Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUZUKI BURGMAN AN400 - Przerywa przy 3 tys obrotów.

12 Cze 2013 14:24 5904 14
  • Poziom 12  
    Witam
    Chce wam opisać problem z którym walczę w moim an400 Burgman z 2004 roku wtrysk
    Mianowicie.

    Skuter na wolnych obrotach pracuje ładnie na wysokich to samo
    Jednak przy około 3 tys się dławi.
    Co może być tego przyczyną.
    Grzebałem trochę sam
    i uszczelniłem wszystko wymieniłem filtr powietrza na Malossi jak i na oryginalny i nic to nie dało.
    Do tej pory na próbę wymieniłem
    sterownik (komputer)
    cewkę z kablem i kopułką
    świece
    filtr powietrza



    Odłączyłem na próbę
    sonda lambda
    czujnik położenia przepustnicy (potem i ustawiałem na nowo )
    czujnik ciśnienia powietrza



    sprawa wydała się prosta gdy odłączyłem czujnik ciśnienia powietrza to skuter zaczął pracować równo przy około 3000 rpm
    Lecz po wymianie na inny czujnik problem wrócił
    Pomyślałem sobie że może fartem kupiłem uszkodzony czujnik
    Wiec postanowiłem wymienić w innym działającym burgmanie mój czujnik ciśnienia powietrza i tamten Burgman chodził prawidłowo .
    Czy ktoś może mi pomóc ?

    Załączam nagranie na youtube

    Link
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Witam
    Chciałem zapytać czy były regulowane luzy zaworowe i jakie ma ciśnienie sprężania.
    Pozdrawiam
    JO
  • Poziom 12  
    skuter po remoncie 2000 przebiegu
    zawory byly regulowanie po 1000
    sprezanie mial 7.7
  • Poziom 42  
    Jak na silnik po remoncie te 7.7 szałem nie jest. Powinno być ok 10 Bar. Zależy też jak i czym mierzone.
    Jakąż to kopułkę wymieniłeś?
    Napisz więcej o tym dławieniu. Film się zacina a po za tym nie wiadomo ile gazu dawałeś.
    Jak pod obciążeniem? Szczególnie "góra".
    Czy poza wymianami elementów robiłeś jakieś próby. Np. przytykanie wlotu powietrza. Wiem że to wtrysk, ale czasami takie proste testy pozwalają wyciągnąć kolejne wnioski.
  • Poziom 12  
    Remont robiony w sokol lublin.
    I tam mierzony
    Kopulka wymieniona na oryginalna razem z kablem i cewka od burgmana z 2005 roku.
    Dlawienie wystepuje na postoju bez obciazenia(wykluczam naped). Gaz ustawiam na rowne 3000.
    Jak od zera wezme gaz na 4-5 tys obrotow to wchodzi ladnie.
    W dol schodzi gez rowno.
    Tylko jak chce go ustawic na obroty 3000 to przerywa
  • Poziom 1  
    Hej,

    witam wszystkich. Wiem, że temat stary ale nie został rozwiązany.
    Mam identyczny problem. Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Też 'mam' ten sam problem. Na chwilę obecną jest rozwiązany połowicznie, bo podobno naprawa może trochę kosztować.

    W serwisie dowiedziałem się, że suzuki ma dodatkowy silniczek elektryczny kontrolujący otwarcie przepustnicy. W moim modelu z '06 przy przebiegu ponad 50000km chyba po prostu padł. Nie miałem czasu się tym zająć, czy zabrać go do wyspecjalizowanego serwisu, więc na chwilę obecną silniczek jest odłączony, co rozwiązało problem dławienia się silnika i utraty mocy przy 3000rpm.

    Jak będę miał chwilę, to dorzucę zdjęcia co trzeba odłączyć. Po odłączeniu silniczka pozostaje tylko zdjąć gumowego węża, włożyć palce do przepustnicy i otworzyć ją na stałe na 100%. Nie zauważyłem problemów przy odpalaniu silnika przy jesiennych 5 stopniach z rana, ani zwiększonego poziomu spalania - średnia cały czas ~4.8l. Jedyną upierdliwością jest kontrolka FI która uniemożliwia resetowanie tripa.

    Jak ktoś ma pomysł do kogo mogę się z tym zgłosić w Warszawie i okolicach, to proszę o sugestie.
  • Poziom 9  
    Mam chyba to samo - przy stałej jeździe przy 3 tys. obrotów szarpie, dławi się. Silnik po remoncie - żarł olej, teraz jest w porządku. Poza tym nieszczęsnym szarpaniem.
    Czy ktoś zna odpowiedź ? christales? Gdzie jest ten dodatkowy silniczek sterujący przepustnicą ?

