Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikat słaby sygnał lub brak sygnału

14 Cze 2013 16:39 12369 15
  • Poziom 9  
    Witam

    Model tv: Samsung UE32EH4000W i UE26EH4000W

    Mam kablówke, cyfrowe programy bo nadają cyfrowe. Z muxami nie ma problemu. Problem jest z innymi paczkami kanałów, które mam z kablówki. Nie na wszystkich ale na większości zanim przełączy mi na program wyświetla sie komunikat: "słaby sygnał lub brak sygnału" i dopiero wyświetla sie program. Jest to denerwujące bo trwa dobre kilka sek. Dodam, że nie zawsze sie to dzieje. Np. przełącze w ciągu dnia na national geographic 10 razy to 8 razy sie to wyświetli ( nie ma reguły). Sprawdziłem siłe syg. na tym kanale to jest 42, 0 błedów. Koleś z kablówki twierdzi, że to wina telewizora, że sie dostroić nie może. Jak to jest?
  • Computer Controls
  • Moderator
    Typowy okres "zassania" bufora w dekoderze cyfrowym - także wbudowanym w odbiornik - wynosi około 4 sekundy.
    Trudno więc mówić o winie odbiornika. "Fabryczne" dekodery kablówek tez czasami pokazują "proszę czekać" lub po przełączeniu kanału pokazują "stopklatkę" i ruszają także po kilku sekundach.
    "Łapanie synchronizacji" także odbywa się różnie, w zależności od oprogramowania. generalnie kablówki maja straszliwie "napakowane" multipleksy by jak najwięcej kanałów przesłać za mniejsze pieniądze. Potem mamy obraz o tragicznej jakości a czas synchronizacji jest bardzo długi. Do tego dochodzą odmienne parametry korekcji błędu, brak współczynnika ochronnego itd itp.

    Specjalnie bym się tym nie przejmował, jeżeli odbiór naziemnych multipleksów odbywa się prawidłowo to możesz co najwyżej powalczyć z kablówką.
    Do tego sama jakość i oprogramowanie Samsungów pozostawia wiele do życzenia. Sam mam tak Samsunga, Toshibę i Panasonica i przełączanie na Samsungu odbywa się zdecydowanie najgorzej. I także mam takie głupie komunikaty po których obraz "wskakuje" bezproblemowo.
  • Poziom 37  
    chyzy90 napisał:
    Mam kablówke, cyfrowe programy bo nadają cyfrowe.

    Odbierasz poprzez moduł CAM w telewizorze?

    chyzy90 napisał:
    Z muxami nie ma problemu.
    Tzn. z jakimi mux-ami? Wszystko, co leci w kablówce cyfrowo nadawane jest w mux-ach.
  • Poziom 9  
    Nie. Mam normalnie kabel wpięty. Chodziło mi o te 3 "darmowe" muxy.
  • Poziom 37  
    W takim razie te opóźnienia są zapewne po części spowodowane współpracą modułu CAM z telewizorem. Dość typowe.

    Możliwe też, że masz jakieś wahania jakości sygnału z kablówki, to się zdarza. Takie zmiany jakości też mogą powodować zwiększenie czasów przełączania, ale wtedy powinieneś mieć też sporadyczne zakłócenia w odbiorze.

    Generalnie, co do czasów przełączania - jeśli przełączamy programy w obrębie jednego mux-a to zwykle jest względnie szybko, przy przełączeniu na kanał z innego mux-a dekoder w TV musi przeładować całkowicie bufory oraz od nowa rozkodować (CAM) mux-a, co zwykle trwa.

    Może trzeba popatrzeć, czy nie ma nowego softu do odbiornika TV lub modułu CAM (ale to już kablówka).
  • Computer Controls
  • Poziom 9  
    Softu szukałem, nic nie znalazłem. Nie tyle chodzi mi o to żeby sie szybko przełączało, tylko o ten komunikat o słabym sygnale. Co do jakości obrazu to nie mam zastrzeżeń, choć nie wiem od czego to jest ale na tvn czasem, w filmach zwłaszcza jest bardzo widoczny przeplot. Źle sie wtedy ogląda.
  • Poziom 37  
     
    Taki komunikat może wyskakiwać automatycznie, jeśli dekoder zbyt długo synchronizuje się do sygnału albo za długo trwa rozkodowywanie.

    Jeśli chcesz się upewnić, złóż reklamację w kablówce, oni przyślą technika, żeby sprawdził, czy poziom i jakość sygnałów jest OK. Jeśli będzie OK, reszta będzie leżała najprawdopodobniej po stronie telewizora i jego współpracy z modułem CAM (na co stawiam, bo mux-y FTA odbierasz poprawnie)
  • Poziom 9  
    Byli typki i sprawdzali. Nawet zwiększyli moc. Mówili coś, że nawet jak da na maxa syg. to i tak to będzie. Mówił, że tak samo jest z dekoderami, że jedne by szybciej przełączały, a na innych by było podobnie jak u mnie w tv. Czyli pozostaje z tym żyć. A ten przeplot od czego zależy, że czasem jest aż nadzbyt widoczny?
  • Poziom 43  
    A czy te tv co posiadasz są kompatybilne z tym modułem CI+ i masz to potwierdzone od nadawcy z jego listy kompatybilności?.
  • Poziom 9  
    Nie wiem czy są kompatybilne i nie mam żadnego potwierdzenia/zaprzeczenia. W ogóle taki temat nie był poruszany.
  • Poziom 43  
    chyzy90 napisał:
    Nie wiem czy są kompatybilne i nie mam żadnego potwierdzenia/zaprzeczenia

    Jeśli ten moduł to MediaModuł od UPC to na stronie UPC masz listę kompatybilnych tv z tym modułem.
    http://www.upc.pl/telewizja/mediamodul/
  • Poziom 9  
    A da sie sprawdzić w tv jaki moduł jest na jakimś kanale? Bo jak wejde w diagnostyke to są dane:częstotliwość, id kanału, multipleks, sieć, poziom błedów, siła sygnału. A co do tej listy to nie ma na liście żadnego modelu XXXXEH.
  • Poziom 9  
    Nic to nie dało. Dalej ten komunikat wyskakuje. Aktualizowałem tylko na tym mniejszym tv.
  • Poziom 43  
    chyzy90 napisał:
    Aktualizowałem tylko na tym mniejszym tv

    I na obydwu tv jednak jest tak samo?.
    Jeśli tak, to najwyżej możesz zadzwonić do operatora, zgłosić co się dzieje, przyślą technika, on wymieni moduł i wtedy zobaczyć,
    jeśli nadal tak będzie to niestety tego już nie przeskoczysz, bo to już zależy tylko od Twojego tv.
  • Poziom 9  
    Na drugim nie aktualizowałem bo raczej to sensu nie ma skoro na jednym nie działa, a są to te same modele. A ten moduł to gdzie by mieli wymieniać? Oni nic o tym nie wspominali także wątpie by coś w tym kierunku robili. Taka firma.