Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 390 - Modulator ebs

majsster 12 Cze 2013 19:12 8916 38
  • #1 12 Cze 2013 19:12
    majsster
    Poziom 22  

    Man tga 390 błąd (oś środkowa napędowa) zawór regulacji lewego koła taki błąd pokazuje tester texa, czujniki abs w porządku sprawdziłem opór jest taki sam jak koła prawego, brak napięcia na modulator chce sprawdzić teraz wiązkę ale jest trochę tych kabli. Gdybyś ktoś zorientowany wiedział która to wtyczka idzie w skrzynce łączeniowej z przodu byłbym wdzięczny. Przepraszam że tak chaotycznie napisałem ale brak czasu. Pozdrawiam :)

  • #2 12 Cze 2013 21:54
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Podaj nr. błędu odczytany z deski .

  • #3 12 Cze 2013 22:35
    majsster
    Poziom 22  

    Błąd który się wyświetla to 03240-00.

  • Pomocny post
    #4 13 Cze 2013 07:19
    daro111
    Poziom 31  

    Padła Ci szyna CAN do modulatora lub zasilania.Trzeba "prześwietlić " instalację.Sprawdź ciągłość wiązki modulatora pod obciążeniem.
    Nr kostki do kabiny to 1548.

  • #5 13 Cze 2013 17:05
    majsster
    Poziom 22  

    Sprawdziłem wiązkę (4 przewody) pod obciążeniem wszystkie dobre. Lecz po wykasowaniu błędu napięcie wraca na modulator wystarczy tylko później nacisnąć na pedał hamulca i natychmiast ginie po czym pojawia się błąd. Więc wiązka 100% sprawna, sprawdzałem napięcie które wychodzi z modulatora na czujniki klocków z lewej strony jest +5 a z prawej nic nie ma, więc chyba to modulator jest uszkodzony

  • #6 13 Cze 2013 21:47
    daro111
    Poziom 31  

    Jeżeli CAN i zasilania ok, to tak jak kolega pisze modulator do wymiany.

  • #7 13 Cze 2013 21:50
    majsster
    Poziom 22  

    Gdyby jakiś czujnik był uszkodzony np. ten od zdarcia klocków tez by były takie objawy ?

  • #8 13 Cze 2013 22:22
    daro111
    Poziom 31  

    Nie.System zgłasza brak komunikacji (wymiany danych) z modulatorem tylnej osi strona lewa.
    Prawdopodobnie coś posypało się w modulatorze.Gdyby uszkodzenia były w czujnikach ABS,czujnikach zużycia klocków to generowany byłby inny błąd.Tu ewidentnie ECU EBS nie "może się dogadać" z modulatorem.A czy w parametrach (Texa) jest podgląd na tylny modulator? Są jakieś parametry ? Można wysterować modulator,zrobić test ciśnień , itp. ?

  • #9 14 Cze 2013 16:27
    majsster
    Poziom 22  

    Wysterować nie można, test ciśnień można zrobić ale się coś wiesza :/ aha podczas jazdy manem sprawdzałem czy jest widoczna prędkość kół tylnych leczy wynosi cały czas 0.

  • #10 14 Cze 2013 17:44
    daro111
    Poziom 31  

    Czyli wychodzi na to że modulator do wymiany.

  • #11 14 Cze 2013 18:51
    majsster
    Poziom 22  

    Dzięki za pamoc :) gdy wymienie modulator napisze czy pomogło, pozdrawiam :)

  • Pomocny post
    #12 21 Cze 2013 17:09
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Masz możliwość skasować pamięć błędów bezpieczeństwa ?? Miałem kiedyś w TGA podobny problem i wymiana modulatora nic nie działało. Dopiero kasowanie pamięci bezpieczeństwa pomogło.

  • #13 21 Cze 2013 22:09
    majsster
    Poziom 22  

    Klient na razie odjechał bez wymiany tego modulatora pilna trasa. Hmm a jeżeli chodzi o tą pamięć bezpieczeństwa to nie bardzo wiem o co chodzi.

  • #14 22 Cze 2013 08:55
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Kasowanie można wykonać Man Cats2 albo TEXA w wersji TruX29
    (aktualizacja z kwietnia tego roku)

  • #15 22 Cze 2013 14:48
    daro111
    Poziom 31  

    Skasować błędy można ,ale najpierw muszą być usunięte usterki które zgłasza system,potem system musi zarejestrować poprawną pracę elementów które wcześniej zgłaszał (czyli wykonać test ciśnień oraz test jazdy,w zależności od usterek).Jeżeli wszystko będzie ok wtedy uda się usunąć błędy bezpieczeństwa,oczywiście do tego potrzebny odpowiedni sprzęt.

  • #16 22 Cze 2013 19:14
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    darro nie do konca zgodze sie ze by mozna bylo saksowac błedy bezpieczeństwa to muszą byc usunięte wszystkie usterki i do tego musi przechodzic test ciśnień i test jazdy. Osobiscie mialem taki przypadek, ze wlasnie modulator nie dawal znaku zycia, nie pokazywal ciśnień nie wspominając o zasterowaniu i teście jazdy a wlasnie po skasowaniu ramki bezpieczeństwa modulator ożył i do dzisiaj ma sie dobrze. Sprawdzalismy to na 2 modulatorach (oba byly martwe) i na 2 sterownikach.