    Dziękuję z góry.
  • Poziom 10  
    2 kwestie.
    Mierzenie ciśnienia sprężania mija się z celem, dlatego, że te silnik wyposażony jest w mechanizm odprężający (compression release mechanism). Jest to ustrojstwo na wałku rozrządu działające w oparciu o siłę odśrodkową.
    Tu należy sprawdzić przedmuchy takim urządzeniem, które przez kryzę podaje powietrze do cylindra - czy większa różnica ciśnienia przed i za kryzą, tym przedmuch większy > co daje pogląd na kondycję silnika.

    Przerywanie przy niewielkich wychyleniach przepustnicy spowodowane jest niewłaściwym ustawieniem TPSa. Trudno pozbyć się tego całkowicie,ale warto poeksperymentować.
  • Poziom 9  
    szupi - tak, TPS to jest ciekawy trop, ustawiałem zgodnie z wyświetleniami, ale może warto jeszcze podziałać.
    Ostatnio przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł, że może się coś dziać na etapie przenoszenia napędu - może np. sprzęgło odśrodkowe jest zużyte, lub nierówno łapie? Wtedy na takim etapie dołączania mogłoby się ślizgać lub łapać za wcześnie szarpiąc skuterem. Jeśli charakterystyka pracy sprzęgła by się zmieniała w trakcie obrotu w dzwonie - to przy jednostajnym otwarciu przepustnicy raz silnik byłby bardziej raz mniej obciążony - prawda?
  • Poziom 10  
    @Beszot, u mnie jest delikatne poszarpywanie przy 3 tys. myślałem, że to silnik, ale przyjrzałem się ostatnio i to chyba jednak napęd. Faktem jest, że niskie prędkości obrotowe sprzyjają niestabilnej pracy napędu. Raz, że sprzęgło nie jest jeszcze do końca zaciśnięte, dwa to fluktuacje obrotów singla mogą powodować np. że korektor momentu podnosi pasek, dodatkowo wselkie niedoskonałości napędu to uwypuklają. Pytanie czy na stopce centralnej przy 3 tys obrotów też przerywa, czy jest spoko.

    Pytania poboczne związane z remontem.
    1. Jaki remont robiłeś w związku z olejem?
    2. Tylko pierścienie czy szlif?
    3. Jaki miałeś przebieg?
    4. W jakim stanie był tłok cylinder i pierścienie?
    5. Jeśli nie szlifowałeś cylindra to robiłęś honowanie przed wymianą pierścieni?
    6. Jakie pierścienie założyłeś? Oryginały, zmienniki?
    7. Jak wygląda teraz kwestia zużycia oleju? Dalej coś bierze?
  • Poziom 9  
    Ja jestem już wyczulony - i mam wrażenie, że po przejechaniu mostu i odcinka drogi do pracy z V ok 100 km/h kiedy zjeżdżam na skrzyżowaniu i znów przyspieszam niemal od zatrzymania (pasy) - to jest idealnie. Ale to po chwili się kończy. Nie wiem co to sugeruje - na co mogłaby mieć wpływ - jazda przez 5 minut z 6 tys. obrotów, otwartą mocniej przepustnicą?

    Na stopce centralnej nie widzę żadnych zakłóceń , ale sprawdzę na świeżo dziś.

    Tak sobie myślę, że jeśli sprzęgło jest zużyte i te "szczęki" np. mają opory (rdza itd), lub są zjechane na amen to może zarówno przy przyspieszaniu nierówno dochodzić do dzwonu, jak i może ciut się spóźniać z wysprzęgleniem przy tych 2 tys. Lub stożki może mają zużyte bieżnie, lub opory na wałkach.

    Masz rację , że niska kultura pracy singla ma wpływ przy niskich obrotach. Przydałoby się przejechać jakimś Burgmanem 400 z ostatnich lat, w stanie fabrycznym, bo może gonię za jakąś urojoną awarią i Burgman szarpie zawsze.

    jak spadnie śnieg rozkręcę napęd i zobaczymy. Najlepiej gdyby sprzęgło w widoczny sposób padło - jest najtańsze.



    Pytania poboczne związane z remontem.
    1. Jaki remont robiłeś w związku z olejem?

