Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUZUKI BURGMAN AN400 - Przerywa przy 3 tys obrotów.

mkapi 12 Cze 2013 14:24 4956 6
  • #1 12 Cze 2013 14:24
    mkapi
    Poziom 12  

    Witam
    Chce wam opisać problem z którym walczę w moim an400 Burgman z 2004 roku wtrysk
    Mianowicie.

    Skuter na wolnych obrotach pracuje ładnie na wysokich to samo
    Jednak przy około 3 tys się dławi.
    Co może być tego przyczyną.
    Grzebałem trochę sam
    i uszczelniłem wszystko wymieniłem filtr powietrza na Malossi jak i na oryginalny i nic to nie dało.
    Do tej pory na próbę wymieniłem
    sterownik (komputer)
    cewkę z kablem i kopułką
    świece
    filtr powietrza



    Odłączyłem na próbę
    sonda lambda
    czujnik położenia przepustnicy (potem i ustawiałem na nowo )
    czujnik ciśnienia powietrza



    sprawa wydała się prosta gdy odłączyłem czujnik ciśnienia powietrza to skuter zaczął pracować równo przy około 3000 rpm
    Lecz po wymianie na inny czujnik problem wrócił
    Pomyślałem sobie że może fartem kupiłem uszkodzony czujnik
    Wiec postanowiłem wymienić w innym działającym burgmanie mój czujnik ciśnienia powietrza i tamten Burgman chodził prawidłowo .
    Czy ktoś może mi pomóc ?

    Załączam nagranie na youtube

    Link

    0 6
  • #2 14 Cze 2013 20:58
    JO
    Poziom 11  

    Witam
    Chciałem zapytać czy były regulowane luzy zaworowe i jakie ma ciśnienie sprężania.
    Pozdrawiam
    JO

    0
  • #3 15 Cze 2013 19:54
    mkapi
    Poziom 12  

    skuter po remoncie 2000 przebiegu
    zawory byly regulowanie po 1000
    sprezanie mial 7.7

    0
  • #4 15 Cze 2013 21:39
    jack63
    Poziom 42  

    Jak na silnik po remoncie te 7.7 szałem nie jest. Powinno być ok 10 Bar. Zależy też jak i czym mierzone.
    Jakąż to kopułkę wymieniłeś?
    Napisz więcej o tym dławieniu. Film się zacina a po za tym nie wiadomo ile gazu dawałeś.
    Jak pod obciążeniem? Szczególnie "góra".
    Czy poza wymianami elementów robiłeś jakieś próby. Np. przytykanie wlotu powietrza. Wiem że to wtrysk, ale czasami takie proste testy pozwalają wyciągnąć kolejne wnioski.

    0
  • #5 16 Cze 2013 23:37
    mkapi
    Poziom 12  

    Remont robiony w sokol lublin.
    I tam mierzony
    Kopulka wymieniona na oryginalna razem z kablem i cewka od burgmana z 2005 roku.
    Dlawienie wystepuje na postoju bez obciazenia(wykluczam naped). Gaz ustawiam na rowne 3000.
    Jak od zera wezme gaz na 4-5 tys obrotow to wchodzi ladnie.
    W dol schodzi gez rowno.
    Tylko jak chce go ustawic na obroty 3000 to przerywa

    0
  • #6 04 Sie 2015 12:40
    rower331
    Poziom 1  

    Hej,

    witam wszystkich. Wiem, że temat stary ale nie został rozwiązany.
    Mam identyczny problem. Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

    Pozdrawiam

    0
  • #7 30 Wrz 2015 06:28
    christales
    Poziom 1  

    Też 'mam' ten sam problem. Na chwilę obecną jest rozwiązany połowicznie, bo podobno naprawa może trochę kosztować.

    W serwisie dowiedziałem się, że suzuki ma dodatkowy silniczek elektryczny kontrolujący otwarcie przepustnicy. W moim modelu z '06 przy przebiegu ponad 50000km chyba po prostu padł. Nie miałem czasu się tym zająć, czy zabrać go do wyspecjalizowanego serwisu, więc na chwilę obecną silniczek jest odłączony, co rozwiązało problem dławienia się silnika i utraty mocy przy 3000rpm.

    Jak będę miał chwilę, to dorzucę zdjęcia co trzeba odłączyć. Po odłączeniu silniczka pozostaje tylko zdjąć gumowego węża, włożyć palce do przepustnicy i otworzyć ją na stałe na 100%. Nie zauważyłem problemów przy odpalaniu silnika przy jesiennych 5 stopniach z rana, ani zwiększonego poziomu spalania - średnia cały czas ~4.8l. Jedyną upierdliwością jest kontrolka FI która uniemożliwia resetowanie tripa.

    Jak ktoś ma pomysł do kogo mogę się z tym zgłosić w Warszawie i okolicach, to proszę o sugestie.

    4