    Po kasowaniu pamieci bezpieczeństwa modulator zaczął współpracowac i zaczął zgłaszać zupenie inne błedy zwiazane z czujnikami ABS oraz z czujnikami zużycia ale to byly typowe usterki latwe do usunięcia.

  • #17 22 Cze 2013 19:54
    daro111
    Poziom 31  

    saron22 napisał:
    nie do konca zgodze sie ze by mozna bylo saksowac błedy bezpieczeństwa to muszą byc usunięte wszystkie usterki i do tego musi przechodzic test ciśnień i test jazdy.

    Po części masz rację ,ale wszystko zależy od rodzaju usterki.Nie miałem przypadku by błąd "fizycznie aktywny" można było usunąć bez usunięcia przyczyny.Owszem jeżeli błąd takowy wystąpił chwilowo (z jakichś powodów) , a obecnie nie występuje to tak jak piszesz z powodzeniem da się go usunąć.Co do konieczności przeprowadzenia testu ciśnień i testu jazdy,to będzie raczej dotyczyć EBS 5 a tu chyba będzie EBS 2.

  • #18 22 Cze 2013 20:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    daro111 napisał:
    Nie miałem przypadku by błąd "fizycznie aktywny" można było usunąć bez usunięcia przyczyny.


    A ja wlasnie mialem taki przypadek.

  • #19 16 Paź 2013 21:34
    majsster
    Poziom 22  

    Witam, przepraszam za odkopanie tematu, dzisiaj dopiero założyłem modulator po regenracji i nadal jest to samo, texa widzi bład "zawór regulacji koła tylnego lewego", w parametrach wszystkie ciśnienia stoją po naciśnięciu hamulca tzn. wszystkie 0.0 a tylko prawe 0.6 bar ale się w ogole nie zmienia. Chyba będe musiał wysłać klienta tam gdzie maja sprzęt do wykasowania błędów bezpieczeństwa ponieważ mam texe ale bez aktualizacji z tego roku. Pozdrawiam

  • #20 16 Paź 2013 21:56
    daro111
    Poziom 31  

    A ile wynosi rezystancja na wył. zapłonie na szynie CAN między modulatorem tylnym a jednostką EBS ?

  • #21 16 Paź 2013 22:10
    majsster
    Poziom 22  

    A ile ma wynosić ? Bo jutro sprawdzę jak coś.

  • Pomocny post
    #22 17 Paź 2013 07:18
    daro111
    Poziom 31  

    Ok 60 ohm. Jak będzie ok to trzeba po wymianie modulatora zrobić "brake test pedal" i skasować błędy bezpieczeństwa.Jeżeli wszystko zagra powinno być po problemie.

  • #23 09 Lut 2014 13:34
    majsster
    Poziom 22  

    sterownik podmieniony i nadal to samo :/ patrząc w paramtery nadal nie pokazuje prędkości kół oraz ciśnień jedynie na prawym tylnym kole pokazuje stale 0.6 bara, jutro puszczę obok drugą wiązkę i zobaczę co będzie bo pomysłów brak, chyba że modulator który wcześniej wymieniałem jest walnięty. Jakby ktoś dysponował schematem to byłbym wdzięczny.

  • #24 09 Lut 2014 19:57
    diablo23248
    Poziom 25  

    Ano właśnie... "Regenerowany" modulator... Masz gwarancję, że był sprawny?

  • #25 09 Lut 2014 20:18
    majsster
    Poziom 22  

    Klien sam kupował modulator i podobno z pewnego źródła, nadal czekam na pinout sterownika i modulatora.

  • #26 10 Lut 2014 19:19
    svavecone
    Poziom 23  

    "Błedy bezpieczeństwa " jeżeli wystąpia chociażby raz to odcinają wadliwy modulator i EBS nie wysyła napięcia na wadliwy komponent ,więc jeżeli byłeś w stanie bez kasowania teje pamięci zobaczyć jakiekolwiek parametry z modulatora to oznacza że "bład bezpieczeństwa" nie wystąpił .
    Koszt pociągniecia nowego 4 żyłowego przewodu do modulatora jest znikomy ,dla pewności nie zaszkodzi :) .

  • #27 26 Lut 2014 17:41
    majsster
    Poziom 22  

    przewód podmieniony a modulator jak nie żyje tak nie żyje :/ błąd 03240-00 a w ffr 03179-08, już nie mam powoli siły...

  • Pomocny post
    #28 26 Lut 2014 18:50
    daro111
    Poziom 31  

    W/g mnie wychodzi że 3 rzeczy wchodzą w grę ECU, instalacja i modulator tylnej osi.
    Z tego co piszesz wszystkie 3 rzeczy były podmieniane lub zmieniane.
    Wychodzi na to że któraś z tych rzeczy trafiła ci się uszkodzona i skłaniał bym się tu do modulatora.
    Dobrze by było mieć "dawcę" i sprawdzić sobie podzespoły na sprawnym układzie EBS.

  • #29 26 Lut 2014 20:29
    majsster
    Poziom 22  

    Albo pamięć błędów bezpieczeństwa tak jak kolega Saron22 pisał, tylko nikogo nie znam z mancatsem..

  • #30 26 Lut 2014 20:34
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    A jakie okolice ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME