Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s80/99 - komputer nie chce sterować alternatorem

14 Cze 2013 20:29 3105 17
  • Poziom 9  
    jak wysterować alternator w volvo s-80 /1999
    Wyglada że siedzi komputer sterujacy alternatorem ($1100) Próbuje go zastąpić jakimś układem - nie wiem jaki sygnał dostaje alternator - prąd stały , prostokąt , sinusoidę . Ktoś miał z tym doczynienia?

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/2860458800_1371234469.jpg
  • Poziom 27  
    Masz tam napisane CAN w takiej postaci dostaje altek dane
  • Poziom 9  
    czyli jak podsteruje stałym to powinien też reagować (czy się mylę ?)
  • Poziom 27  
    Nie to jest rozmowa między dwoma sterownikami także nie będą cie słuchały bo nie nadajesz ich językiem, tak ci to wytłumacze w najłatwiejszy sposób chociasz to dział dla coś wiedzących.
  • Poziom 9  
    czyli musze zbudować coś w tym rodzaju i dopiąć sie bezpośrednio pod szczotki?
    https://obrazki.elektroda.pl/7932999300_1371299772.png

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    ciekawe jak zachowa się komputer, jak odłącze L od CEM poza wyświetleniu informacji o nie ładowaniu itp.?

    Dodano po 11 [minuty]:

    jest problem , bo nie ma jak się dobrać do szczotek - są zalane w jeden glut razem z elektroniką regulatora - wygląda że jednak trzeba bedzie jakoś wysterować volvowski regulator . Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 27  
    Zdiagnozuj to auto i po upewnieniu się że od strony auta i instalacji jest ok wyciągaj altek i daj do naprawy. I nie kombinuj bo przekobinujesz a cim będzie wyłaczał pokolei moduły aż do zgaszenia motoru.
  • Poziom 9  
    alternator jest nowy - (zachowuje sie jak poprzedni) - ma raz 2v na L raz 11V - musi komputer .
    Próbuje coś wykombinować żebym nie musiał go kupować ($1100 + programowanie)
    Całe auto kupiłem za 37 setek - więc rozumiesz
  • Moderator Samochody
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nawet nie wiemy czy to diesel cz benzyna... Dział dla zaawansowanych to przesada, przenoszę do początkujących.'
    Najczęstsza usterka dotyczy uszkodzeń przewodów sterujących, sprawdziłeś je na ciągłość i na przywarcia?
  • Poziom 9  
    2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne -
    ps 2.9L -benzyna

    Dodano po 4 [minuty]:

    po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Poza pojemnością silnika, reszta to bzdury. Oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie. Nawet tak prostej wiązki nie sprawdziłeś.
    Jerzypry napisał:
    albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
    My to mamy wiedzieć? Ty masz auto i możliwość sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    zadałem proste pytanie - czy ktoś wie jakiego rodzaju sygnał dostaje alternator z komputera, abym mógł ewentualnie ominąć inwestycje wartą 1/3 wartości samochodu. Pawle - jeśli nie znasz na to pytanie odpowiedzi nie umniejsza to w żadnym stopniu twojej wartości jako człowieka czy elektronika za to Twoje grubiańskie komentarze to robią.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tłumaczy się jak komuś dobremu, sygnał jest cyfrowy, więc nie sterowanie napięciowe czy PWM.
  • Poziom 9  
    To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No nie, ale uparty jesteś. Poczytaj o sterowaniu cyfrowym, tutaj oscyloskop pozwoli popatrzeć na "wartości" sygnału a nie na jego "treść". To tak jakbyś chciał zdjęcie książki, i po tym zdjęciu chciałbyś wiedzie o czym ona jest. Jeśli już to potrzebujesz urządzenie do podglądania ramek Can. W dużym uproszczeniu Ci to opisałem, mam nadzieję, że teraz zrozumiesz.
  • Poziom 43  
    Jerzypry chodzisz po cienkiej lini już.
    Skoro masz silnik T6 i komputer do diagnozy to zdecyduj się czy kupujesz używany alternator, naprawiasz ten, i czy zastanawisz sie czy faktycznie alternator siadł.
    Oczywiście wyciągnąłes alternator :)i duperele typu szczotki , koło wolnobieżne pierscienie - sprawdzone?

    Nie ma opcji podpięcia ''kabelka na lewo'' w celu ominięcia problemu.
    Volvo to nie wieśwagen i żarówką-próbówką go nie naprawisz jak widać.
  • Poziom 9  
    jak już pisałem alternator wymieniłem na nowy - objawy identyczne jak na starym. Raz na L jest 2 volty (nie zero jak by było przy zwarciu) raz 11 volt. Wygląda na to że komputer z jakiegoś powodu to robi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dość, zamykam.