Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & Stratton 500 Series - nierówne obroty + czarny dym + benzyna w olej

13 Jun 2013 17:16 25188 24
  • Level 12  
    Witam,

    Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton seria 500.
    Niedawno podczas koszenia silnik mojej kosiarki udusiło, a po ponownym odpaleniu wydzielał czarny dym i pracował nierówno - odkręciłem świecę i przedmuchałem silnik za pomocą kilku pociągnięć sznurka.

    Po czym odpaliłem kosiarkę i zostawiłem ją w takim stanie, aż skończyło się paliwo - prze ten czas na przemian kosiarka pracowała równo, lub też po chwili wydzielała czarny dym i miała nierówne obroty.

    Gdy skończyło się paliwo, wymieniłem filtr powietrza na zupełnie nowy + wlałem paliwo od innego dystrybutora, niestety po odpaleniu kosiarka nadal ma nierówne obroty i wydziela czarny dym (co ciekawe po całkowitym wyciągnięciu filtra powietrza chodzi normalnie). Zostawiłem ją tak na kilkanaście minut, ale gdy nic się nie poprawiało zgasiłem ją, w obawie przed uszkodzeniem silnika.

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i jak to naprawić?

    EDIT:
    Spróbowałem odlać troszkę oleju i okazało się, iż jest on całkowicie czarny i śmierdzi benzyną (był wymieniany 2 koszenia wcześniej na nowy)

    Już sam nie wiem co może być przyczyną - kosiarka ma dopiero rok i już odmawia posłuszeństwa.

    Proszę o pomoc
  • User removed account  
  • Level 12  
    solo626 wrote:
    Membrana gaźnika do wymiany, poza tym chciałbym zobaczyć zdjęcie gaźnika, od dołu, po wykręceniu ze zbiornika.
    To że olej jest czarny to normalne, a silnik dostaje za dużo paliwa i stąd jego zapach w oleju.


    Witam, w poniedziałek kupię membranę i dodam zdjęcie gaźnika, gdyż w chwili obecnej jestem poza domem i nie mam możliwości go wykonać.

    Co do oleju, to mnie to zaniepokoiło, gdyż było on wymieniany 2 koszenia wcześniej na nowy, a stary, który spuszczałem po całym poprzednim sezonie miał ciemno-brązową barwę, natomiast ten obecny jest całkowicie czarny. To na pewno normalne?

    I w sumie jeszcze jedna rzecz - co spowodowało taki stan rzeczy - czy to mogło być źle paliwo? kosiarka ma dopiero rok, wcześniej nie było takich problemów, po prostu działała
  • User removed account  
  • Level 12  
    Zdobyłem zdjęcia gaźnika, oto i on:

    Briggs & Stratton 500 Series - nierówne obroty + czarny dym + benzyna w olej Briggs & Stratton 500 Series - nierówne obroty + czarny dym + benzyna w olej Briggs & Stratton 500 Series - nierówne obroty + czarny dym + benzyna w olej
  • User removed account  
  • Level 12  
    solo626 wrote:
    Wymień membranę .


    Wymieniłem membranę, przy okazji wymieniłem też olej na nowy i wyczyściłem świecę - kosiarka pochodziła dobrze z 10 minut i znów to samo - czarny dym z tłumika + nierówne obroty.

    Co teraz się może z nią dziać?
  • Level 23  
    1.Czy to jest na pewno czarny dym a nie niebieski?
    2.w tym modelu paliwo nie może przelać się do skrzyni korbowej, o ile jej nie przewracasz na boki lub do przodu.
    3.jaką masz fajkę świecy metalową?
  • Level 12  
    Co do dymu to jednoznacznie ocenić nie potrafię - jak odpalałem, to był czarny, ale też jak chodzi to jest on wtedy niebieski bardziej

    Fajka jest metalowa, a kosiarka nie była przewracana na bok, ani do przodu.

    Rozebrałem jeszcze raz gaźnik, by go przedmuchać - spod tej wewnętrznej siateczki wypadło mi to metalowe "kółeczko" (zaznaczone na czerwono na zdjęciu), a wypadło tak niefortunne iż nie jestem w stanie go zlokalizować - czy teraz czeka mnie wymiana gaźnika, czy też jest opcja dokupić tę część?

    Briggs & Stratton 500 Series - nierówne obroty + czarny dym + benzyna w olej
  • Level 23  
    -a czy ta kosiarka puszcza tak zwane "bąki" praca jest przerywana odstrzałami z tłumika? wcześniej i teraz
    Jest to na 99% główna dysza paliwowa ( osobiście nie spotkałem się z taką zazwyczaj jest to jednolity plastik)
    -dokupienie samego elementu gaźnika jest raczej nie możliwe :(
    -podsumowując nowy (używany sprawny) gaźnik pamiętaj tych śrubek od przykręcania do podstawy nie skręca się !@#$%^& bo gażnik się wygnie i ....
  • Level 12  
    nie puszcza "bąków" - silnik pracuje nierówno, ale nie ma odgłosów strzelania.

