Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 1.9 TDI BLS - Wymiana rozrządu - gdzie w Szczecinie

witold świerzyński 13 Jun 2013 14:54 12579 20
  • #1
    witold świerzyński
    Level 17  
    Witam,
    Zbliża się zalecany termin wymiany rozrządu (120k) i w związku z tym mam pytanie; Czy ktoś z kolegów mógłby polecić w Szczecinie serwis, który łaczy w sobie trzy cechy; cena, jakość, gwarancja ? Zdaję sobie sprawę, że za jakość trzeba zapłacić ale może nie najwyższą cenę :)
    Mam nadzieję, że tym pytaniem nie łamię zasad forum. Jeżeli tak jest proszę o odpowiedź na e-mail aby nie stosować kryptoreklamy.
    Dziekuję i pozdrawiam,
    Witek
  • #3
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Niby łatwe a jednak trudne pytanie. Ja wybrałbym warsztat/zakład/mechanika, nawet "sąsiada zza płotu", bylem dostał gwarancję na tą usługę. Telefon w dłoń, internet masz i w czym problem? Jeśli nadal nie będziesz wiedział, pojedź z trzema różnymi taxówkami na piwo, na drugi koniec Szczecina, w ten sam sposób wróć do domu, z tym, że po drodze rozmawiaj z kierowcami taxi - oni najlepiej będą wiedzieli :D . No jak Ci doradzić, skoro tak wiele jest warsztatów/mechaników i jeden może być lepszy od drugiego?
  • #4
    konrad98-47
    Level 21  
    najlepiej w warsztacie samochodowym gdzie robią mechanikę i elektronikę.
  • #5
    witold świerzyński
    Level 17  
    Dziękuję koledzy za podpowiedzi.
    Próbowałem podpytać znajomych ale żaden nie "podpiął" sie pod konkretny warsztat, ponieważ zawsze było coś nie tak i wszyscy szukają.
    Dotąd sprawdziłem autoyzowane VW i okoliczne warsztaty po części korzystające z odstarszających cen tych pierwszych ale i w nich ceny różniły się nieznacznie.
    Słyszałem, że ten typ silnika jest całkiem przyjemny do roboty i cena nie powinna być wysoka a tu wszędzie dość grubo.
    Preferuję raczej elektronikę niż mechanikę ale zrobiłem, już co nie co i pomyślałem, że zainwestuję w blokady i zrobię sam... Z dugiej jednak strony czytam forum i widzę wiele "ofiar" zbytniej pewności siebie dlatego zanim zdecuduję sie na ten krok wolę sprawdzić - a nóż znajdę warsztat, który zrobi porządnie i nie zedrze.
    Pozdrawiam,
    Witek
  • #6
    stomat
    Level 37  
    Jak jesteś za Szczecina to może lepiej poszukać za granicą, w Polsce 99% mechaników to partacze.
  • #7
    witold świerzyński
    Level 17  
    No może nie 99% ale zdarzają się jak w każdym zawodzie..
    Ktoś kiedyś napisał, że typowe usługi, jak np. wymiana rozrządu jest tam tańsza niż u nas w kraju ale trudno się z niemieckim serwisem skontaktować. Z językiem niemieckim nie jest u mnie dobrze a adresu email nie uświadczysz.
  • #8
    T5
    Admin of Cars group
    Pewnie że do niemiec. Pracowałem tam trochę w różnych warsztatach i flamaster był często w użyciu przy wymianie rozrządu.A po za tym dobrzy mechanicy w niemczech to Polacy :)
  • #9
    konrad98-47
    Level 21  
    po co flamaster do rozrządu w vw są oryginalne znaki.Później robi się po kimś takim i nie wiadomo co on nakombinował.Najlepiej i najpewniej jest na fabrycznych.
  • #10
    witold świerzyński
    Level 17  
    Ok, czyli pozostaje autoryzowany serwis lub wymiana samemu...
    Czy możecie mi napisać w punktach jakie narządzia, blokady powinienem zebrać aby wymienić rozrząd? Jak mam to zrobić sam to chcę to zrobić jak należy.
    Czy do tej czynności potrzebuję kanału? Mam wszystkie klucze nasadowe i płaskie ale nie mam klucza dynamometrycznego, może czas zakupić :D
    Dziękuję za wszelkie uwagi.
    Pozdrawiam,
    Witek
  • #11
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    witold świerzyński wrote:
    Czy do tej czynności potrzebuję kanału?

