Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1.9 tdi, 115 k, 2002 rok-nagły brak mocy

piotrpiotr2007 12 Jun 2013 20:02 11994 16
  • #1
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    Witam wszystkich,
    kłopotów mojego Szarana ciąg dalszy. Posiadam Szarana 2002 rok, 1.9 tdi 115 koni, przebieg 286 tyś km.
    Parę dni temu podczas dłuższej jazdy szaran nagle stracił moc. Max 120 jak się rozkula i to wszystko. Ponowne zapalenie auta nic nie dało. Dodam że słyszę turbinę jak chodzi. Rano jak zapalam jest ok, przejadę jakieś 10km,auto się zagrzeje i z powrotem brak mocy. Sprawdzałem wszystkie węże podciśnienia jest ok, wypiąłem wężyk z gruchy, przytkałem palec i nie leci powietrze...
    Zastanawiam się czy ta gruszka nie jest do wymiany. Dziś wjeżdżając do garażu zaczął kopcić ale tak delikatnie. A nie było tego wcześniej. Przepraszam było ale przy 254 tyś km padł mi pompowtryskiwacz i musiałem wymienić cały silnik z turbiną,przy 260 tyś padło mi sprzęgło, a teraz znowu to.
    Czy ktoś z kolegów miał taki przypadek? zastanawiam się też czy nie jest to przyczyną zatkanego katalizatora bo też tak dziwnie zaczął głośniej chodzić,
    pozdrawiam wszystkim i czekam na jakieś wskazówki
  • #2
    Vissox
    Level 10  
    Radzil bym podłączyć go pod komputer, wtedy bedziesz wiedział czy problem leży w turbinie, czy musisz szukać dalej. Podłączałeś podciśnienie pod gruche?
  • #3
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    jeszcze nie podłączałem go pod komputer, pewnie jutro podjadę i sprawdzę go. miałem kiedyś tak w A6 i padła grucha
  • #4
    Vissox
    Level 10  
    A sprawdzałeś czy na wirniuku turbiny sa jakieś luzy?
  • #5
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    nie sprawdzałem bo jest tam tak ciężko że masakra, nie mam podnośnika. leżałem dziś pod nim i wąż z intercoolera był miękki przy zapalonym silniku
  • #6
    Vissox
    Level 10  
    A po zdemontowaniu filtra powietrza i wyciągnięciu węża z turbiny (bodajże do turbiny przykręcony wąż na śrube Torxa 35-45 i lepiej nie ułamać plastikowego ucha, który dość często zostaje lamany.)
  • #7
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    też jest bardzo ciężko, ledwo rękę włożyłem żeby wyjąć wężyk z gruchy
  • #8
    Vissox
    Level 10  
    To zostaje wjazd na kanał/podnośnik i podłączenie pod kompa.
  • #9
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    chyba tak, ale martwi mnie te delikatne dymienie, mam nadzieje że to nie znowu pompowtrysk
  • #10
    krocze
    Level 25  
    Może być przepływomierz powietrza, może też być wtrysk, po prostu silnik pracuje w trybie awaryjnym.
  • #11
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    czyli generalnie wszystko może być,
  • #12
    matimon22
    Level 25  
    A tu tyle tematów o VAG i błędach z ni8m związanych...Proszę zrobic porządną diagnostyke komputerową z odczytem błędów, bloków mierzonych i analizą logów.
  • #13
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    dziś znaleźć porządnego fachowca to chyba graniczy z cudem,
    każdy biega z kabelkiem i tylko błędy potrafią odczytać i skasować serwis olejowy.
    jestem z Katowic może ktoś zna naprawdę maniaka który zna się na elektronice?
  • #14
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    Witam ponownie,

    dziś rozebrałem egr wraz z rurą dolotową. Byłem w szoku, cały egr z zaschniętą sadzą, rura dolotowa pełna sadzy. Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Wyczyściłem wszystko jak należy, poskręcałem i auto dalej nie jedzie, zmieniłem przepływkę i bez zmian. Dodatkowo zaczął kopcić na niebiesko (spalony olej) i kolega powiedział mi że turbina padła, choć ją slyszę. Podobno ta turbina jest ze zmienną geometrią i ma dwa wirniki i być może jeden się zatarł.
    Co o tym myślicie Panowie?
  • #15
    Vissox
    Level 10  
    Radze oddać turbine do regeneracji, jeśli jeszcze nie jest za puźno na naprawe, w innym wypadku będziesz musiał kupić nową.
  • #16
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    jutro chce oddać ją do warsztatu żeby mogli swierdzić co tam się dzieje
  • #17
    piotrpiotr2007
    Level 9  
    Witam ponownie wszystkich,
    koledzy w moim sharanie padł czyjnik doładowania ciśnienia numer czujnika: 038906051B, a błąd wyskoczył na kompie: 17564. Założyłem nowy czujnik i auto rwie się do przodu samo :), skończyło się kopcenie.
    dziękuję wszystkicm za pomoc, temat do zamknięcia

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze że jeden warsztat chciał dobierać się do turbiny, drugi warsztat mówił że silnik zatarty. A ja rozwiązałem problem za 35 zł :)