Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corolla E15 - Falowanie obrotów 1.6 benzyna.

12 Cze 2013 22:33 5382 4
  • Poziom 27  
    Witam.
    Od pewnego czasu jestem posiadaczem Corolli E15 z silnikiem 1.6 benzyna.
    Zastanawia mnie 1 fakt, na który nie uzyskałem jeszcze jednoznacznej odpowiedzi przeszukując internet.
    Sprawa dotyczy falowania obrotów silnika w tym że pojeździe.
    Gdy silnik jest rozgrzany i jedziemy na 2 biegu przy obrotach ok 2000, po puszczeniu pedału gazu, samochód nie zwalnia.
    Zaczyna to robić po dobrych kilkunastu sekundach.
    To samo dzieje się przy przełączaniu biegów.
    Po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła prze kilka sekund obroty pozostają na tym samym poziomie.
    To samo dzieje się na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji.
    Silnik faluje od 800 do 1100 RPM.
    Silnik po prostu żyje własnym życiem... :D
    Większość odpowiedzi to TTTM, to jest chyba TenTypTakMa?
    Spotkałem to na wielu forach.
    Czy ktoś mógł by mi rzeczowo wyjaśnić to zjawisko?. :cry:
  • Poziom 24  
    Witam. Mamy rozumieć iż kupiłeś auto w takim stanie?

    arktik1 napisał:
    Większość odpowiedzi to TTTM, to jest chyba TenTypTakMa?
    Spotkałem to na wielu forach.

    Siedząc przed kompem fury nie naprawisz. Byłeś na kompie, błędy sprawdzone?

    arktik1 napisał:
    Czy ktoś mógł by mi rzeczowo wyjaśnić to zjawisko?

    Nie sądzę, każdy pszypadek jest inny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Byłem w TOYOTA, żadnych błędów nie stwierdzili.
    Cytuję mechanika:
    "Panie ta to jeszcze chodzi normalnie, żeby pan widział nową Avensis, taka uroda toyoty proszę pana"
    Wystąpił mi timeout w mózgu po tej konsultacji.
    Wyczyściłem już przepustnicę zamierzam przemyć przepływomierz.
    Zauważyłem że z boku przepustnicy jest śrubka regulacyjna zalana żywicą.
    Ktoś wie do czego ona jest?
  • Poziom 25  
    arktik1 napisał:
    Większość odpowiedzi to TTTM, to jest chyba TenTypTakMa?

    Raczej - TaToyotaTakMa

    Opisywany przez Ciebie problem z utrzymującymi się obrotami po zdjęciu pedału gazu to bardzo częsta usterka w Toyotach, nawet w starszych seriach E12. TMP tłumaczył to kiedyś jako dbanie komputera auta o katalizator, a pomóc na jakiś czas miało zresetowanie komputera, który dobiera pracę silnika na podstawie analizy stylu jazdy kierowcy.
    ASO napisał:
    "Duża ilość powietrza jaka jest pompowana przez katalizator podczas zwalniania powoduje gwałtowny spadek jego temperatury. Katalizator przestaje być efektywny."
  • Poziom 27  
    Czyli nie da się nic zrobić?
    Jak zresetować komputer?