    Kanału Ci nie potrzeba, za to dwa podnośniki. Jednym dźwigasz samochód, drugim silnik, jak już będziesz odkręcał górne mocowanie (poduchę) silnika. Zejdzie Ci pewnie cały dzień, ale zrobisz ;)
  • #12
    witold świerzyński
    Level 17  
    Ok. będę walczył sam w sobotę. Narzędzia i części zakupione. Mam tylko jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Czy przed nakręceniem nakrętki rolki prowadzącej i napinacza należy smarować szpilkę niebieskim klejem czy wystarczy odpowiedni moment?
  • #14
    witold świerzyński
    Level 17  
    Ale te szpilki są wkręcone w blok i stanowią zarazem oś stałą dla napinacza i rolki prowadzącej (chyba nie wymienia sie tych szpilek o ile nie są uszkodzone). W komplecie z opisywanymi rolkami są jedynie nakrętki ale bez wstępnie naniesionego kleju i zastanawiam się czy powinny być wkręcone na klej. Na filmikach dostępnych w sieci nikt nie nanosi kleju...Chyba, że to tylko instruktaż.
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    witold świerzyński wrote:
    Ale te szpilki są wkręcone w blok i stanowią zarazem oś stałą dla napinacza i rolki prowadzącej
    Jak są wkręcone to i można je bez problemy wykręcić.
    Szpilki są zawsze w zestawach.Kupując części pojedynczo są tylko nakrętki.
    Z drugiej strony odważny jesteś.
    U mnie zestaw rozrządu z wymianą kosztuje tysiaka.650 graty i 350 robocizna.
    Pochwal się tymi strasznymi cenami :D
  • #16
    witold świerzyński
    Level 17  
    Hmm... Kupiłem co prawda też zestaw ale oryginał VW i tam szpilek nie było.
    Ale sprawdziłem i faktycznie niektórzy dostawcy tacy jak RUVILLE mają szpilki w zestawie. Ciekawe swoja drogą czy warsztaty dokonują ich wymiany :)
    Widać jednak na zdjęciach, że klej na tych szpilkach naniesiony jest tylko na część gwintu wkręcanego w blok.
    Co do cen; komplet -pasek, napinacz, rolka, pompa - zakupiłem za kwotę 545 zł (oryginał VW). Ceny w ASO ksztłtują się na poziomie 1500 zł a w pozostałych wrsztatach, które udzielały pisemnej gwarancji najniższą była 1200 zł.
    Doszedłem do wniosku, że nawet inwestując w potrzebne narzędzia, w tym 2 klucze dynamometryczne i tak będę do przodu.
    Pochwalę się postępami :)
  • #19
    witold świerzyński
    Level 17  
    Witam kolegów :)
    W sobotę nie wystartowałem, ponieważ nie doszły wszystkie narzędzia. Akcję przeprowadziłem wczoraj i mam nadzieję, że z sukcesem - autko odpaliło i jeździ :)
    Wszystko dokręcone odpowiednim momentem - to jednak zupełnie inna praca niż na czuja.
    Nie obyło się oczywiście bez niespodzianek :)
    1. Koło pasowe (osprzęt) przykręcone do wału przy pomocy śrub XZN - rozmiar 10 dla potomnych.
    2. Kłopot z wyjęciem prawej łapy (część przy silniku) - odkręciłem ale pozostawiłem lawirując wokół niej.
    3. Blokada rozrządu - pewnie chińska - bolec nie chciał wejść do końca i musiałem potraktować pilnikiem. Znacznik na kole wału nie pasował do znacznika na blokadzie - był jakby jej lustrzanym odbiciem. Sprawdziłem trzy razy zanim zdecydowałem, że inaczej nie będzie i zrobiłem znacznik na blokadzie.
    Reasumując, wymiana paska rozrządu nie jest czynnością skomplikowaną, pod warunkiem, że są wszystkie narządzia i blokady, ale dobranie się do niego to jednak kawałek roboty i spędziłem przy tym cały dzień dodakowo wymieniając dawno kulejący termostat.
    Do dźwigania silnika chyba najwygodniejszy jest podnośnik hydrauliczny (żaba) - nie wyobrażam sobie bez niego pracy.
    Oryginalnie, producent nie użył kleju przy nakrętkach rolki i napinacza więc ja też tego nie poprawiałem.
    Dziękuję wszystkim za pomoc :)

    Co do pytania grala 1 - Części zakupiłem na tej aukcji
    http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-skoda-vw-audi-seat-1-9-tdi-oryg-i3322411993.html
    Wszystko oryginalnie zapakowane w pudełeczkach i zaplombowane.
  • #20
    grala1
    VAG group specialist
    Teraz widzisz dlaczego wymiana rozrządu tyle kosztuje.
    To nie tylko robota ale jeszcze danie gwarancji na to.
    Co do kleju to zawsze go używam.
    Co do części to powiem Ci że ja bym się bał zakupić z allegro. Nigdy nie wiadomo czy to nie jakaś podróba a życie silnika zależy tu w dużym stopniu od tych części. Nie wiadomo też czy części będą pasowały.
    Kiedyś robiłem na częściach klienta ale już tak nie robię. Nie raz auto blokowało podnośnik bo coś nie pasowało i części nie wiadomo skąd więc na robotę gwarancji brak.
    Obok wybitych znaczków VW AUDI na częściach powinny być jeszcze znaczki producenta bo kto inny robi te części dla VW.
  • #21
    witold świerzyński
    Level 17  
    Przejechane 5k kilometrów kończy test :D Zakładam, że wszystko jest OK więc kończę temat.
    Dziękuję wszystkim za porady i uwagi.
    Pozdrawiam,
    W.