Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno auta z zawieszeniem terenowym

KamilMC1 14 Cze 2013 14:53 1359 1
  • #1 14 Cze 2013 14:53
    KamilMC1
    Poziom 18  

    Witam,

    Chciałbym kupić auto terenowe, głównie ze względu na okres zimowy w którym drogi w mojej okolicy są słabo odśnieżane, a zwykły sedan z powodu niskiego zawieszenia nie radzi sobie.

    Nie interesuje mnie typowy off-road, ew przejazd po drodze leśnej/polu czyli delikatnie. Auto głównie na dojazdy do pracy, ok 20km.

    Kwota to 15-20tyś złotych, po auto będę jechał za granicę.

    Kompletnie nie wiem co wybrać, do tej pory wpadła mi w oko Kia Sorento, lecz mam nawet dylemat czy benzyna czy diesel. A więc proszę o rady co to tego modelu lub innych :)

    0 1
  • #2 15 Cze 2013 22:45
    krocze
    Poziom 25  

    Zacznijmy od tego, że Sorento nie ma zawieszenia typowo terenowego, to zwykły duży SUV. Zawieszenie terenowe (dwa sztywne mosty i rama) mają np. Jimny, Patrol itp.

    Ty szukasz zapewne wygodnego SUV'a na dojazdy do pracy. Powiem szczerze, że jeśli masz przejechać odcinki słabo odśnieżone, to możesz szukać auta ze stałym napędem 4x4, ponieważ w większości aut 4x4 o zapędach terenowych jest dołączany ręcznie i nie pozwala jeździć po suchym.

    Z reguły stały napęd mają małe SUV (np. RAV4) lub duże w automacie (np. Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Kia Sorento). Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem. Kia lepiej się prezentowała od Jeepa, a miała silnik CRD jak i on, ale ostatecznie kupiłem Cherokee KJ 2.5CRD. Ogólnie auto zrobiło 20 tys km wyłącznie w terenie i żadnych napraw. Silnik ma 230 tys.km i chodzi ładnie, równo. W trasie wyprzedza osobówki bezproblemowo. Wersja limited z pełnym wyposażeniem kosztuje obecnie ok 20tys. pln, jeżeli sprowadzasz samemu.
    Spalanie ok. 9 litrów średnio i 12 w terenie. I z takim spalaniem musisz się liczyć przy zakupie dużego auta, a nawet większym.

    Możesz jeszcze szukać jakiegoś combo, np. Scenic RX4, czy Crosswagon Alfy. Wygodne na trasie, mniej palą od terenówki i po łące przejadą. Ewentualnie możesz kupić auto na hydraulice z regulacją prześwitu, np. C5 Citroena (tez nim jakiś czas pokonywałem terenowe odcinki, ale to nie to samo co 4x4. Wybór masz duży.

    0