Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.5TD - Przydusza podczas równej jazdy

Jules5 18 Jul 2013 12:14 18180 34
Przewód Toplex
  • #31
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Błędy są zapisane w pamięci, ale jeżeli przyczyna ustała, to silnik po włączeniu już nie wchodzi w tryb awaryjny...
    Myślę, że szczątki gumki przedostały się do pompy i tam mogły wpaść w dysze kalibracyjne elektrozaworów nastawników. Na zdjęciu brakowało sporych fragmentów gumki...
    Zawór powrotny pompy może być także podparty szczątkami gumki - on ustala ciśnienie wewnętrzne w pompie. A ciśnienie wewnętrzne decyduje o prawidłowej pracy nastawników dawki i kąta wtrysku. Nie pomyl z zaworem przelewowym pompki skrzydełkowej, zawór powrotny wkręcony jest od góry, a w jego korpus wkręcony jest przewód powrotny (obok zasilającego).

    Epic wymaga specjalnych dedykowanych mu testerów lub IDS-a, "ogólnowojskowe" wywalają błędy od czapy.

    No i pytanie - czy ten twornik z gumką który włożyłeś jest ok, skoro dedykowany do Epica jest jednak trochę inny?...
  • Przewód Toplex
  • #32
    Jules5
    Level 9  
    Udało mi się na oryginalnym tworniku zrobić gumkę identycznych kształtów jak w oryginale z silikonu samochod. (niebieski). Wygląda i działa dobrze. Ale już nie szarpie i nie dusi. Tylko mocy mu odjęło. Jeżeli coś wpadło do środka to czy dam radę sam to zrobić czy serwis?

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Czy lewe powietrze może powodować spadek mocy?
  • Przewód Toplex
  • #33
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jules5 wrote:
    Czy lewe powietrze może powodować spadek mocy?
    Ale gdzie te lewe powietrze masz?
    Jules5 wrote:
    jeżeli coś wpadło do środka to czy dam radę sam to zrobić czy serwis?
    Spróbuj wykręcić zawór powrotny - może tam jest jakiś syfek...
  • #34
    Jules5
    Level 9  
    Ostatnio jak chciałem wyczyścić podporę filtra paliwa to musiałem odkręcić przewód od płomieniówki, niestety nie chciał się wykręcić i troszkę skasowałem płomieniówkę, ale ona i tak nie działała, wkręciłem ją z powrotem. Może po moich walkach jakoś się rozszczelniła? Przewodu paliwa już nie wkręciłem. I tak płomieniówka do wymiany.

    wojciechjanusz wrote:
    Spróbuj wykręcić zawór powrotny - może tam jest jakiś syfek...


    Czy to jest ten zawór utrzymujący wewnętrzne ciśnienie, czy przelewowy?
  • #35
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jules5 wrote:

    Czy to jest ten zawór utrzymujący wewnętrzne ciśnienie, czy przelewowy?
    To jest zawór utrzymujący ciśnienie 0,5 bara wewnątrz pompy.
    Działa w prosty sposób - kulka ze sprężynką. Ale budowę ma nieco skomplikowaną, jest w nim kilka kanalików plus dyszka, dopływ z dwóch źródeł, jeden odpływ, dwa oringi.
    Jest o tyle ważne jego działanie, że ciśnienie wewnętrzne musi być dokładnie stabilizowane - paliwo jest czynnikiem wykonawczym (hydraulicznym) dla tłoczkowych nastawników dawki i kąta. Cokolwiek zakłóca te ciśnienie - np zapchana dyszka, zapowietrzenie, niedrożne zasilanie - czujniki pokazują złe pozycje nastawników i jest kociokwik z błędami.

    Warto go wykręcić i przedmuchać.

    Ale jeżeli coś wlazło w pompę, to jest problem...

    Jules5 wrote:
    troszkę skasowałem płomieniówkę, ale ona i tak nie działała, wkręciłem ją z powrotem. Może po moich walkach jakoś się rozszczelniła?
    Nie, to nie ma wpływu. Płomieniówka jest zasilana z podstawy filtra z kanału powrotnego z kolejnym zaworkiem kulkowym - wiec tam jest nadciśnienie i jeżeli jest nieszczelność, to by ciekło paliwo. Skoro nie cieknie, to układ jest szczelny.