Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera p11 144 2.0 td. B³±d 34 i 47 (czujnik wzniosu ig³y, czujnik wa³u)

Bartkos 14 Jun 2013 01:13 6903 5
Bosch
  • #1
    Bartkos
    Level 10  
    Witam.
    Tak jak w temacie, mam problem z b³êdami:
    34 - czujnik wzniosu ig³y na pierwszym wtryskiwaczu
    47 - czujnik po³o¿enia wa³u korbowego.

    Przyda³y by siê normy rezystancji oraz sposób pomiaru.

    Jutro do tego sprawdzê jeszcze przep³ywkê, ale tu parametry ju¿ znalaz³em:)

    Problem polega na tym, ¿e zapala siê check engine i co za tym idzie autko traci moc, a do tego na biegu ja³owym "faluj±" obroty.
    Wiem s± podobne tematy dotycz±ce obrotów oraz check, jednak nie odnalaz³em sposobu pomiary w/w parametrów, a przyda³y by siê do dok³adnej oceny sytuacji.

    Tak¿e by³bym wdziêczny za pomoc.
  • Bosch
  • #2
    jokerro
    Level 34  
    czujnik walu pod oscyloskop a czujnik wzniosu ok 100ohm.powyzej 110 ohm sterownik bedzie odbiera³ juz jako uszkodzony.generalnie przez niego auto traci moc.
  • Bosch
  • #3
    ladamaniac
    Level 39  
    Zreszt± P11 bez wa³u nie odpala. sprawd¼ do¶wiadczalnie przez odpiêcie wtyczki, jest u góry na g³owicy po stronie pasa¿era jak dobrze pamiêtam.
    Bêdzie pewnie tak, jak mówi Jokerro.
  • #4
    Bartkos
    Level 10  
    Wracaj±c do tematu.
    Skasowa³em wczoraj b³êdy, check zgas³. Autem przejecha³em ok 50 km, check znowu siê zapali³, jednak pokazuje ju¿ tylko jeden b³±d - 34. Ale obroty na biegu ja³owym "¶wiruj±" coraz bardziej i ju¿ nie da siê skasowaæ tego b³êdu.

    Wiec w wolnej chwili skupie siê na tym czujniku wzniosu ig³y.

    Ps. ko¶ mi podpowiedzia³, ¿e EGR mo¿e byæ zapchany, ale nie wiem czy braæ to w ogóle pod uwagê.

    Mo¿e kto¶ m±drzejszy doradzi:)
  • #5
    Wilkutb
    Level 1  
    Witam, mia³em takie same objawy i w moim przypadku konieczna by³a wymiana wtrysku steruj±cego. Wydaje mi siê ¿e u ciebie te¿ to powinno pomóc, sprawd¼ czy masz wtryski zexel czy bosch. Naczyta³em siê na ten temat sporo, buja³em siê po mechanikach, p³aci³em kilkukrotnie za diagnostyki bo przecie¿ ¿aden mechanik bez tego ani rusz, tyle ¿e w tym aucie nie ma lepszej metody jak spinacz, mechanicy w moim dieslu znale¼li czujnik spalania stukowego (b³±d 34 ale w benzynie), wiêc p³acenie komu¶ za diagnostykê to pomy³ka. Je¿eli musisz tym autem je¼dziæ to spróbuj odl±czyæ czujnik temperatury, przestanie szarpaæ i nie bêdzie gas³.
  • #6
    Bartkos
    Level 10  
    Witam. Problem zosta³ rozwi±zany.
    Wadliwy okaza³ siê wtrysk steruj±cy. Po jego wymianie wszystkie problemy zniknê³y tak¿e temat zamykamy.


    ps.
    W miedzy czasie walczy³em:
    z pal±cym siê kontrolk± stopu -uda³o siê:)
    z poduszkami - tak¿e siê uda³o:)
    alternatorem

    Tak¿e w razie problemów mogê spróbowaæ pomóc