    Wymiana tłoka i oczywiście pierścieni. Szlif cylindra. Wiem, że cylinder był zużyty, ale nie mam danych z mierzenia. Na "zamku" pierścieni była zbyt duża przerwa - 0,46, norma to 0,3

    2. Tylko pierścienie czy szlif?
    3. Jaki miałeś przebieg?

    Nieznany. tzn. na liczniku miał chyba 45 tys. jak go kupiłem. To by mniej więcej pasowało, bo ponoć te silniki robią 40 tys. do remontu, jeśli ktoś nie zarżnie ich prędzej. Mam wrażenie, że mój skuter sporo jeździł po autostradach czyli szybko - a wysokie obroty to duże zużycie oleju
    - austriackie naklejki z 4 bodaj lat). Jest zagranicy, w Polsce ktoś nim jeździł 2- 3 lata. I sprzedał jak zobaczył, że żre olej - oczywiście ja usłyszałem , że zużywa w normie. Trudno, nic się nie znałem, teraz sam mógłbym doradzać. Znalazłem patenty na usmażoną ozdobną końcówkę wydechu, na wejście diagnostyczne, na połamane zaczepy , itd, itp.

    4. W jakim stanie był tłok cylinder i pierścienie?

    Cylinder - nie pamiętam, ale poszedł na szlif. Pierścienie - na zamku było 0,46, norma to 0,3

    5. Jeśli nie szlifowałeś cylindra to robiłęś honowanie przed wymianą pierścieni?

    Był szlif

    6. Jakie pierścienie założyłeś? Oryginały, zmienniki?

    Wszystko oryginały - kolega miał jakąś zniżkę.

    7. Jak wygląda teraz kwestia zużycia oleju? Dalej coś bierze?[/quote]

    Nie bierze, ale zużywa. Przez pierwsze miesiące tego sezonu miałem wrażenie, że w ogóle nic nie ubywa, ale jednak poziom się zmniejszył później. Może na wiosnę jeździłem asekurancko. Wysokie obroty też mają wpływ. Nie wiem ile musiałem dolać, ale mam wrażenie, że w ciągu 4500 km jakie w tym roku przejeździłem (90 proc. miasto, do pracy, zakupy itp) dolałem z 300 - 350 ml. Nie więcej.
    Z forumowych opinii wynika, że generalnie ten silnik lubi olej zassać, więc ten rezultat mnie niepokoi. Przed remontem przejechanie 100 km po trasie z prędkością 110 powodowało, że bagnet ledwo się na końcu moczył. Teraz nadal mam wrażenie, że pogonienie go na dłuższym dystansie z prędkością licznikową 120 - wzmaga zużycie w mały, ale zauważalny sposób.


    Generalnie te silniki mają złe opinie, jeśli w ogóle myśleć o Burgmanie to roczniki 2010 i nowsze. Ponoć coś poprawili. Ale jak to mój kumpel znający motocykle mówi - "to złom tkwiący myślą techniczną w latach 80." :-) Ma trochę racji.
  • Poziom 25  
    Czujnik położenia przepustnicy czy jest potencjometryczny?
  • Poziom 9  
    harlejowiec napisał:
    Czujnik położenia przepustnicy czy jest potencjometryczny?


    Tak. To mocowany na stałe element (ale z możliwością regulacji położenia względem korpusu dolotu) z okrągłym gniazdem na płytkę wychodzącą z przepustnicy.
    Regulacja odbywa się tak, że włącza się obwód diagnostyki (należy zewrzeć dwie zworki w gnieździe łącza) i wtedy na wyświetlaczu przebiegu obserwować poziome kreski. Są trzy - dolna, środkowa i górna, trzeba tak ustawić czujnik względem korpusu, by wyświetlała się środkowa.
    jest tu pewne pole niedokładności, ale nie wiem , czy może mieć jakiś dramatyczny wpływ na całość. Ale może ma i właśnie go doświadczam.
  • Poziom 9  
    Nowy trop - proszę o sugestie

    Otóż - jeżdżę nawet teraz, do pracy. Dystans około 12 km, ale temperatury są rano poniżej 10 stopni. Wieczorem w sumie też. I chodzi o wiele lepiej! Zarówno na początku jak i pod koniec jazdy. Silnik przez 20 minut jazdy, w tym kilka kilometrów z prędkością 100 km/h 5 tys. obrotów na pewno się rozgrzewa. Co powoduje, że teraz kultura pracy się polepszyła? Temperatura zasysanego powietrza? jest niższa, więc ma to wpływ np. na zawartość tlenu?
    Jeśli tak - to w lato mieszanka jest za bogata? Czy wtrysk do wymiany? inny czujnik (czujnik temperatury w airboxie już wymieniłem)? Świeca o innej temperaturze pracy?
    Co wam przychodzi do głowy?