksawo
    Level 8  
    witam własnie to pan z stacji diagnostycznej robił cały test a po każdej wymianie była ustawiana zbieżność ale pojadę jeszcze raz a co do sprężyn to są całe na 100% już i tak nie wiem za co mam się zabrać cały czas myślę co mogło zostać pominięte
  • #30
    krocze
    Level 25  
    Przecież pisał, że sprawdzał. Aczkolwiek, powiem krótko - przyłożyć się konkretnie do tego sprawdzenia na stacji diagnostyczne i znajdzie się usterkę. Poświęcić tylko temu odrobinę czasu i chęci, albo zmienić diagnostę. U mnie powodem pływania była tuleja na tylnej belce. Potrafiło zarzucić jak na morzu. Do tego pęknięty trzpień wahacza ukryty w tulei.