Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną

PchlaW81 14 Cze 2013 20:35 4188 13
  • #1 14 Cze 2013 20:35
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Witam. Jak ktoś ma chwile to proszę o rade.

    Dzisiaj coś głośniej pralka zatłukła się ze dwa razy, wydało mi się to dziwne, ale potem już takie dźwięki nie dochodziły, więc nie poszedłem sprawdzić. Po jakimś czasie wchodzę do łazienki i czuje lekką spaleniznę z okolic pralki. Podniosłem górne wieko i ewidentnie coś czuć, nie wiem jednak dokładnie skąd. Odkręciłem tylną klapę i schyliłem głowe, czuć jakby mniej. Dziwne, bo u góry czuć zdecydowanie jakby coś od dołu leciało, a na dalo mniej śmierdzi lub w ogóle. Zacząłem macać bęben bo jakby ciepło było czuć od niego, nic, z tyłu za krzyżakiem też nic ..., w końcu wraziłem rękę do środka i wyczułem to:

    Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną

    Myślę sobie, aha no to woda ciekła na silnik i koniec ...
    Ale z tyłu bęben suchy, krzyżak też okej, z tyłu bębna ślady jakby coś tam kiedyś ciekło choć trudno mi jednoznacznie stwierdzić:

    Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną

    Natomiast niżej zaznaczone kółko było strasznie ciepłe, wręcz gorące, ale nie parzyło, może zaraz po końcu prania by i parzyło:

    Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną

    Gdzie by tutaj szukać awari? Uruchomić pralke i próbować namierzyć? Dodam, że pranie w środku było nie dokończone, ale nie potrafię stwierdzić czy zostało przerwane czy po prostu źle się doprało, bo czasem, bardzo rzadko były takie przypadki, że pranie było nie dokończone, choć sam "proces" prania ukończony. Dodam, że piany było sporo, tak jakby odwirowywało i przerwało, sam nie wiem, tak główkuje. Jak tu połączyć koniec końcem. To kółko na końcu wałka zawsze jest takie ciepłe bo nie wydaje mi się :/

    Spotkał się ktoś z tak rozwalonym bębnem? Co jest przyczyną? To się wymienia?

    0 13
  • #3 14 Cze 2013 21:19
    PchlaW81
    Poziom 17  

    pioruowski998987654321 napisał:
    Jak wygląda tył bębna ; oś do której przyczepiony jest pas?

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1453962.html
    http://elektryk-trojmiasto.pl/usterki_pralek.html


    Ściągnąć kółko, krzyżak i zobaczyć jak wygląda ta ośka?
    Bo tak jak teraz na to patrze to wszystko okej.
    Dodam, że wymieniałem łożysko z gumową uszczelką, myślę że to było tak dwa lata temu, może ciut mniej. Wcześniej tamto łożysko było raczej mocno wyrobione, głośno hałasowało, z tym wszystko jest okej. Pralka ma trochę lat, owe łóżysko było raz wymieniane. Jak wymieniałem to było tam troche syfu, maziowata rdza.

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Cze 2013 21:28
    kizek
    Poziom 35  

    Ewidentnie widać że masz uszkodzony bęben od środka w części gdzie jest mocowany krzyżak, bęben do wymiany.

    0
  • #5 14 Cze 2013 21:42
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Kamień i rdza go pewnie zjadły. Po wpisach widzę, że wymiana możliwa, tylko trzeba bęben znaleźć.

    A co z tym zapachem spalenizny? To kółko co jest na ośce od silnika zawsze jest takie gorące?

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Cze 2013 21:47
    kizek
    Poziom 35  

    Zdejmij pas i sprawdź ręcznie, jak zachowują się łożyska w silniku tylko nie zapomnij odłączyć pralki od sieci :D .

    0
  • #7 14 Cze 2013 22:10
    PchlaW81
    Poziom 17  

    A jak się ma zachowywać? :) Zakręciłem i fajnie się obraca, byłem zaskoczony że tak długo, lekko szumi :/ nie wiem czy to zły znak.

    0
  • Pomocny post
    #8 14 Cze 2013 22:20
    kizek
    Poziom 35  

    Czynność którą wykonałeś miała za zadanie stwierdzić czy łożyska w silniku są sprawne nie zatarte i czy czasem nie wydają dziwnych odgłosów typu "chrobotanie" "popiskiwanie" itp. sprawdź czy łożyska nie mają zbyt dużego luzu.

    0
  • #9 14 Cze 2013 22:39
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Zero luzu kolego.

    0
  • #10 15 Cze 2013 22:02
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Panowie taki bęben to tylko na allegro szukać czy macie jakieś inne pomysły? Popytam jeszcze w lokalnych miejsach, moze gdzieś coś znajde i spasuje.

    Czy taki demontaż bębna to dużo roboty? I czy jak go zdemontuje to automatycznie pewne rzeczy potem i tak będe musiał kupić nowe? Nie wiem jakieś uszczelki albo węże? Bo łozysko to wiem.

    0
  • #12 16 Cze 2013 20:15
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Nie widzę nowego, ale zapytałem, może mają. Nie wiem czy jest sens kupować używke za 100zł. Może zakleję poxyliną, oby wytrzymała działanie proszków do prania, i sprawdzę dlaczego tak grzeje się ta ośka silnika.

    0
  • #13 18 Cze 2013 20:26
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Zakleiłem bęben poxyliną, oby było okej. Wyprało się, strasznie się przewody i bęben pocą od zimnej wody :/

    Po praniu kółko i ośka od silnika strasznie ciepłe, obstawiam, że wpływa na to ostatnie wirowanie bo wcześniej macałem i zimne było, ale może tak ma być, że tak się grzeje.

    Nie czułem zapachu spalanych kabli czy coś, jak już to lekko to dziwnie pachnie:

    Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną Polar PDN 885 - Dziurawy bęben, śmierdzi spalenizną

    Natomiast co trzeba by wymienić żeby ten bęben tak nie skakał prawo - lewo? Sprężyny czy taki jakby teleskop co jest na dole (nie wiem jak On się profesjonalnie nazywa)?

    Przepraszam za jakość

    https://www.youtube.com/watch?v=RsU0eLUaCc4

    0
  • #14 18 Cze 2013 21:33
    kizek
    Poziom 35  

    Jak już to amortyzatory :D i mogą się kwalifikować do wymiany.

    0