Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikiem krokowym w Audi 90

Adrian Rozborski 03 Mar 2005 12:19 3217 20
  • #1 03 Mar 2005 12:19
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam
    Mam pytanie dotyczące Audi 90, silnik 2,3 benzyna z mechanicznym wtryskiem, auto z roku 1990. Pisałem już wcześniej o silniku krokowym, tzn. o jego ewentualnym uszkodzeniu. Ale z racji tego, że taki silniczek nowy kosztuje 1700zł, a używany bardzo ciężko dostać mam jeszcze jedno pytanie:
    Czy w tym modelu Audi silnik krokowy biegu jałowego jest sterowany z czujnika tempratury?
    Pozdrawiam

    0 20
  • #2 04 Mar 2005 12:44
    firdy
    Poziom 21  

    Silnik krokowy sterowany jest od kompa i temperatura ma duże znaczenie. Ale czy czyściłęś ten silnik.

    0
  • #3 04 Mar 2005 15:31
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Ale tu jest wtrysk mechaniczny i nie ma komputera, dlatego się zastanawiam czy gdy wymienie czujnik temperatury to coś to da.

    0
  • #4 04 Mar 2005 15:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 04 Mar 2005 16:00
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Chodzi mi o silniczek krokowy, który steruje obrotami silnika na biegu jałowym i przy zimnym silniku dozuje odpowiednio więcej powietrza. W poniedziałek mogę podać symbol tego silniczka.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 04 Mar 2005 20:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Mar 2005 14:53
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Mam pytanie do kolegi
    W jaki sposób jest sterowany ten zawór? Bo chciałbym zlokalizować przyczynę usterki i nie wiem skąd jest sterowanie. A przy załączonym zaworze silnik ma 2 tyś. obr. Narazie jeżdżę na odłączonym zaworze, dostroiłem troche wolne obroty i jakoś jeździ ale jak jest zimny to ma za niskie obroty i muszę go trzymać na gazie aż sie troszkę rozgrzeje. Jeżeli możesz mi pomóc to bardzo proszę.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 07 Mar 2005 15:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Mar 2005 15:28
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Pytanie do ELEKTRIT:
    Właśnie sprawdziłem w aucie i u mnie są tylko dwa przewody tam dochodzące.
    A propo mojej usterki to może opisze jak to się zaczęło to może coś ci to powie:
    Gdy go kupiłem 2,5 roku temu wszystko było ok, ale po jakimś roku czasami gdy puszczałem go na luz to silnik zatrzymywał się przy ok 2 tyś.
    obr/min i po kilku sekundach opadał do normalnych orotów. Tak się działo przez pół roku ale nie zwracałem na to uwagi do momentu, gdy te obroty zatrzymały się na 2 tyś. obr/min i tak już zostało. Być może to ci coś podpowie
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #10 07 Mar 2005 15:42
    ketiow
    Poziom 12  

    jezeli sa dwa przewody to jest odzielne urzadzenie sterujace prace na biegu jałowym i oddzielne do sterowania zapłonu a zawór jest sterowany bezposrednio z tego zespolu wyglada jak duzy przekaznik zawór jest serowany przebiegiem prostokatnym

    0
  • #11 08 Mar 2005 08:43
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    A gdzie tego zprzekaźnika szukać?

    0
  • #12 08 Mar 2005 18:19
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Ketiow ma rację sterownik regulatora biegu jałowego wyląda jak podwójny przekażnik znajduje się po lewej stronie nad pedałem sprzęgła.
    Oczywiście żeby mógł regulować obrotami musi kilka informacji do niego dochodzić m.in.temperatura silnika, obroty,styk biegu jałowego,styk pełnego otwarcia przepustnicy.

    0
  • Pomocny post
    #13 08 Mar 2005 18:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #14 08 Mar 2005 18:26
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Do "E" widzę że czuwasz.

    0
  • #15 09 Mar 2005 15:33
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam ponownie
    Mój silnik jest typu K-Jetronik. Mam jeszcze jedno pytanko związane z tym przekaźnikiem: czy w sytuacji, gdy on się zepsuje są takie objawy jak u mnie czy auto po prostu zgaśnie?
    Jeżeli mógłbym prosić jeszcze jakiś przybliżony symbol tego przekaźnika to byłoby super.
    Tymczasem wielkie dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

    0
  • #16 09 Mar 2005 16:16
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Niestety co model auto to inny sterownik.

    0
  • #17 10 Mar 2005 08:25
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego przekaźniczka? Jeżeli nie to ile kosztuje taki?

    0
  • Pomocny post
    #18 10 Mar 2005 21:12
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przez regulator po włączeniu zapłonu płynie prąd około 500mA można go zmierzyć.Jeżeli nie to może być przerwa lub brak zasilania.Szukałbym bardziej prozaicznej usterki.

    0
  • #19 11 Mar 2005 15:27
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Mam pytanie do Stanisława:
    Co masz na myśli mówiąc, że szukałbyś bardziej prozaicznej usterki? Gdzie mogę jej szukać?

    0
  • #20 11 Mar 2005 21:16
    manta
    Poziom 39  

    Fałszywe powietrze to najczęstsza przyczyna , układ zasilania jest ściśle powiązany z układem odpowietrzania,uszkodzona uszczelka korka wlewu oleju sprawiała podobne problemy,tutaj proponuje szukać rozwiązania.

    0
  • #21 14 Mar 2005 14:41
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam ponownie!
    Sprawdziłem styk wolnych obrotów- jest sprawny. Zamieniłem zawór wolnych obrotów na taki sam- usterka nie ustąpiła. Sprawdziłem też czujnik temperatury ale i to nie przynisło efektów. Zajrzałem więc jak radził jeden z kolegów na te przekaźniki nad pedałem sprzęgła no i faktycznie znajduje się tam jeden dość spory rozmiarami i dochodzi do niego wiele przewodów. Spisałem z niego wszystko co się da i podaje to niżej. Czy to jest możliwe żeby ten sterownik się zepsuł? A jeżeli tak to ile może kosztować taka wymiana?
    Podaję jego dane: VDO 262 12V
    412.214/003/001
    447907393B

    0