Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opóżnianie zapłonu w skuterze 4t swap 125 piaggio x9 LC

Adrian-_- 14 Jun 2013 14:47 5010 11
  • #1
    Adrian-_-
    Level 9  
    Witam. Mam problem ze swoim skuterem , mianowicie mój skuter to kymco agility 50 4t w ,którym zrobiłem swap od piaggio x9 125. Problem polega na tym że oryginalnie w tym skuterze jest cewko-moduł z immobiliserem ,które są bardzo drogie więc przerobiłem z pomocą kolegi z innego forum na chiński moduł DC od skutera 4t zasilany prądem stałym z akumulatora. Skuter pali i jezdzi ,ale jest wyprzedzony zapłon. I teraz moje pytanie. Jak można go opóznić. Czy np. miedzy impulsatorem a modułem mogę załozyć potenjometr albo coś w tym stylu żeby mieć możliwość wyregulowania go w celu najlepszego efektu. Proszę Was o pomoc bo naprawde niewiem jak sobie z tym poradzić. Problem jest dość uciązliwy ponieważ trzeba długo go kręcić żeby odpalił i niema tyle mocy ile mieć powinien, a silnik jest w 100% sprawny , zawory wyrególowane. Dziękuję.
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Adrian-_- wrote:
    Czy np. miedzy impulsatorem a modułem mogę załozyć potenjometr albo coś w tym stylu żeby mieć możliwość wyregulowania go w celu najlepszego efektu. Proszę Was o pomoc bo naprawde niewiem jak sobie z tym poradzić. Dziękuję.


    Tak prosto się nie da - próbowałbym kombinować w kierunku zmiany kątowego położenia koła magnesowego względem cewki w impulsatorze (jesli jest magnetyczny, w przypadku optycznego - przemieszczenia przysłony).
  • #3
    Adrian-_-
    Level 9  
    próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry odstęp zachowywałem od koła magnesowego ( jest on magnetyczny ) tak jak jest oryginalnie. Próbowałem na 2 tych impulsatorach i nic:/
  • #4
    Adrian-_-
    Level 9  
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czy zostało mi to co opisał mi kolega wyżej?
  • #5
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Adrian-_- wrote:
    próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca


    Zostaje jeszcze zmiana fazy przez obrócenie koła magnesowego na wale - jakie tam jest mocowanie? Stożek i klin?

    Adrian-_- wrote:
    i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry


    Podobnoż bywają cewki o odwrotnym kierunku nawinięcia, wymagajace zamiany przewodów.
  • #6
    Adrian-_-
    Level 9  
    koło magnesowe jest zamocowane na klinie, ale wydaje mi się żeby inaczej ustawić koło magnesowe na wale to jest raczej nie wykonalne, bo nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Jutro pobawię się jeszcze raz w przestawieniu impulsatora. A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    między impulsatorem ,a modułem albo miedzy modułem , cewką wysokiego napięcia
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Adrian-_- wrote:
    nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał.


    Zrobi, tylko trzeba mieć nieżle wyposażony warsztat mechaniczny.

    Adrian-_- wrote:
    A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu?


    Można od zera zaprojektować zapłon cyfrowy...
  • #8
    Adrian-_-
    Level 9  
    Przepraszam że długo nie odpisywalem. Przenioslem impulsów względem koła magnesowego i pali od strzała i pracuje równo.
  • #9
    hmss
    Level 2  
    witam poszukuję schematu podłączenia chińskiego modułu 4T do silnika piaggio 125 4T.Jakie są straty na mocy poprzez zmianę modułu?

    Dodano po 22 [minuty]:

    siemka Adrianie podpowiedz jak założyć moduł 4T z chińczyka do piaggio 125 4T
  • #10
    Adrian-_-
    Level 9  
    Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. http://www.google.com/search?q=bananvandyk+modu%C5%82+dc&client=ms-android-sonyericsson&channel=bm&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-XtSU-_GIYe_ygPb0oLoDw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=320&bih=544&dpr=1.5

    Dodano po 9 [minuty]:

    To jest ten z pomarańczową obwodką. Impulsator (zielony kabelek dajesz odrazu pod moduł) . +12v kabelek z modułu prowadzisz do stacyjki żeby po przekreceniu stacyjki plynol prąd. Z modułu do cewki prowadzisz kabelek i na cewce masz oznaczenie na zielono to kabelek podpinasz pod zielony. Czarny to masa i prowadzisz do minusa na akumulator i moduł żeby miał masę też prowadzisz do minusa w akumulatorze i musi być iskra.

    Dodano po 30 [minuty]:

    To jest ten z pomarańczową obwodką. Impulsator (zielony kabelek dajesz odrazu pod moduł) . +12v kabelek z modułu prowadzisz do stacyjki żeby po przekreceniu stacyjki plynol prąd. Z modułu do cewki prowadzisz kabelek i na cewce masz oznaczenie na zielono to kabelek podpinasz pod zielony. Czarny to masa i prowadzisz do minusa na akumulator i moduł żeby miał masę też prowadzisz do minusa w akumulatorze i musi być iskra.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. http://www.google.com/search?q=bananvandyk+modu%C5%82+dc&client=ms-android-sonyericsson&channel=bm&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-XtSU-_GIYe_ygPb0oLoDw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=320&bih=544&dpr=1.5
  • #12
    evilchildren
    Level 1  
    Też się z tym mierze tylko bez swapu silnik zapalił teraz tylko ustawić ten impulsator, jak by ktoś wyjaśnił jak to zrobić bym był wdzięczny