    Hmmm... zawsze te śrubki na chama przykręcałem, może to tego wina?
  • Level 23  
    mi się też tak raz zdarzyło i .... najczęściej ugina się od tyłu pompki (primera) pomiędzy dwoma śrubkami, przyłóż między otwory od strony dolnej suwmiarkę i sprawdź czy plastik nie zrobił "banana"
  • Level 12  
    złożyłem to wszystko i jeszcze raz odpaliłem i teraz stwierdzam iż dym zdecydowanie jest niebieski, nie czarny - gaźnik na 99% nie jest wygięty
  • Level 23  
    Przykro mi pisać ale niebieski dym oznacza tylko jedno..... pewnie na początku jeszcze jest ok ale w miarę rozgrzewania się jest coraz gorzej? .... silnik do wymiany:(
  • Level 12  
    Tak w ciągu 1 roku? - kosiarka ma dopiero rok - olej był wymieniany, nie byłą nadmiernie katowana, generalnie to chodziła bez żadnych problemów, aż do tego roku.

    W miarę rozgrzewania się jest inaczej - kosiarka zaczyna pracować co jakiś czas regularnie, a potem znów dostaje zadyszki
  • Level 23  
    Jak możesz to nagraj filmik z dźwiękiem arturbeny(malpa)o2.pl lub na forum. jak to wygląda z tym dymieniem.
  • Level 12  
    zaraz to zrobię - a powiedz mi jeszcze co ta suwmiarka ma do sprawdzenia, czy gaźnik nie jest krzywy - jak przełoże ja poprzez dwa otwory, to co to niby ma dać, bo tego nie rozumiem?
  • Level 23  
    Przykładasz po kolei między dwoma otworami na śrubki suwmiarkę od strony zbiornika i patrzysz czy środek nie odstaje (pomiędzy otworami) po prostu sprawdzasz przylgnie.
  • User removed account  
  • Level 12  
    Gaźnik jest prosty, sprawdziłem.

    Znalazłem też tę małą dyszę + przedmuchałem sprężonym powietrzem cały gaźnik, skręciłem z powrotem i teraz znów jest tak - kosiarka już nie dymi, chodzi nierówno, ale już znacznie mniej, a praktycznie nieznacznie (gdy trzyma się kosiarkę w rękach, za rękojeść, tak jak się kosi, to czuć jakby się jakiś wibrator trzymało - drgania przenoszą się na ręce)

    Już mnie całkowicie irytuje ten "sprzęt" - wcześniej miałem podobny wynalazek, aż w końcu kupiłem nową w nadziei, iż nie będzie problemów już, a tu po roku takie cuda się dzieją.

    Kosiarka nie była przechylana na bok, a co do dymu, to był czarny, co zresztą widząc po okopconym tłumiku.

    Macie może jeszcze jakieś rady, bo ja już się poważnie zastanawiam czy tego na złom nie wyrzucić, albo też nie podpalić :P
  • User removed account  
  • Level 12  
    Rozumiem wszystko, sęk w tym, że zaraz pow wymianie membrany i oleju (czyli dziś) kosiarka pracowała normalnie, skosiłem dwa pasy na równym terenie, bez żadnych kamieni itp, wszystko było ok, nagle kosiarka zacząłem dymić na czarno i pracować nierówno, zupełnie jak przed wymianą membrany, a więc chyba nóż się nie zmienił, czy też wał się nie skrzywił sam od siebie
  • Level 12  
    A powiedz mi, jak najlepiej to sprawdzić - tak "na oko", czy jest jakiś inny sposób?

    EDIT: Sprawdziłem dokładnie i po drugiej stronie pompki paliwa faktycznie gaźnik jest wygięty (taki "bananek" jak ktoś wcześniej wspomniał - bardzo niewielki, ale jednak jest).

    Co teraz mogę z tym zrobić?
  • Helpful post
    Level 27  
    Ale cuda czytam :) Przepraszam.
    Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym.
    Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas pracy silnika) albo jest ciut za wysoki stan oleju w silniku. Rocznych silników się nie wymienia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    puz219 wrote:
    Sprawdziłem dokładnie i po drugiej stronie pompki paliwa faktycznie gaźnik jest wygięty (taki "bananek" jak ktoś wcześniej wspomniał - bardzo niewielki, ale jednak jest).

    Co teraz mogę z tym zrobić?

    Nic z tym nie rób.
  • Level 12  
    helena33 wrote:
    Ale cuda czytam :) Przepraszam.
    Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym.
    Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas pracy silnika) albo jest ciut za wysoki stan oleju w silniku. Rocznych silników się nie wymienia.


    Zakleszczyłem dyszę lutownicą i faktycznie problem znikł - dzięki wielkie za pomoc.